Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Lasas: Hoe gaat het nu? Werkt de zofran een beetje voor je? Zo niet, trek weer aan de bel he. Als ze niks meer weten voor je, vraag naar haldol! Niet elke arts is er geloof ik van op de hoogte dat dit ook kan werken. Het heeft mij echt heel goed geholpen. Zat op 2x 2,5 mg per dag, nou dat is echt heel weinig, maar het hielp super.

2. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ik lig weer opgenomen sinds zaterdag avond, hield nauwelijks wat binnen en had gebeld of ik keer extra zofran mocht. Moest toch ff langs komen. 4+ ketonen en laag kalium, dus helaas weer opname. Voel me sinds vanochtend weet wat beter, lab is ook weer goed, wel nog steeds ketonen in urine. Dietist langs geweest weer en ga vandaag energy drankjes doen en anders morgen Sonde proberen. Energy drank kwam er net met de zelfde vaart weer uit, super ranzig!! Hopen dat eten vandaag wil lukken...

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hoop dat je het binnen kunt houden en geen sonde hoeft. Vraag naar haldol meid! Als dit net zo goed werkt voor jou als voor mij, dan zou dat super zijn. Een sonde is ook niet alles, en ik ging er alleen maar meer van spugen.

4. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Haldol gevraagd, vinden ze met dit termijn geen optie...

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oh waarom niet dan?

6. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ieder ziekenhuis is het beleid/protocol weer anders. Snap dat ook niet. Probeer in ieder geval wat de mogelijkheden zijn. Hier hielp bij de eerste zwangerschap een sonde heel goed. Bij de tweede spuugde ik net zo hard door. Wel krijg je dan 24 uur per dag steeds een beetje voeding en blijft er wel wat in en krijg je je vitaminen enz. wel voor een deel dan binnen. Ik wens je heel veel succes.

7. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook iemand met hg helaas ben ook opgenomen geweest gaat momenteel redelijk ben nu 11 weken, hoop dat het gauw voorbij is.
    Wel jammer dat veel mensen er geen begrip voor hebben en denken dat je je aanstelt..
    Sterkte dames ik weet wat jullie voelen..

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Lasas hoe is t nu met je??

yasmintje: Hoop ook voor je dat het snel over is. Gebruik je medicatie?

9. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier vandaag weer naar huis gegaan, dit keer met smelt tabletten zofran ipv zetpillen. Het proberen waard......
    Gister eigenlijk al naar huis, maar had een laag kalium, dus weer aan infuus met kalium erin. Gister avond en vanochtend voelde ik me goed, redelijk kunnen drinken en wat gegeten, dus vond wel tijd om t weer thuis te proberen.
    Tijdens opname 2x sonde geprobeerd, maar 2 keer eruit gespuugd, geen optie dus.
    Tis nu afwachten hoe t gaat en anders weer opname, hoop dat ik dat kan voorkomen.
    Gister wel weer mooie echo gehad! Fijn!

Wat vervelend dat jij t ook hebt yasmintje? Watvoor medicatie gebruik jij?

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik had ook de smelttabletten zofran. hoop dat t werkt voor je. Mag je geen emesafene ernaast gebruiken?

Sonde geen succes dus. Nou proberen zoveel mogelijk binnen te houden. Vraag anders naar nutri drink dingetjes met extra voedingstoffen enzo. Die kreeg ik in t ziekenhuis en vond ze te goor voor woorden. Maar misschien lust jij ze wel. Hebben ze in drinken en yoghurtjes.

11. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ja had die combi in zh gebruikt, maar merkte geen enkel verschil, dus gebruik t dan liever niet.

Die drankjes en yoghurts ook geprobeerd, spuug er alleen maar op, waardoor die spaarzame cracker of glas limonade er ook weer uit kwam.
    Tis flink puzzelen en hopen dat ik voldoende binnen krijg om opname te voorkomen..... Gynaecoloog zal er niet verbaasd van staan zei ze als me nog wel een ( of 2) keer terug ziet en helaas denk ik dat ze daar best eens gelijk in kan hebben!

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oke nee als t geen verschil geeft dan idd liever niet. Jammer dat jij die yoghurtjes ook niks vind. De geur alleen al blegh!

Hoop voor je dat t straks allemaal een beetje dragelijker word. Word anders een lange zit zo.

13. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Jouw verhaal net gelezen, pfffffff! Dat was een rit zeg! Hoop dat ik een paar afslagen eerder mag nemen.....

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja, ik heb t ook als erg heftig ervaren allemaal. Maar we gaan toch voor een 2e. t slijt...... Maar denk dat ik er nog wel op terug kom mochten we nog een keer zwanger raken.

Hoop ook voor je dat het allemaal snel dragelijk word.

15. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier weer een vreselijke dag, voel me nu ook beroerd! Kan niet slapen en lig dus beneden op de bank! Hoop dat t morgen beter mag gaan.

16. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik gebruik emesafene en primperan maar het is geen wondermiddel.
    Sinds gisteren weer flink aan het spugen terwijl het de hele week redelijk ginh.
    Ik ga zo weer wat proberen te eten als dat er weer uitkomt ga ik denk ik huisartsenpost bellen kijken if ze me urine kunnen checken op uitdroging..

17. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hmm vooral proberen vocht binnen te krijgen hee meis? Is dat gelukt? Zou wel graag van die ketonen sticks thuis willen hebben, kan ik zelf stinken om te zien hoe t er voor staat.

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Die sticks kun je via Internet bestellen.

19. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ja zag t idd! Vriendin van mij werkt op de gyn en vraag ff of zij er paar wil meenemen en door brievenbus wil stoppen vandaag. Anders maar ff bestellen idd. Met die 4+ ketonen voelde ik me beroerd! maar had dat niet verwacht! kan er geen pijl meer op trekken.

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hoe is het hier?

Deel Deze Pagina