Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    sooner fantastich de 3 staat voor de weken dsu is het voor jou ook aftellen geblazen

gr gaby

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    O meiden, hang in there!! Het is voor een goed doel. Ik weet t, t is zo makkelijk gezegd en t is zo zwaar als je leven lijkt stil te staan.

Maar strax ben je zo trots en kun je de draad weer oppakken... En dan heb je er een fantastisch mooi kindje bij.

En lekker alles weer eten, alles weer doen. Nog even volhouden en het is zo ver. Kom op kom op kom op!!! JULLIE KUNNEN HET!!

3. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Gaby,

Kom op meid nog ffies echt de laatste loodjes voor jou dit!
    Kan me echt helemaal voorstellen dat je er doorheen zit maar hou nog ff vol.

Ik zit er ook ff doorheen wordt zo moe van continu overgeven en niks kunnen doen.

Denk aan je en hou in gedachten dat je bijna jullie kleine in je armen kan houden!!!

Liefs,
    Ann

4. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hier ook toen alleen gegeten waar ik dacht dat ik zin in had en niets omdat het moest voor de vitamines of zo. Dat werkte gewoon écht niet.
    Het duurt gewoon echt een poos voordat je leert accepteren dat de wereld nu even zonder jou verder gaat.....maar geloof ook ons als we zeggen dat er licht aan het einde van de tunnel is. Echt er komt een tijd dat je weer van eten geniet en er niet meer hele dagen mee bezig bent!!! Dat moet je echt geloven.
    Nu is het de komende tijd AFZIEN, dat wel, maar je beebje groeit goed en dat is het allerallerallerbelangrijkste.

Ik was in de eerste weken zo'n 6 kilo afgevallen en zo slap als een dweil. Toen ik weer wat binnen kon houden ben ik begonnen met vit b forte en zwschsvitaminen en toen voelde ik me ook wel weer beter. De beebs nemen idd al jouw reserves en daardoor voel je je zeker ook niet beter.

Leg jezelf niets op nu, doe wat je kunt qua eten/drinken en ook wat betreft andere dingen en probeer te accepteren dat je leven nu traag gaat. Rust in je hoofd levert voor een klein stukje ook wat meer rust in je maag op.
    Heel heel heel heel veel sterkte van mij
    .xxxxxxxxxxxxxxx.

ps.....ik had me "verheugd" op een thuisbevalling en hoorde gisteren dat ik ws toch in het zh moet bevallen omdat ik zware pijnmedicatie krijg ivm isschias/hernia.......wel goed dat ze de beeb kunnen controleren, maar wel erg balen! : (

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Nou meiden, het is me wat met alle verhalen.
    Het is niet onze week.
    Lief van je Maka.
    Gelukkig hebben we elkaar om je verhaal kwijt te kunnen en om elkaar moed in te spreken.
    Beby, ik vind het heel rot dat je toch naar het zkh moet.
    En Gaby, ik vind het gemeen dat jij nu geen duidelijkheid hebt gekregen.
    Ann zet 'm ook op he!!

6. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik breek even in. Ik heb bij mijn beide zwangerschappen last gehad van hyperemesis en daardoor erg veel in het ziekenhuis gelegen en als ik thuis was kon ik alleen maar liggen. Elke beweging was al teveel.

Ik wil jullie allemaal heel erg veel sterkte wensen. Het is zo'n rotziekte en kan echt je "roze wolk" gevoel van je zwangerschap verpesten. Ik hoop dat jullie je binnenkort wat beter voelen, maar tot die tijd: hou vol en goed je rust nemen. Ik heb bewondering voor jullie!

Hou je taai.

Liefs, Josie

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Thanks Josie!

8. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Dank je wel Josie!

Ik ben zo blij dat ik af en toe even het huis uit kan.
    Vanochtend ben ik direct naar de supermarkt gegaan, toen had ik nog niet gegeten, dus kon mijn maag nog niet in opstand komen.
    Wat een hel, maar ik kwam vreselijk trots thuis.
    Kon bijna niet meer op de benen staan.
    Vanmiddag weer geslapen zo'n uur of 2,5. Dat was heerlijk.

Hoe gaat het bij jullie?

9. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Heyy,

Heerlijk dat je er ff lekker uitgeweest bent!
    Geeft je een heel ander gevoel he :)

Ik had gisteren ook een goede dag.
    Twee keer overgegeven wat echt een wereld verbetering is.
    Hou mn ontbijt en avond eten echt nog niet binnen helaas maar gedurende de dag gaat het redelijk...

Ik heb me voorgenomen nu gewoon echt aan te kleden en een beetje te lopen in huis ipv alleen maar liggen...
    Helpt wel ietsie moet ik zeggen.

Wel alweer een halve kg afgevallen wat dus nu totaal op 5 kg uikomt.
    Denk dat ik s' avonds alleen nog maar iets van een pap ga eten al dat lukt gaat wat makkelijker eruit...

Nog niks van Marieke gehoord he?

Liefs van mij

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Hier is Marieke weer. Hoefde maar 2 dagen te blijven. Wat een hel met infuus en bloedprikken. Eerste infuus misgeprikt waardoor mijn hele ader en hand opzwol. Tweede keer liep niet door en na een dag ging het pijn doen. Wel 2 liter infuus binnengekregen en ondertussen dronk en at ik weer goed en hield ik alles weer binnen. Verder met bloedprikken ging het ook nooit in 1x goed en ook daar ben ik bont en blauw van. Op en gegeven moment was ik er zo boos om dat ik bijna diegene uitscholt voor prutser.
    Gisteren thuisgekomen. Voel me goed. Alleen ook verkouden erbij. En moet oppassen met hoesten anders ga ik daaar weer van overgeven.
    Ik heb dinsdag nog een echo gehad, maar nog niet verteld. Gaat hartstikke goed met de baby. Groeit goed, hartje klopt nog steeds goed en hij is al aan het bewegen met zijn handjes en beentjes. Zo schattig.

Hier gaat het met jullie nog niet al te best lees ik. Naar voor jullie! Ik leef met jullie mee meiden! Ben zelf ondertussen iets van 6 kilo afgevallen.
    Zijn jullie al lid van de hyperemesis hyves? Ikke wel!

11. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Marieke,

Fijn dat je weer terug bent lieverd en idd infuus prikken als je uitgedroogd bent is een hel....
    Hoop dat je er weer een lekker tijdje tegenaan kan!

Mijn vriend heeft net weer met de vk aan de foon gehangen want hier gaat het het belabberd. Geef weer heel veel over en blijf maar afvallen...

We kijken het ff aan... :(

Fijn dat je thuis bent meid!

Liefs,
    Ann

12. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    wat naar weer dat je zo aan het overgeven bent! Wat zei de verloskundige ervan dan? wilde die het aankijken of kijken jullie het aan? Anders toch urine na laten kijken of je niet uitgedroogd raakt!
    Heel veel sterkte! doe het rustig aan! Doe ik dat ook!

13. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ja rot he...
    We hebben besloten vandaag even aan te kijken net wel wat gedronken en dat blijft binnen.

Ben alleen zo moe continu niet normaal...

14. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    marieke fijn dat je weer thuis bent. ja dat infuss prikken helaas ook ervaring mee. Ik meld het nu gelijk aan ga dan naar een afdeling waar ze het heel vaak per dag doen. Ja na 4 keer misprikken vond ik het wel genoeg. En ja nu zeg ik het en gaan ze iet zo lang meer prutsen. Mischien een tip voor de volgende keer (hopelijk komt deze er niet)

Ann balen zeg! Ik hoop dat het drinken een beetje beter gaat. Niet te lang aankijken hoor.

effe update hier.
    Mijn man heft vrijdag gebeld naar de gyn. Mijn gyn was er niet en hij zou maandag teurg wordne gebeld. Hij gaat zeggen dat ik het niet meer trek. Ik trek het ook gewoon niet meer. Hij gaat vragen om keizersnee of ineleiden en in ieder geval een datum wanneer het einde inzicht is. Nu hoop ik dat et tot die leive man doordringt. Ik ben er zo klaar mee. Ik hou jullie op de hoogte.

Ps ben ook lid van hyves

Gr Gaby

15. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh ann, gelukkig hou je wel drinken binnen. Dat is nu het belangrijkste. wat ik zelf graag drink is sinaasappelsap, thee met suiker en karnemelk. Blijft goed binnen en je hebt je melkproduct en fruit weer binnen. Het is wat he meis?! I know! we steunen elkaar hier!

Gepke! ik zit ook op hyves bij de hyperemesis site. Ik ben Marieke met het zwangere smily en de baby met speen smily. Ik ben nu alle verhalen aan het lezen daar. Wie ben jij daar?
    Ik heb ook met jou te doen hoor! Laatste loodjes wegen het zwaarst is zeker wel op jou van toepassing. Zet hem op en goed dat je je mond open doet tegen die gyn. Ze gaan pas inleiden of een keizersnee doen als daar een indicatie voor is. Dus laat hem maar nogmaals goed weten wat die indicatie is.

Knuffels voor jullie.

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    HOi Marieke,

ik ben gaby op hyves.

Gr Gaby

17. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    grappig! ik had je foto al gezien en je verhaal ergens gelezen volgens mij! Nog eens terug zoeken. Ik heb mezelf daar ook toegevoegd bij onze zwangeren. Daar sta ik nog vrolijk met een cocktail op de foto en een kleurtje op mijn gezicht. HAHA! schril contrast met nu. Stilletjes thuis met een wit weggetrokken bekkie, met als enige reden tot feest dat er een baby komt. HA

18. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Net weer gebeld voel me zo beroerd!

Maar nog een primperan genomen en hoop dat die helpt.
    Had het drinken ook weer uitgespuugd van vanmiddag.

Morgen ketonen meten en dan ff aankijken.

19. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    je kunt thuis ook op ketonen testen met ketostix van bayer
    zo kwam ik er van de week achter dat ik 3 + had. Maar heel verstandig, want het gaat inderdaad wel hard als je een dag niets binnen houdt. Hoop dat je niet naar het ziekenhuis hoeft zeg!

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat naar zeg dat het wat minder gaat met jullie! Hoop dat er snel verbetering komt.

Infuus prikken was bij mijn opnames ook een hel, heb wel geleerd dat het helpt om meteen als je ligt je arm naar beneden te laten hangen. Dan zitten de bloedvaten in je hand en arm wat voller en is het makkelijker prikken.

Deel Deze Pagina