Ik heb beide keren op een kamertje alleen gelegen, hierover hoefde ik geen discussie aan te gaan, dit deden ze altijd. Gepke 1979. Ik ben voorlopig toch weer aan de pil gegaan. Ik moet nog een besluit nemen hoe nu verder. De mirena spiraal werd mij aangeraden maar als ik hierover op het internet lees zijn de ervaringen niet altijd even geweldig. Verder kan ik ook een sterilisatie overwegen. Ik heb namelijk naast de twee keren hyperemesis bij de bevalling een fluxus gehad (veel bloedverlies) door een vastzittende placenta. De placenta wordt dan op de OK onder narcose verwijderd. De laatse keer (februari 2009) met meer dan 3 liter bloedverlies waardoor ik een bloedtransfusie nodig had. De gynaecoloog vond het niet verstandig om nog een keer zwanger te worden want de kans op zowel hyperemesis als fluxus zijn 100 %. Nog een keer een fluxus kan fataal zijn. Voor mij is er dus een optie tot een definitieve vorm van anticonceptie maar dat is niet voor iedereen een mogelijkheid. Hierover ga ik nog even nadenken en dan moet ik een beslissing nemen.
misschien wel juist omdat croissant wat vet is, dat blijft langer in je maag en is mss daardoor voor jou wel goed. Ik vind het wel heel moeilijk om me te beheersen met eten trouwens. Hoewel ik er zelf last van krijg heb ik wel zin in eten (meer dan ik nu doe) en dan neem ik wel eens teveel. Zó stom vind ik dat dan maar ja.............t gebeurd wel en dat vind ik heel irritant.
Ja raar he, maar toch hoor ik dat 5% van de zwangere vrouwen HG krijgt. Dan zou je toch zeggen dat dat er een paar honderd per jaar zijn..... Daar moeten dan toch behandelplannen voor bestaan? mmm croissantje, klinkt best lekker.
Het lijkt er op dat onze laatste berichten weg zijn... Vandaag een heel goede dag gehad qua misselijkheid en ziek voelen. Gelijk weer onzeker over de zwangerschap natuurlijk. Hoe kun je het jezelf moeilijk maken, he. En dan heb ik ook nog een pesthumeur en zelfmedelijden. Vroeg op bed.
Hallo, Ja kon ook een aantal berichten niet terug vinden. Hier net de sonde eruit gespuugd. Had geen zin om te bellen naar de thuiszorg, mijn man hefet het dus vene gedaan. En super gelukt. Hij deed het bij mijn vorige zwangerschap ook wel eens. Hij kan het superfijn! En natuurlijk goed controleren of het in de maag zit. Ik begrijp je volkomen sooner. Even de misselijkheid weg en dan... denken dat er wat is. Wees gerust bij sommige vrouwen wordt HG minder tussen de 12e en 16 e week. Prijs jezelf gelukkig en geniet ervan. IK wou ook een spriraal laten zetten, maar lees er ook zulke rare dingen over. Daarnaast wil ik heel graag borstvoeding gaan geven, dus ja dan is d epil geen optie. een slangs bij de huisarts. Hier vandaag een mindere dag. Niet veel kunnen eten en mijn broodje met sonde er uitgespuugd. Maar ja was in slaap gevallen vanmiddag zonder de sondevoeding aan te zetten, wie weet was dot de oorzaak. gr Gaby
Hey Gepke, wat knap van je man. Ik vroeg me af waar de sonde zit, via je neus? Jammer dat je je broodje niet kon houden. Toch goed dat je gegeten hebt! Ik had ook een mindere dag. Vanaf een uur of een ben ik non-stop supermisselijk geweest en ook gespuugd jammer genoeg. Nu weer proberen wat op te blijven, zodat ik vannacht niet weer wakker lig. Haha, probleem met onzekerheid is ook gelijk opgelost Gepke, want ja weer misselijk, is dus een teken dat het daar beneden wel goed zit. Morgenochtend hartje luisteren!
gepke wat fijn dat je man zo voor je kan zorgen! super. Balen dat je toch weer moest spugen. Hoop op morgen weer een betere dag voor jou joh! Sooner jij ook al een mindere dag! balen. Bel je ook tussendoor wel eens je vk als je je erge zorgen maakt of je even het hartje mag komen luisteren? Heb ik wel eens gedaan....ik mocht dezelfde dag al langskomen en vond dat wel een geruststelling. Veel plezier morgen!!
Hier vandaag weer een betere dag. Niet gespuugd en weer wat gegeten. Alleen vla en een biscuitje. Ben wel meer moe en heb weer last van tintelende vingers. Over twee weken pas een afspraak bijd ehuisarts voor ventueel vervolg b12 injecties. Misschien moet ik wat eerder gaan. Fijn, dat je weer een bevestiging hebt dat alles weer goed zit. jammer dat je weer misselijk bent. En ja ltijd leuk om even naar je baby te luisteren. Hier morgen de twintigweken echo. Erg spannend en zenuwachtig.
met tintelende vingers zeker wel eerder gaan naar je ha hoor!!! sterkte en morgen een heel goede echo gewenst.
Gepke, luister naar beby! En heel veel succes en plezier morgen inderdaad. Ff een vraagje, ik ben sinds 3 dagen extreem duizelig, kan haast niet recht lopen. Mijn bloeddruk is wel normaal. Herkennen jullie dit?
Heb ook last van duizeligheid. Voorla als ik snel opsta. het kan zijn dat je bloeddruk bij liggen lager is dan als je staat en door het verschil je heel duizilig wordt. ja ga morgen maar een afspraak maken bij de huisarts. Ben ook weer moe. Hier de echo gehad en zag er allemaal heel netjes uit. Niets gezien, maar ja sommige dingen zijn niet te zien. Maar ja we gaan er van uit dat het goed zit in mijn buik. Groetjes Gaby
oh ja ik zie het gepke, je had 'm vandaag al. Fijn dat alles er goed uitzag. Per ongeluk ook gezien wat het wordt? Of wil je dat niet weten?
Nee niet gezien wat het wordt. hbe wel proberen te kijken, maar de baby lag er niet echt oed voor. benen bij elkaar en de knietjes opgetrokken. De gyn zelf had het ook niet gezien. Mijn man wil het niet weten, dus waarschijnlijk een verassing totdat ik het uit heb gepooooooooopt
fijn dat alles in orde was met je baby! Leuk toch een verrassing. Wij weten nog niet of we het nu wel of niet willen weten....das ook niet zo handig : ) Ik heb de echo op 8 juli, ook al snel!
Weer de hele ochtend al duizelig. Dus niet alleen bij verandering van liggen naar zitten, maar de hele tijd. Ik moet ook maar naar de huisarts morgen...
Ik zit te denken om na het weekend ook even te laten uitzoeken bij de huisarts of ik misschien een ijzertekort heb. En ik laat de emesafene even staan, want ik ben toch wel misselijk, het gaat er doorheen. Enmisschien levert dat ook wat op. Hoe is het bij jullie Gepke en Beby?
ja emesafene hielp bij mij ook niet jammergenoeg! neem je door de dag heen steeds slokjes cola (blegh! maar het kan wel werken!)? Nou mij maag gaat wel steeds beter hoor. Ik heb vandaag weer een kopje koffie op, de eerste sinds 18 weken en het smaakte me ook nog....en bekwam ook goed. Het lijkt van binnen steeds rustiger te worden maar dat moest ook van de vk want anders meot ik terug naar de huisarts. We zullen zien. Na de maaltijden heb ik eigenlijk altijd nog wel last van zuur en pijnlijk gevoel maar het is al zoveel minder dan de pijn die ik was gewend geraakt dat het nu wel mee lijkt te vallen. Jij nog wat gegeten vandaag??
Hee beby, hoe is het nu. Nog steeds rustig? Of toch naar de huisarts? Ik voel me tot mijn verbazing ineens zaterdag wat beter en ook gisteren ging het aardig. Vandaag iets minder. Maar misschien dat het toch nog wat wordt? Oh ik hoop het zo. Ik kan weer heel kleine klusjes doen in huis en ik ben een stuk minder duizelig. Hoe gaat het met jullie?
Bij mij ging het vanaf week 16 heel langzaam aan wat beter. Uiteindelijk mocht de sonde er met 19 weken zwangerschap uit. Toen kon ik het een en ander eten. Het duurde nog wel lang voordat ik weer echt iets kon maar ik heb van mezelf al een laag gewicht en dus helemaal geen enkele reserve meer. Ik hoop voor je dat je snel mag opknappen.