Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Lief dat je meedenkt. Pepermuntachtige dingen lukt niet. Maar zoete drop tot nu toe nog wel.
    Ik ga straks bellen :(

2. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Hoi Sooner, ik heb bij al mijn zwangerschappen HG gehad.. Ik weet hoe je ervan baalt als het de zwangerschap daarna weer zo erg, of soms erger blijkt. Ik hate al die mensen die maar bleven zeggen "elke zwangerschap is anders!" bij mij niet dus..
    Ben nu zwanger van de 4e.. Net 5 weken nu. Ik voel me uitstekend nog en eet nu heel veel, ik denk onbewust om wat aan te komen.. want ben zelf niet 1 van de dikste. Maar heb een aantal keer gehad dat de misselijkheid pas na 6/7 weken begon.. Al hoop ik nu wel een keer van een zwangerschap te kunnen genieten. Bij mij duurde HG overigens tot de uitdrijving.. Dan was in 1 klap die vieze smaak uit mijn mond verdwenen en kon ik weer alles eten.. Bizar!

Sterkte ermee, ik volg je topic.. Ik hoop voor je dat het deze x meevalt.

3. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sooner gefeliciteerd! Maar ontzettend balen dat ook jij weer hg hebt. Ik neem aan dat ze deze keer minder moeilijk doen gezien je verleden? Althans zou je denken. Fijn dat zoete drop goed smaakt, hopelijk blijft dat zo!

@pandora hoe is het nu met jou? Lijkt me erg zwaar je dochter naar psz moeten brengen, terwijl je je energie hard nodig hebt voor jezelf. Verder met de baby alles goed ivm stuur in je buik?

@lasas ik ben op een gegeven moment bewust conditie gaan opbouwen door te gaan fietsen en steeds een paar min uitbreiden. Advies vanuit zh. En merk dat dit nu veel scheelt in de misselijkheid en overgeef sessies. Ik kan nu dingen langer volhouden zonder gelijk weer heel ziek te worden. Hoewel ik mijzelf natuurlijk nog wel eens tegen kom maar dat zal wel mens eigen zijn .

@boommm hoe is het nu met jou? Nog een beetje vol te houden?

Hoe is het met andere meiden? Stilte, goed of geen goed teken?

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Sooner: Shit man! Maar gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier gaat het opzich wel goed! Ik ben woensdag avond niet lekker geworden, erg misselijk. Ik wou het even aankijken, maar de dag erop werd het niet beter, en begon ik weer te spugen. Ik heb mijn dochtertje toen op laten halen, en geprobeerd wat te eten, maar dit ging niet. Ik was toevallig die woensdag bij de gyn geweest voor een 'wat als gesprekje' en had alvast een recept voor zofran meegekregen. Donderdagavond ging het nog niet beter, en heeft mijn man zofran gehaald. Deze slik ik nu 2x per dag. En dat gaat goed. Smorgen ben ik wel misselijk, maar dan moet ik gewoon snel eten. Ik hoop zo dat ik het met de zofran ga redden. Ik zit natuurlijk nog niet op de piek van de HCG. Bij mijn dochter hielp zofran op een gegeven moment niet meer. Dus het is afwachten.

5. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lalay gefeliciteerd met je zwangerschap,! En al drie keer hg gehad hopelijk nu misschien anders? Ik duim voor je. Super knap dat je nu voor een vierde zwangerschap durf te gaan! Ik vrees dat dit voor ons echt de laatste is weet niet of ik dit ooit weer kan opbrengen na twee keer hg te hebben gehad. Dit terwijl ik wel heel graag meer kinderen had willen hebben.
    Fijn dat je nu nog lekker goed en veel kan eten, maak er vooral gebruik van! Ik kon ook tot iets voor 6 weken goed eten en heb dat ook zeker gedaan en dat leverde ook twee kilo op haha. Was daarna helaas ook gauw er weer af.

6. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @darkangel wat balen dat de misselijkheid nu echt begint op te spelen. Nu aan de Zofran en hopelijk blijft het dragelijk voor je. Wat je zegt afwachten hoe het verder gaat lopen grrr verschrikkelijk die onzekerheid. Sterkte meid!

7. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Sooner, gefeliciteerd, maar wat naar dat t alweer begint. Hoop dat ze direct wat voor je gaan doen!

Rose, idd goed idee en dat wil ik ook heel graag. Heb ook idee dat dat qua hg wel moet lukken nu. Echter heb ik veel harde buiken en bloedingen met kans op premature contracties. Morgen maar is overleggen met de gyn hoe en wat!

Darkangel, ik hoop zo ontzettend voor je dat de zofran voldoende werkt!!

8. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    therapeut burn out trajecten
    Naast de Hoofdstad.
    Hier nog steeds goed ziek. Opgenomen, opgelapt, naar huis en weer ziek worden is het patroon. Maar ik weet wat ik wil :)

9. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Dank je, sja ik heb nou eenmaal een kinderwens.. En ik weet dat het tijdelijk is (kuch maar 8 mnd misselijk en braken joh!) Als ik nu mijn kinderen zie dan weet ik waar ik het voor doe. Al ben ik wel doodsbang hoor.. Dat gaat nooit meer over. En ja veel eten, ik moet wel.. Ben nu te slank voor HG hoor ;)

10. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bigflower wat een ellende. Maar knap dat je Toch nog positief bent en weet waar je het voor doet. Houd dat vast meid. Dat is hier wel even anders geweest. Gelukkig zie ik dat nu wel weer!

@lalay geniet van het eten! ;)

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    meiden ik wil even wat advies.

Ik mocht emesafene en primperan deze keer overslaan en direct aan de zofran. Nu werkt het niet echt, en ben ik 24/7 heel misselijk. Ik spuug maar af en toe (tot nu toe) maar ben continue aan het kokhalzen en aan het vechten tegen het overgeven. Ik kan nauwelijks tot niks eten. Drinken lukt ook niet al te best. Wanneer moet ik aan de bel trekken? Ik voel me lusteloos en slap, en ben binnen een paar dagen al 2 kilo kwijt.

Ik wil niet TE snel aan de bel trekken en aanstellerig overkomen namelijk.

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik kom niet echt meer hier (heb HG nu weggestopt en afgesloten :)), maar ik wil je even feliciteren met je nieuwe zwangerschap, Darkangel!!

Balen dat je weer zo de klos bent en tja, als je niet eet/drinkt droog je net zo hard uit, hoor. 2 kg in een paar dagen is vocht, dus ik zou aan de bel trekken. Hoe ziet je plas eruit? Heb je zelf ketosticks of zo om te controleren?

Ik had tijdens mijn HG ook dat spugen nog best meeviel (5-6 keer per dag) maar ik kon nauwelijks eten en drinken, kreeg het echt niet weg. Binnen 3 dagen plaste ik nog maar hele kleine thee-kleurige beetjes en was ik 3 kg afgevallen. Dat is zijn tekens van uitdrogen...

Primperan hielp voor mij vooral doordat ik weer wat kon eten/drinken en niet meer zo veel afviel, al voelde ik me nog steeds ontzettend beroerd.

Dikke knuffel en veel sterkte!

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik plas nog redelijk, maar het is wel echt heel donker.
    Ik heb de vk gemaild of ik hun hiermee lastig mag vallen, of dat ik naar de huisarts moet of de gyn. Dus ik wacht even op een mailtje terug. Ik heb van die sticks besteld maar die duurde een paar dagen.

14. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Wat naar darkangel!!
    Dat verlies is idd vocht, ik zou ff bellen met huisarts en je urine laten testen, zo weet je iig hoeveel ketonen je hebt. Je gaat bijna het weekend in, is niks om aan te modderen voor het weekend.

Sterkte!

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik vind het zo raar, ik heb nog maar iets van 3x echt overgegeven. Maar t eten lukt gewoon niet zo super. IK voel me het beste wanneer mijn maag leeg is. Zodra ik iets eet word ik juist misselijk. Vk belde me net, en ze heeft ook t liefst dat ik even urine laat checken. Ik weet alleen niet of dat vandaag nog lukt. Heb zelf geen auto en mijn man is pas om 23.00 thuis.

16. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Wel doen hoor vandaag!!! Buurvrouw, vriendin, familie??

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb niet zoveel mensen in mijn omgeving :)
    Mijn zusje heeft mijn dochter opgehaald. Mijn moeder heeft geen auto. Vriendin heeft haar voet gekneusd en kan zelf niks.

En daar houd het zo'n beetje op :)

18. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    DarkAngel, nog gelukt om je urine te laten controleren? Wanneer dit niet het geval is kun je van het weekend ALTIJD de dokterswacht bellen, he? Heb ik ook wel eens gedaan... Met een opname tot gevolg. Wanneer je het te ver laat komen heb je ook langer nodig om er weer bovenop te krabbelen.

Ik heb primperan en emesefene geprobeerd, zonder succes. Ook in mijn vorige zwangerschap. Ze wilden me geen zogran voorschrijven. Nu heb ik echter supermal gekregen van mijn huisarts in combinatie met primeran. Ik had er weinig vertrouwen in, maar moet zeggen dat ik sinds die tijd weer voldoende binnen kan houden. Wel 24/7 beroerd, maar toch! Misschien voor een aantal voor jullie ook een uitkomst?

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Urine is nog goed gelukkig! Het scheelt dat ik wat kan drinken. (melk met benco) dat gaat goed. Verder niks eigenlijk. Maar ik mag zo door blijven gaan. Net een broodje op (met benco :))

Dat is ook t enige waar ik trek in heb haha.

Ik ben trouwens bezig om een huishoudelijke hulp te regelen voor een paar uurtjes in de week zodat het huishouden en de was niet compleet stil komt te liggen. Heb nu 3 mensen gemaild, en eentje valt denk ik al af. Van de andere 2 nog geen mail terug gehad. hopelijk word het iets. Scheelt mij veel frustratie.

20. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Fijn dat urine nog goed is!!
    En wat goed dat je bezig bent huishoudelijke hulp te regelen, fijn als je je daar straks geen ' zorgen' meer om hoeft te maken.

Hoop dat je het zo gaat redden, ondanks dat je je zo beroerd voelt!

Deel Deze Pagina