Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    beby is nu aan het bevallen. Moet wel aan haar denken. Dat het allemaal maar voorspoedig mag gaan en dat ze een makkelijkere bevalling als zwangerschap heeft.

Hier ga ik het voor de tweede dag proberen zonder primperan. Heb wel al 7 keer ietsiepietsie overgegeven, maar ik vind het nog steeds niet de moeite om hiervoor medicijnen te gebruiken. Misschien moet ik gewoon even op gang komen.
    Over anderhalve week heb trouwens een gesprek met de reintegratiearts van de arbo. Vind het eigenlijk best wel spannend.

2. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Pff, tsja die beby. Hoe raar he!
    Succes vandaag dan Marieke.

Nog niet te snel weer allemaal plannen maken voor heel veel werken hoor! Doe het rustig aan!

3. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben in de zevende hemellllll na onze echo!

ZE is zo mooi en compleet en onwijs druk :D:D:D

Ben verliefd en zal zo meteen wat foto's proberen te plaatsen.
    We hebben dr ook op dvd onwijs bijzonder.
    Ze is gewoon al 18 cm wat een wonder...

4. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    zie je een meisje!!!!!!!!! kun je je banner roze houden! HIHI! en wat een lengte al weer. Is dat van kop tot kontje of met benen erbij. want ik loop 2 weken achter op jou maar dan moet die van ons wel een flinke groeispurt gaan maken in 2 weken tijd.

over weer gaan werken. Ik denk dat ik met 2 uurtjes per dag wil beginnen ofzo. want echt je conditie gaat hard achteruit als je thuis bent, veel overgeeft en weinig eet.

5. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik heb trouwens al 2 dagen een zeurend gevoel onder in mijn buik. waarschijnlijk mijn baarmoeder, maar kan ook mijn blaas zijn. Is dat normaal of hoort dat bij het groeien.

6. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Owww je bedoelde bij mij een meisje dacht bij jou....

Wij stonden ook versteld van hoe snel ze :) gegroeid is.
    Pas was ze nog heel inimini en nu zo al...

Echt bijzonder... Zal een foto bij doen. Maakt veel goed dit hoor :)

7. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    en wat zijn het dan al hele mensjes!!!!!!! Maar volgens mij gaat het groeien sowieso hard na de 12 weken. Alle organen zitten immers aardig op zijn plek dan, dus kunnen ze zich op groei concentreren tot de geboorte. Vond het al een heel verschil in lengte bij de laatste echo. Maar daar doen we het dus allemaal voor. Voor van die prachtbaby's. Las trouwens allemaal verhalen van HGérs. Nou die kregen allemaal 8 pond baby's!!!!! Terwijl je zou denken dat ze door dat vele spugen van ons van die kleintjes zouden worden. Nou geen zorgen hoor! ze groeien echt wel ondanks dat wij ons niet goed voelen.
    Nee ik denk dat ik een jongetje krijg. Kan niet wachten tot wij de 20 weken echo hebben om dat te kunnen zien.

8. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    8 ponders mennn hahaha

Leuk ben ook erg benieuwd wat jullie krijgen!
    Hoe voel je je?

Trouwens die zeurpijn herken ik wel hoor is groeien denk ik...

9. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ja het gaat eigenijk wel goed zonder de primperan. Alleen vanochtend dus overgegeven en daarna niet meer. Wel af en toe misselijk en moe, maar als ik dan wat eet is het over. Het is erg goed te doen zo. Maar als ik ergens anders vertel dat ik 7 keer een beetje overgegeven heb, dan vinden ze dat dramatisch klinken. Terwijl wij hier als geoefende kotsers denken van.......7 x maaar. Het went een beetje wat dat betreft.
    Lig nu lekker onder mijn dekbedje op de bank tv te kijken en met mijn laptop op schoot.

zit nog eens naar je foto te kijken. Wat een schattig wipneusje. Je kunt ook al echt een gelaatsuitdrukking zien op de foto

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ahh thanks we zijn ook zo happy joh...

Ben heel blij dat je de goeie kant opgaat!
    Ja, andere mensen die dit niet ervaren hebben kunnen zich helemaal niet voorstellen hoe dit is en wat je nu echt meemaakt...

Geniet lekker van je weekend en spreek je soon.

11. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Och die Ann, wat een mooi meisje gaan jullie krijgen!
    Ik snap zo goed dat jullie helemaal verliefd zijn.
    Wat een geluk overkomt je dan he!!!!
    Heel erg gefeliciteerd!!

Marieke, dus jij denkt een jochie? Wanneer weet je meer?

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Wat een mooi meisje, Ann. Dat doet goed he, zo'n echo.

Marieke: ik vind 7 keer kotsen ook best veel hoor, haha, maar ja, was zelf geen marathonkotser. Dat 'af en toe misselijk' klinkt wel heel goed want dat was/ben ik wel de hele dag door. ;)
    Dat zeurende gevoel is denk ik het groeien. Hoef je niet extreem vaak te plassen? Dan kan het namelijk een blaasontsteking zijn.

Die 8 ponders, dat is heel logisch want we hebben waarschijnlijk allemaal grote placenta's (anders zouden we niet zo beroerd zijn) en daar groeit een baby nou eenmaal goed op.

13. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik moet nog een afspraak maken voor de 20 weken echo. Maar het stomme is dat ik pas mag bellen als ik 15 a 16 weken ben voor een afspraak.

Nee ik hoef niet vaker te plassen. DUs dan zou je denken dat het toch mijn blaas niet is.

Dat van die grote placenta's heb ik ook gehoord. Maar wanneer gaat de placenta groeien dan? want ik weet alleen dat de placenta vanaf 12 tot 16 weken de hormoonproductie doet ofzo.

De hele dag misselijk zijn is ook niet fijn. Dan zou je af en toe willen dat je kon overgeven ter verlichting of niet?

14. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    De placenta begint voor zover ik weet meteen in de eerste weken te groeien. En na het 1e trimester neemt ie inderdaad de hormoonproductie over.

Hele dag misselijk is niet fijn nee maar het is nu echt wel te doen, vergeleken bij de eerste maanden. Overgeven vond ik erger, de opluchting duurde maar een kwartiertje en ik had dan nog wel uren last van een brandende slokdarm en zere maag.

15. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Dat van een grote baby heb ik nog nooit gehoord. Ik heb twee maal HG gehad. Bij de eerste kregen we een kindje van net 5 pond en 46 cm. Een echt kleintje dus, een meisje.
    De tweede was 7 1/2 pond met 53 cm., een jongen.
    Wel ben ik van mezelf klein en tenger en was die 7 1/2 pond voor ons doen een reusje in de familie. Trouwens dat gewicht is hij nu al weer kwijt (hij is van febr. 2009) en het is een echt tenger ventje.

16. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    het was toevallig zo bij alle verhalen die ik las. maar het was wel amerika en daar zijn ze sowieso zwaarder gebouwd.

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ann80: wat een mooie foto en wat leuk dat jullie een meisje krijgen. Hebben jullie al een naam? Superleuk en het geeft je weer wat extra kracht he!

Ben benieuwd hoe het gaat met beby en haar baby :).

Meiden zien jullie ook zo op tegen de feestdagen? Ik vorig jaar wel hoor...

18. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik zie als eerste op tegen volgend weekend. Zaterdag naar night of the proms. Zondag is mijn vriend jarig en die wil graag rijsttafel halen bij de indo en da's allemaal pittig en vet. Ik weet nog niet of ik dat weekend ga trekken. Feestdagen....dat duurt gelukkig nog even.

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Dankjuliewel meiden we zijn zo vreselijk gelukkig!

Ik heb geen idee van die 8 ponders en grote baby's maar weet wel dat deze mini hier heerlijk groeit ondanks het weinige eten dat mama eerst binnen kreeg...

Gelukkig want daar maak je je toch zorgen over...

20. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    mijn beebje groeit ook al zo goed. Het is inderdaad soms onvoorstelbaar als je kijkt inderdaad hoe weinig er soms in gaat. Ik ben nu wel extra blij dat ik vetreserves heb en al zo lang aan de zwangerschapsvitaminen zat.

Deel Deze Pagina