Hoi meiden ! Ik kom ook even spieken hier. Lig momenteel opgenomen wegens HG. Nu dag 3. Hopelijk op dag 5 naar huis. Ik voel me gelukkig al een stuk beter. Ik zit alleen een beetje met wanneer moet je nou aan de bel trekken? Ik had namelijk nu echt niet het gevoel dat het allemaal zo erg was dat ik opgenomen moest worden. Dacht even naar het hartje luisteren omdat ik me zo beroerd voelde dat ik me wat ongerust maakte. Echter bleek ik 4+ te hebben op ketonen en hoppa aan het infuus. Ik heb echter maar 1 nacht echt veel overgegeven...daarvoor maar een enkele keer. Echter kreeg ik wel maar heel weinig naar binnen omdat ik voelde als ik meer zou nemen ik dan wel zou overgeven. Bij mijn dochter heb ik me longen uit mn lijf gespuugd maar ben ik nooit opgenomen geweest. pff...ik vind het maar een lastig iets en hoop dat ik snel weer mezelf kan zijn...maar dat vinden en hopen we allemaal denk ik zo Ik ga even verder neuzen naar jullie verhalen!
Wachtende wat vervelend zeg. 4+ is toch wel opname waard! Ben zelfs voor minder opgenomen geweest. Je droogt snel uit hoor, vooral als de inname minder is dan dat eruit komt steeds. Mijn verhaal staan in mijn onderschrift.
pff heb even naar jullie verhalen gekeken...heb niet echt recht van spreken geloof ik. Sonde en dergelijke komen gelukkig nog niet in beeld omdat ik nog 1 kg rek heb...daarna gingen ze wel stappen ondernemen. Ik hoop alleen nu echt vurig op een betere bevalling dan de vorige...had toch wel een beetje gehoopt op een appeltje eitje na de voorgaande zwangerschap en bevalling... Ben allang dankbaar dat het uberhaupt weer is gelukt hoor, dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen. Is alleen even omschakelen nu..dacht namelijk dat het wel goed ging in vergelijking met voorgaande zwangerschap
Hier momenteel 3e opname. Gister weer Sonde geprobeerd, lukte eindelijk na vijf keer. Helaas alweer snel eruit gespuugd. Vandaag weer gespuugd, dus nu weer 24 uur nuchter en hopen dat morgen beter gaat. Evt nog duodenumsonde proberen of als laatste optie totale parenterale voeding.
Was jou bevalling zo heftig dan? Hier wel een goede bevalling gehad opzich. 8 uurtjes vanaf de 1e wee tot geboorte. Kraamweek vond ik zwaarder. Kon echt niks, lag totaal in de kreukels.
De watte?? *gaat googlen* Maar vervelend man dat je weer opgenomen ligt. Is niet echt een voorstelling die je hebt van een zwangerschap he. Edit: oeh akelig en auw!
Hele zwangerschap veel overgegeven, bekkeninstabilliteit..uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging en dus inleiding. Was toen al een beetje op. Enorme weeenstorm door de gel...kon geen epiduraal krijgen ivm spoedoperaties die bezig waren en van de remifentanil stopte ik met ademen. Na een dag weeen was ik gewoon op. Dochter was nog niet ingedaald dus moest bij VO ook nog ff uurtje persweeen wegzuchten. Toen ging hartslag dochter naar beneden...schaar erbij en hoppa dochter was er. Ik was weg...elektrolytenstoornis en daarna een fluxus. Was helemaal op na de bevalling. Toen bleek dochter ernstige reflux te hebben. De eerste 4 maanden waren hel ! Ik knapte niet op en bleef maar buikpijn houden. Toen dochter een half jaar was viel ik ook steeds flauw. Toen eindelijk verwijzing gyn gehad...direct opgenomen...ontsteking eileiders (baarmoeder waarschijnlijk niet goed schoon geweest). Week AB infuus. Daarna ging het weer slechter...uiteindelijk operatie gehad. Sorry voor het lange verhaal...maar niet iets wat ik zeg..doe mij er nog maar zo 1. Zie hier vrouwen na hun bevalling weer rondlopen...dat wil ook !! niet pas na weken de eerste luier kunnen verschonen. pff wat voel ik me een zeur...
Klinkt niet fijn Lasas ! Heel erg veel sterkte..hopenlijk lukt het na die 24 uur wel met de gewone sonde. Krijgen jullie trouwens 1 persoonkamers? Ik lig nu wegens ruimtegebrek op een 2 persoonskamer..doe geen oog dicht met steeds die puffende vrouwen. Eergisteren ook iemand die de hele snoepwinkel meehad...drie keer avondeten liet bezorgen en met de halve familie continu zat te eten...en steeds maar vragen of ik ook wat wil...terwijl ik ook in mn 24 uur vasten zat...grr.. Gelukkig nu even de kamer alleen...heerlijk maar wel beetje ongezellig
Ja dat kun je oprecht een zware bevalling noemen zeg! En dan ook nog eens met zo'n nasleep. Nee, snap dat je daar niet nog een keer voor tekent. Mijn bevalling zou ik zo nog een keer doen, alleen het herstel was zo rot. Ik kon niet plassen en ze hebben 4x opnieuw een catheter geplaatst, en dat met 10 hechtingen, nou dat deed meer pijn dan de bevalling. Daarna door mijn bekken en catheter thuis zat ik eigenlijk heel veel aan bed gebonden. Kon mijn dochter niet zelf vasthouden. Heb ook extra kraamzorg gehad. was zo blij dat mijn man vrij was.
Wat vervelend dat de catheter zo vervelend was. Ik kan me daar weinig van herinneren. Weet sowieso van de eerste dagen zo weinig nog. Ik hoop dat de volgende zwangerschap en bevalling beter verloopt voor je. Zou wel zo eerlijk zijn toch ? Mijn man is gelukkig de eerste weken ook thuis geweest zodat we de thuiszorg af konden houden (zou na de extra kraamzorg nog thuiszorg krijgen ivm zelfontredzaamheid...leuke stempel). Was wel klaar met al die vreemden in huis die ons vertelden wat en wanneer te doen
Ja dat is wel eerlijk ja haha Mijn man was 1 week thuis. Dus daarna moest ik t echt zelf doen. Was wel moeilijk hoor, want kon nog bijna geen trappen lopen en bukken enzo.
Idd wat rosao schrijft. Al vind ik lijn ook erg heftig! Hoop nog steeds op punt dat t gaat en dit nog kan voorkomen. Hier is protocol een 1 pers kamer. Maar goed ook, kan echt niemand verdragen.
Dames, ik lees al een hele tijd mee en schrijf mee. Maar nu mijn meisje 2 maanden is merk ik dat ik het steeds moeilijker vind om mee te lezen. Ik moet de hele zwangerschap en alles wat er omheen gebeurd is eerst nog even verwerken voordat ik hier weer mee ga praten. Want ik zou in de toekomst graag wat meer willen betekenen voor HG en het meer bekendheid willen geven, maar dat kan ik nu momenteel nog niet aan. Ben nog steeds aan het opknappen. Ik verwijder dus voorlopig even dit abonnement en wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen, lichamelijk is logisch, maar ook psychisch. Want het doet wel wat met je. Succes allemaal! Sterkte!
Ik lag trouwens steeds op een 2 persoonkamer. Hun hadden niet zo n protocol. Als het aan hun lag, lag ik gewoon op zaal. Het is dat ik een ziekenhuispakket heb bij mijn verzekering waarmee ik recht heb op een minimaal 2 persoonskamer. En met een beetje zeuren van mij....is het gelukt. Nu lig ik ook in het ziekenhuis maar nu wel een 1 persoonskamer. Ander ziekenhuis en niet vanwege HG dit keer. Al vraag ik mij af of het ook weg blijft want heb moeten stoppen met de primperan en krijg niets anders. Meiden... sterkte met de HG.... ik weet hoe jullie je voelen.
Hoe gaat het hier met de rest? Hier nog steeds misselijk en braken. Verlang er echt naar om buiten te wandelen na weken plat te liggen en vooral niet veel re bewegen zodat er niks uitkomt.. maar kan het helaas niet aan vorige week zondag geprobeerd naar de kinderboerderij te gaan daar drie keer moeten braken en in de auti onderweg nog en de rest van de dag nog slechter gevoeld. Dus hier blijf voorlopig nog thuis op de bank en in bed.