Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    beby en nu gaan we dus voor jouw aftellen?!!! weet je net als gepke al een datum dan?

2. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik moet zeggen dat onze relatie wel hechter is geworden sinds de zwangerschap en de HG. mijn mannetje en ik worden samen steeds sterker. Ik vind dat ie al zoveel doet. Hij is er altijd voor me, doet wat ie kan in het huishouden, leeft mee en we doen het echt samen. Wat hou ik toch gigaveel van hem!!!! En die mannetjes van ons moeten we inderdaad niet vergeten. Langs de zijlijn staan is zeker niet fijn.

3. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hi Marieke,
    fijn dat je met man zo'n team vormt, dat is toch wel zó belangrijk. Ik had dat ook en dat is iets om te koesteren.
    Inderdaad je mag met me meeaftellen maar ik weet nog geen datum.
    De gyn en de klinisch verloskundige zeiden allebei al uit zichzelf dat het goed was om mij niet te lang door te laten lopen omdat ik tenslotte ook nog moet bevallen.
    Als het écht nog potjedicht zit in wk 38 tsja dan weet ik ook niet hoe of wat het gaat worden maar om daar nu al vanuit te gaan?!
    Komende wk iig rust met een grote R. Ik zeg heel stoer....ik bestel mijn bevalling spontaan in wk 37 maar dat is de wens der gedachten : ) (wil zo graag van dit vrachtje af!)

4. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    @ sooner, hahaha ja je zal nu wel last hebben van een enke kwaaltje hier en daar... Ach...Wat heet... ;)

@ beby, bijna zeg lekker hoor. Moeilijk zo ff die laatste loodjes met die hoofdletter R van rust maar de eindstreep is finally in zicht :)

@ Marieke, heerlijk zo fijne man naast je maakt je toch een stuk sterker...

@Panda, fijne uitspraak,top, hou ik me vanaf nu helemaal aan vast. Positieve insteek en hopelijk helemaal waar. Er is idd hormonaal wat aan het veranderen en wellicht betekend het verbetering. Hope so!

Overgeven gaat nog steeds in de stijgende lijn naar verbetering :)
    Jeuk en uitslag daarintegen is echt heel erg. Heb creme van de huisarts en moet deze week aankijken anders bloed laten testen bij de gyn...

Voor jullie allemaal heel fijn weekend en dat jullie je maar goed/beter mogen voelen!

5. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh, beby geniet van je rust!!
    ann....hoe gaat het nu met de jeuk? gaat het nog goed met het overgeven ook?

Bij mij ging het afgelopen weekend wel. Maar vanochtend was ik wat zenuwachtig voor de nekplooimeting en heb ik toen ik in het ziekenhuis op de wc daar de vloer helemaal ondergekotst. In de echokamer nog een keer over mijn nek gegaan alleen had ik toen een bakje bij de hand. Daarna naar verloskundige en naar huis. Thuis ook weer gespuugd, waarschijnlijk van vermoeidheid of dat het tijd werd om te eten. Hopelijk zet het verder niet door vandaag.
    Ik had dus een echo vandaag. En wat was alles mooi te zien...ruggegraat, ribbetjes, arm met vuistje, lange benen, symetrische hersenhelftjes, kloppend hartje en kindje was weer lekker aan het bewegen met zijn armpjes en beentjes. De nekplooi was 1,8 mm en de max. is 3,5 dus dat was goed zei ze, maar volgende week krijgen we de kansberekening.

6. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Marieke,

Wat fijn dat alles er goed uitziet, heerlijk!

En wat super vervelend om nou uitgerekend daar weer alles eruit te moeten gooien...

Met mij gaat het (durf het bijna niet te schrijven) nog steeds beter en beter wat overgeven betreft :)
    Loop alleen nog steeds wel stug met een handdoek voor het overdreven speeksel wat ik op een of ander manier blijf aanmaken ;)

De jeuk word volgens mij alweer een klein beetje minder. Lig er nog wel van wakker maar dan toch dit liever dan continu braakneigingen en overgeven hoor...Hoef ik hier niet uit te leggen...:)

Hoop zo voor je dat je je zo bij mij aansluit en goeie berichten kan gaan posten wat betreft minder overgeven!
    Pak lekker je rust!

Liefs,
    Ann

7. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    het lijkt er wel op dat het bij mij ook beter gaat. Kan me voorstellen dat als je mag kiezen voor jeuk of de hyperemesis dat je voor jeuk kiest, hoewel het wel knap irritant is als je er niet door kunt slapen.

8. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Das waar, jeuk kan wel erg vervelend zijn, ben heel blij te lezen dat je een stijgende lijn merkt.

Je zit op de dertien weken zie ik, ik had ongeveer twee weken geleden ook nog even een opleving qua misselijkheid en daarna ging het steeds beter...

We spreken gewoon af dat we straks lekker gaan genieten van alles!

9. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    daar zijn we wel aan toe. En genieten doen we dan dubbel en dwars.

10. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    Marieke fijn dat alles er goed uitzag! Wel jammer dat je daar zo moest spugen in het zh, logisch door het reizen, de spanning etc etc maar wel vervelend. (zeker spugen met anderen erbij is geen pretje)

Ann, hoe is het nu met de jeuk?? Hoop voor jou ook zo dat het gauw wat beter gaat!

Hier inmiddels 36 w en 5 d. Ik ben er al wel klaar mee, wat mij betreft kan de beeb wel komen.
    Mijn andere been gaat inmiddels ook meedoen en dat maakt het er niet echt gemakkelijker op.
    Deze vrijdag ga ik naar de vk in het zh, en ik hoop dat zij dan eventjes wil kijken of er al wat gaande is....ik wordt steeds ongeduldiger zo.

Sooner, Panda, hoe is het met jullie??

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Lastig beby, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.

Met mij gaat het wel zolang ik niet te veel doe en alleen maar saaie dingen eet.;) Scheelt dat ik verder weinig klachten heb.

Ann: speeksel is bij mij sinds een paar weken in zoverre afgenomen dat ik het nu meestal wel kan doorslikken als er geen wasbak oid in de buurt is. Karnemelk en dingen met een wat bittere nasmaak (walnoten/pure chocola) helpen om het wat af te remmen. Vooral géén kaneel, heb ik gemerkt.

12. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Oh ja Panda, wat saai is dat eten he? Af en toe weet ik echt niets meer te bedenken hoor.
    Nou ja, ben al lang blij dat ik wat kan eten (arme Gepke met haar sonde), maar t is wel erg beperkt.

Beby, oh meid ik hoop dat je kleintje zich over een week ofzo gewoon aandient. Dan mag het toch wel?
    Dan is het klaar!

Marieke en Ann, ik hoop echt dat het bij jullie lekker ophoudt zo rond week 15 a 16.
    Marieke wat een mooie nekplooimeting hoor! Nu nog ff wachten op de kansberekening, die was er bij ons al 3 dagen later. Ik hoop dat jij ook niet lang hoeft te wachten. Blijft toch erg spannend he!
    Ann, blij dat je jeuk wellicht al iets minder wordt. Weg met dat overgeven en misselijk zijn en dan genieten maar!!!

Hier gaat het zo zo, ik mag niet klagen. Ik eet, houd het binnen en ben nog maar 80% van de dag misselijk. En het belangrijkste; ik hoef nog maar een week of 6 a 7.
    Slapen gaat wel lastig, ik ben verder heel slank gebleven (hg heeft ook zo zijn voordelen ;) ), maar je gelooft mijn buik echt niet. Die steekt echt als een grote skippybal naar voren. Aan de achterkant zie je niets, maar aan de voorkant denken mensen dat ik elk moment kan gaan kalveren.

Kus van Sooner

13. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh panda, ja dat eten..ik vind eten sowieso verschrikkelijk. Het is dat het moet, maar anders...... En dan is er nog maar erg weinig wat je nog een beetje lekker kan vinden. Ben er ook nog niet achter wat wel en niet goed valt. Denk toch dat het ligt aan of het een goede of slechte dag is.

sooner....jij ook aan het einde van de zwangerschap. Hoop voor je dat je ook lekker op tijd gaat bevallen. 80% van de dag misselijk zijn, is nog steeds erg veel. Lijkt me leuk een foto van je buik te zien. Leuk lijkt me zo'n skippybal. En over het afvallen, straks over 27 weken als ik bevallen ben zal ik vast ook blij zijn dat er 7 kilo af is. Die kilo's die er voor de zwangerschap zo moeilijk af gingen.

Hier gaat het altijd prima als ik net uit het ziekenhuis ben. Ik was echt te optimistisch. Voel me nu de hele dag zo'n beetje misselijk. Bij elke stap die ik zet moet ik kokhalze. Eten gaat niet zo goed....Dus mijn voedingsstoffen kome er vooral in vloeibare vorm in. Avondeten gaat sowieso enkeltje naar de emmer. Maar ik weet me zo wel uit het ziekenhuis te houden. Maar zat ben ik het wel!

14. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Marieke, ook veel ijsjes (waterijsjes) eten is misschien goed voor je. Krijg je vocht binnen en helpt misschien tegen de vieze smaak.
    Perenijsjes vind je misschien lekker?
    Toi toi toi!!!!

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Meiden, ik breek ff in, want ik wil Gepke gefeliciteren met haar zoontje!

Hopelijk ben je snel weer helemaal de oude en heb je al weer heerlijk kunnen genieten van allemaal lekkers :D

Geniet geniet geniet!

Voor de andere meiden die er nog middenin zitten, heeel erg veel sterkte en een hele dikke knuffel! Hou vol xx

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo dames,

Hier vorige week op 27 oktber 2009 bevallen van een zoon Luuk Ruben. Hi woog 2840 gram en was 47 cm lang. De keizersnee was erg heftig en ook had Luuk een moeilijke start. Hij ademde niet gelijk en heeft even zuurstof toegediend gekregen. Ook tijdesn de keizersnee heb ik heftg gebraakt en daar lig je dan. Maar aan alle elllende kwam een eind en na de keizersnee kon ik weer eten en drinken zonder na te denken of een slok of een hap niet te veel werd. Het herstel valt erg tegen! Heb veel pijn.
    verder gaat het egr goed. Ik geniet van het eten. Ook geef ik borstvoeding en dat gaat erg goed! Ik ben zo trost op mijn prestatie. Meiden zet hem op! Het is echt de moeite waard!

Gr Gaby

17. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Gepke, gefeliciteerd! Wat geweldig dat het nu goed gaat. Was wel heftig dus. Heel veel sterkte met het herstel.

18. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Nogmaals van harte gefeliciteerd. Sterkte met het herstel. En als ik het goed heb, was dit je laatste zwangerschap, dus kun je nu de HG achter je laten. Voor jou nooit meer.

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Gaby!

Vrouwtje wat klinkt dat allemaal heftig maar het is achter de rug gelukkig!

Van harte voor jullie en wens je een spoedig herstel en dan de "roze wolk" waar je al zo, zo lang op wacht.

Dat je je maar gauw lekker mag voelen en mag genieten!

Liefs,
    Ann

20. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Mariek hoe gaat ie?

Deel Deze Pagina