Irritant he dat nergens naartoe kunnen zonder de auto steeds langs de kant te zetten...dat had ik bij mijn dochter ook alleen raakte ik toen niet uitgedroogd. Kan ik iemand me helpen met mijn vraag...mijn denkvermogen is volgens mij volledig gestopt. Ketonen in urine geven aan dat je op je reserves loopt...dus dat je niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Waarom ben je dan ook per definitie uitgedroogd? Kan toch ook zijn dat je niet genoeg eet maar wel genoeg drinkt? Vandaag een poging tot boodschappen gedaan...mijn hemel wat een hel is dat zeg. Overal eten...door gewoon er naar te kijken kreeg ik al braakneigingen...heel snel weer naar huis gegaan.
Als je genoeg zou drinken, dan zouden de ketonen minder te zien zijn in de urine omdat er dan meer vocht bij zit. Als je urine zo geconcentreerd wordt dat je veel ketonen ziet, dan is het een maat voor uitdroging. Althans dat is wat ik denk dat ze er mee bedoelen. Hersenen die niet goed werken is overigens ook een teken van uitdroging
Hier weer een beroerde dag kotsmisselijk kom echt me bed niet uit.. Ik ben gewoon uitgeput van het liggen misselijk zijn en braken.. ik hoop echt gauw voorbij is nog even en ik raak in een depressie..
Bedoel je medicijnen ja emesafene en primperan. Weet iemand toevallig of je sonde kan krijgen zondrr dat je uitgedroogd bent voor de misselijkheid bij sommige helpt het tegen misselijkheid. En nu houd ik wel vicht binnen maar niets van eten komt er gelikk uit. Ik wil het mijn gyn vragen maar durf hrt niet zo want zou dat dan graag voor thuis willen wil absoluut niet weer in hrt zk belanden. Ik kan echt helemaal niets door de misselijk.
En als vocht wel binnen blijft. Probeer anders iets van vla en yoghurt, misschien blijft dat ook binnen.
Ik zal het proberen maar waar ik nu meezit is die extreme misselijkheid dag en nacht ik hen nu 12 weken en ik zeg je eerlijk ben helmaal uitgeput en zoo zwak. Ik durf geen andere medicijnen meer zoveel geslikt ook voor wat andrrs dan misselijkheid.
Jeetje meiden, wat een vreselijke tijd Hee waar we door heen gaan. Vraag om zofran, kaart een Sonde aan bij je gyn. Met Sonde kan je gewoon thuis zijn, thuiszorg erbij en wie weet helpt t je! Communiceert met je gyn meid, hier zijn ze echt tot alles bereid om me er doorheen te slepen. Geef aan dat je er psychisch ook aan onder gaat, hier mmw en later psychiatrie erbij, vond t eerst wat overdreven, maar vooral die psychiater heeft mij erg goed gedaan!! Hier gaat t geestelijk dus weer redelijk, lichamelijk ging t echt slecht. Gastroscopie gehad om maag, slokdarm en darm te bekijken, kwam niks uit gelukkig. Meteen een Sonde geplaatst in mijn darm alleen spuugde ik deze er weer uit. Nu na overleg dietist, gynaecologen, mij en intensivist een lange lijn geplaatst in groot bloedvat waarover ik gevoed word met totale voeding. Daarnaast zelf proberen te eten en drinken en dat gaat redelijk soms. Tis fijn dat ik nu mag, maar niet moet. Krijg immers toch genoeg voeding binnen. Al moet die lijn en wel zo snel mogelijk uit ivm risicos.
Wat betreft ketonen, hier ondanks 3 l infuus nog 4+,ketonen. Geen uitdroging dus. Gyn zei dat ik door weinige voedingsintake in ketose raak.
Lasas: Heb heel je bericht gemist man. Maar je hebt dus nu zo'n lijn. Was dat pijnlijk? Voel je die zitten enzo? En als je beweegt? Hoe gaat het nu verder? Yasmintje en met jou?
Knuffel voor de meiden hier. Ga echt bij je ha aan de bel hangen hoor, er is zoveel te doen. Ik deed het nooit omdat het redelijk ging en ik genoeg reserve heb....maar ik heb nu nog lichamelijk last van veel ongemakken er aan over gehouden. Heb altijd door gebuffelt.....totdat ventje gehaald moest worden omdat ik zwangerschapsvergiftiging had....mijn nieren werkten bijna niet meer omdat ik te weinig vocht binnen kreeg. Sterkte meiden!! En probeer te genieten anders ga je het toch nog missen. Knuffel!!
En dit kan ik alleen maar beamen! Ik heb zo niet genoten van t feit dat er een klein mensje in mij zat. En daar heb ik nog t meeste moeite mee (gehad) Ik miste het zwanger zijn en mijn buik zo verschrikkelijk erg! Heb er dagen om gehuild, wat zeg ik, denk wel weken.... Probeer toch de momentjes te pakken en te genieten. Doe het echt.
Lijn plaatsen was niet pijnlijk, even vreemd gevoel en kreeg korte hartritme stoornis wat eng was, top begeleid, dus zou t zo als t moet nog een keer doen. Lijn was eerste dagen gevoelig, nu nauwelijks meer gelukkig. Hier probeer ik idd te genieten tussen alle lastige momenten door en dat lukt vrij goed. Moet zeggen dat ze dat ook erg goed in de gaten houden en snel weer echo aanbieden. Donderdag goede termijnecho gehad en ben vandaag 11+4,.banner moet ik nog veranderen, maar lukt niet via mijn tel.
Lasas: Dat doen onder plaatselijke verdoving toch? Ik vind idd zoals ik jou hoor, dat je super begeleiding krijgt! Heb dit niet eerder zo gehoord!
Van dat missen heb ik echt geen last gehad: ik had mijn meisje eindelijk in mijn armen na al die maanden hondsberoerd voelen en was na een paar dagen eindelijk niet meer misselijk! Sterkte meiden, hou vol!!
Ja idd plaatselijke verdoving, die leuk en dr hechting was t enige wat niet fijn was.ik mag idd niet klagen, nou moet ik zeggen dat ik ook super fijne gyns heb die het hele traject met miskramen en mmm al ontzettend betrokken waren. Ook ben ik hun collega en is de band sowieso anders.
Heey meiden, Wat vreselijk he die HG. Ik dacht er ook nooit door heen te komen. Het is gewoon verschrikkelijk. Ik heb weinig tips maar wil jullie wel even sterkte wensen. Knuffel!!
Hoi dames, hoe gaat het met jullie? Hier gaat het momenteel redelijk, iets minder misselijk en kan kleine beetjes eten. Wel moet ik zeggen dat hongergevoel de misselikkheid erger maakt dus moet elke uur wat eten. Ik hoop zo door te komen deze moeilijke weken. Zit nu op week 13, bjj mijn eerste zwangerschap begon ik rond de 14/15 de week op te knappen. Lasas ik ben benieuwd bij welke zh jij loopt, je word echt goed begeleid! Echt fijn is dat. Hier doen ze niet veel totdat je bent uitgedroogd, hopelijk gebeurt mij dit niet meer. Maar ben je nu ook minder misselijk door die lijn die is ingebracht? Verder iedereen veel beterschap