Vrijdag moet ik een doorverwijsbrief bij de gyn halen dan kan ik een afspraak maken. Fijn dat jij die optie hebt om te kiezen, en helemaal fijn dat je dan niet zo zwak voelt. Gisteren even buiten geweest ik word snel moe en duizelig, maar vind het niet gek na twee maanden plat te hebben gelegen. Ik ga straks weer eveb proberen moet het rustig opbouwen.
Rustig aan hoor yasmintje, je hebt enorm ingeleverd. Hier zit de lijn er weer in, viel enorm mee gelukkig! Morgen weer een echo zo fijn! Iets om naar uit te kijken!!
Tijdens mijn vorige zwangerschap, nu 3 jaar geleden ben ik ook extreem misselijk geweest. In 24 weken 3x opgenomen geweest in het ziekenhuis. Mijn man en ik zijn nu aan het overwegen om voor een tweede zwangerschap te gaan. Hebben jullie tips/ advies voor de extreme misselijkheid te reduceren? Drie jaar geleden heb ik zelf tijdens de ziekenhuisopnames een infuus gehad. Eenmaal is een sonde ingebracht, maar deze kwam binnen een half uur met braaksel eruit... Hebben jullie ervaringen of advies m.b.t. TPV? Verder vertelde mijn huisarts dat er een mogelijkheid bestaat om preventief, dus geheel aan het begin van de zwangerschap een drie daagse kuur via een infuus bestaat, ter vermindering van de misselijkheid. De werking ervan is niet medisch bewezen, maar mijn huisarts was er zelf positief over: baat het niet dan schaat het niet. Zoals jullie begrijpen wil ik de kans op een ziekenhuisopname verminderen, temeer omdat ik al een peutertje rond heb lopen. Maar een drie daagse kuur vind ik nog het overwegen waard. En tjsah... Als het moet dan moet het en zal ik ook geen keuze hebben t.a.v. een ziekenhuisopname na uitdroging... En ok, ik besef ook dat de misselijkheid een volgende zwangerschap niet terug hoeft te komen, maar toch... Mijn voorgevoel zegt anders. Advies, tips, ervaringen zijn welkom! Bedankt! Voor degenen die er nu mee te maken hebben sterkte! Het gaat over... Liefs, Pandorabeads
Hoi pandorabeads, Wat spannend en lastig dat. Jullie voor een tweede willen gaan na zo heftige vorige zwangerschap. Ik zou voordat zwanger zou willen proberen, een gesprek aangaan met gyn en hun ideeën hierover. Ik kan je met veel niet helpen, wel zit ik er momenteel midden in en na verschillende sondes en duodenumsondes te hebben geprobeerd, is er uiteindelijk gestart met tpv. Ik was in het ziekenhuis de tweede in vele jaren die aan de tpv ging. Bij tpv moeten je elektrolyten, lever en nierwaarden goed in de gaten worden gehouden, wat regelmatig labafnames betekent. Verder had ik door de lijn vorige week een infectie opgelopen, we waren er snel bij, waardoor geen verdere gevolgen. Maar dat is wel een groot risico. Ik ben nu met tpv thuis met ondersteuning van speciaal thuis zorg team. Door de tpv voel ik me sterker, krijg ruim 1800 kcal per dag binnen alleen al door de tpv. De misselijkheid en spugen blijven en daar krijg ik maagbeschermers en zofran voor. Hierdoor nu redelijk te doen. Hoop je wat meer info te hebben gegeven!
Je zit er echt midden in, dan denk je dat je je nooit lamlendiger kunt voelen... Ik kan me zo in je verplaatsen! Ik heb al een gesprek gehad met de huisarts, tevens verloskundige. Zij zegt ook dat het weer kan gebeuren, maar dat het niet hoeft... Ja, dat schiet op. Voor de rest is er weinig aan te doen om de klachten ECHT tegen te gaan, haar advies is laagdrempelig ziek melden wanneer het weer gebeurd. Desnoods de gehele zwangerschap. Ze heeft zelf een infuus van drie dagen gehad, wat preventief zou kunnen helpen tegen de misselijkheid. Ze heeft dit zelf ook gedaan, het is niet medisch bewezen, maar ze had er zelf wel baat bij. Wat voor kuur dat precies is weet ik niet... Ik heb in mijn vorige zwangerschap in de eerste 20 weken heel veel tijd in het ziekenhuis doorgebracht. Zoals je begrijpt heb ik nu ook een peuter rondlopen waardoor ik eigenlijk wil voorkomen in het ziekenhuis te belanden. Al is zo'n kuur wellicht het overwegen waard?
Het gaat hier gelukkig wat beter niet meer de hele dag door misselijk en braken wel erg moe. Hoe gaat het met jou al wat minder misseijk?
Wat goed yasmintje! Hoop dat die trend doorzet! Ik afgelopen vrijdag weer bijna opgenomen, uitgedroogd, 3+ ketonen. Na veel gesprekken mocht ik g toch nog even thuis proberen. Gister redelijk goede dag, vandaag waardeloos opgestaan. Tpv lijn is eruit ivm infectie, vd week overleg of deze eruit kan blijven of niet. Ben benieuwd!
Hmmm dat is wat minder helaas.. het is nog even doorzetten voor jou hoe moeilijk het ook is. Rond de 15/16de week neemt de misselijkheid wat af, bij mij in ieder geval hopelijk ook bjj jou. Hou de uitdroging goed in de gaten nu je geen lijn hebt en veel sterkte..
Hop maar even dit topic binnen. 2,5 jaar geleden bevallen van een prachtige dochter, maar een horror zwangerschap, zoals zo velen in dit topic. Toen zei ik dat ik er nooit weer aan begon (mede ook door de bekkeninstabiliteit en mijn spieren/gewrichten waar ik ook nog mee zit). Nu ben ik wat rationeler en die stomme kriebels voor een tweede zijn er laten zich nu echt niet meer negeren. Vast contract is binnen, dochterlief kan zich redelijk goed zelf redden, dus die 9 maanden moeten uit te zingen zijn (mocht het weer mis gaan), maar toch blijft er ergens die angst en daardoor die twijfel....
Welkom anneliesje, hopelijk mag je nu een goede zwagerschap tegemoet gaan zonder hg. Snap je angst en je twijfel heel goed! Hier vreselijke rotdag, ik voel dat ik weer uitgedroogd ben, maar hoop dat ik nog redelijk moment krijg waardoor ik t thuis nog kan redden. Morgen sowieso weer afspraak bij de gyn, dus we wachten t weer af.