Succes pandorabeads!! Hoop dat hij ie deze keer wel direct serieus neemt! Wat vervelend dat je ligt opgenomen sellie, maar even bijtanken aan t infuus is ook wel fijn! Heb je al zofran gehad? Toen ze bij mij zofran iv deden voor eerste keer voelde ik me even heel gelukkig, wat een verademing! Ik hoop dat je snel weer wat opknapt! Rustig aan en laat goed voor je zorgen!
Wat vervelend voor je Sellie dat je toch moet worden opgenomen... Vanilia moest jij ook worden opgenomen? Het is verdacht stil! Sterkte...
Jij al je huisarts gesproken pandorabeads?? Hier ook weer aan t infuus, helaas lukte het afbouwen vd zofran niet hoop snel weer bijgetankt.
Mijn huisarts zal me tussen 13.30 en 14.00 bellen... Ik hoop dat ze tijd voor me vrij kan maken voor een consult, vind ik wel zo prettig.
Niet zoveel uit telefonisch consult gekomen... Ik moest maar afwachten, als het weer begint moet ik maar aan de bel trekken. Volgens haar moest ik niet te negatief zijn, want het patroon hoefde zich helemaal niet te herhalen... Jaja...
Dat hoeft ook zeker niet, maar het zou fijn zijn als je serieus genomen wordt in je angst dat t wel gebeurd!!
Wat een opluchting inderdaad die zofran! Ik kon wel uit mijn bes springen van geluk! Gewoon niet meer misselijk zijn is toch echt een zegen he! Ik heb inmiddels ook sondevoeding en daar reageer ik ook weer goed op! Ik heb nog wel een keer overgegeven vanmorgen maar dat is niet erg. Hopelijk vandaag of morgen naar huis. Lasas: Wat vervelend dat je ook opgenomen bent! Hopelijk knap je na het vocht weer lekker op! Pandora: Ik denk dat je inderdaad gewoon moet afwachten en zien wat er komt. Er is een kansje dat het niet zo is als de vorige keer maar dat geloof ik ook niet. Probeer nog een beetje te genieten van de dagen dat je je goed voelt en doe extra leuke dingen die je daarna niet meer kunt doen. Maar het is wel lastig dat snap ik
Fijn sellie dat zofran zo oplucht! Hoeveel weken ben je nu? Ga je met sonde naar huis? Hoop dat je weer snel in je eigen bed ligt. Ik ben ook weer thuis met inf. Voel me stuk beter gelukkig.
Lasas: Je bent de 20 weken gepasseerd! Ik ben heel erg benieuwd of de HG nu dragelijker gaat worden bij je....
Ik hoop t echt darkangel. Vd week geprobeerd te minderen met zofran, wat resulteerde in zh opname. Nu thuis en gewoon doorgaan met zofran en voel me best goed. Misselijkheid is te doen, ik eet en drink vrij redelijk en het lijkt of ik iets meer energie krijg!
Lasas fijn! Maar over die zofran he, waarom blijf je die niet gewoon nemen tot de bevalling? Ik wou ook steeds de zofran afbouwen en steeds moest ik weer spugen. De gyn zei toen tegen mij, waarom iets afbouwen als het goed gaat??
Omdat jullie zo positief waren over zofran heb ik de huisarts hier ook na gevraagd. Ze geeft aan dat dit absoluut niet gegeven mag worden en dat het meer is tegen bestrijding van misselijkheid bij kanker. Dus nee, ik kwam volgens haar niet in aanmerking voor zofran...
Ik blijf nu de zofran ook doorslikken. Iets van eigenwijs zijn denk ik........ Mijn gyn zei ook dat ik t gewoon moet blijven doorslikken, dus dat gaan we maar gewoon doen. Huisartsen zijn er sowieso nog niet zo bekend mee, ook niet alle gynaecologen schrijven het voor. Bij ons zijn de gynaecologen gelukkig er wel voor en ben ook echt heel blij dat ik het gebruik. Het zou voor mij serieus betekend hebben naar een andere gyn te gaan die er wel aan mee zou werken. Nee het is geen wondermiddel, maar werkt vaak wel beter dan primperan.
Hallo Dames, Sorry dat ik nog niet eerder heb gereageerd. Weinig energie momenteel kijk af en toe wel even hier op ZP maar reageren lukt kwa energie gewoon totaal even niet. Inmiddels gaat het "goed". Opname 7 maart -10 maart Opname 11 maart- 16 maart Sondevoeding gekregen op 13 maart helaas op 22 maart mijn sonde uitgegaan en nieuwe gekregen. Op 30 maart mijn sonde mee uitgespuugd en besloten te stoppen met de sonde. Op maandag 31 maart heb ik contact opgenomen met de gyneacoloog en mijn plan voorgelegd. Hij vond het prima en erg dapper dat ik het ging proberen zonder! En dames ik heb nog steeds geen sonde.. en geen nieuwe opname. Gek genoeg gaat het veel beter met me sinds ik geen sondevoeding meer krijg! Inmiddels bijna 16 weken zwanger en overgeven blijft. Vaak 1 a 2 keer per dag... dus er is mee te leven. Veel energie? Nee.. want er is niks/weinig wat ik echt lekker vind! Ben momenteel gek op salades en komkommer in azijn/suiker. Maar moet meer vetten gaan eten volgens de dieetiste en volgens de gyn. Heb het echt geprobeerd maar ik vind het niet fijn!! Ik ben begonnen met 85 kg en weeg nu 73 kg. Ja ik was te zwaar en had wat over maar het kost mij veel!! Ik loop inmiddels bij de fysiotherapeut voor BI (bekkeninstabiliteit) waarschijnlijk erg verzwakt door het liggen vanaf week 6 tot voorkort! Het gaat sinds week 14 een stuk beter. Af en toe kan ik zelf eens boodschapjes doen.. of een stukje wandelen met mijn dochter. Ook kan ik vanaf 14 weken weer zelf eten koken en beneden zijn als manlief en dochter gaan eten. Tuurlijk nog altijd geuren die ik niet kan handelen! Maarrr ik leef nog... I SURVIVED HG!!! Voor alle dames hier erg veel sterkte!!!!
@pandorabeads: je huisarts mag wel even bijlezen Ondansetron (Zofran) veilig bij zwangerschapsmisselijkheid | Steunpunt hyperemesis gravidarum misschien krijg je het hiermee wel?
Lasas: wat fijn dat je je zoveel beter voelt en weer thuis bent! Pandora: lastig dat het via de huisarts moet! Ik krijg nu sinds dinsdag zofran en ik reageer er veel beter op als op de primperan. Angel1990: wat fijn dat je je beter voelt! Lekker dat het uiteindelijk toch zonder sonde is gelukt! Met mij gaat het weer wat beter! Ik ben sinds gisteravond weer thuis met een rugzakje sonde voeding. De combinatie zofran en sonde is voor mij nu geweldig. Ik lig nog steeds plat natuurlijk maar ik heb geen gevecht met eten en ik hoef maar een beetje erbij te drinken. Bij mijn vorige zwangerschap reageerde ik ook zo goed op de sondevoeding. Ik ben vandaag precies 8 weken.
Fijn om weer thuis te zijn voor jullie! Das ook mijn doel, mocht ik weer HG krijgen... THUISBLIJVEN! Ik ga inderdaad de combi sondevoeding en zofran onthouden. Lees er positieve verhalen over... Sellie, heb je niet de neiging om de sonde uit te braken? Dit had ik namelijk vorige keer! Hij was er binnen een half uur na plaatsing weer uit... Toen heb ik zelf om een sonde gevraagd, daar waren ze niet zo happig op. Ze begrepen het niet... Uiteindelijk dus wel een sonde gekregen, maar zoals gezegd binnen een half uur weer zonder.
Lieve dames, bedankt voor jullie medeleven. Ik heb niet alles kunnen nalezen want ik ben pas weer een paar uurtjes thuis. Ik lag inderdaad in het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis ging het de volgende dag al iets beter en op de 5e dag ben ik ontslagen... Ik heb Emesafene pilletjes meegekregen terwijl ik al aan gaf dat dit niet hielp. Volgens hun wel omdat ik in het ziekenhuis niet zoveel meer overgaf. Maar ik ben er van overtuigd dat dat aan het infuus ligt . Nu dus een paar uurtjes thuis en heb alweer overgegeven. Ik moet maar kijken hoe het loopt. Ik ga ondanks de misslijkheid toch wat proberen te eten want helemaal niet eten is geen optie als ik niet weer uitgedroogd wil raken. Wat een toestand he..... Allemaal heel veel sterkte, ik kom later bijlezen....