@ ann80; nee dat kunnen ze niet zomaar doen. Sowieso wisten ze voor de zwangerschap niet of misschien 1 baarmoeder het maar zou doen. Of beiden. Daarbij komt dat ik eigenlijk 2 halve baarmoeders heb, dus al halen ze er 1 weg, dan nog is die maar half, dus te klein We blijven maar gewoon positief, woensdag al weer 18 weken, dus dan moet ik het nog minimaal 10 weken volhouden
Gossie meisjes, ik had al een paar dagen geen mailmelding gehad van ons HG topic, dus ik dacht dat er niets geschreven werd. Had zelf ook niet zo'n zin. Zit al een beetje in mijn cocon, in mijn 'hol'. Het liefst onder het dekbed. Vannacht had ik van 3 uur tot een uur of 7 om de ca 8 minuten harde buiken. Dacht even dat het begonnen was... Heel spannend. Als ik weer een paar daagjes weg ben, dan ben ik denk ik in het zkh! Daarna meld ik me zo snel mogelijk weer!! Jullie allemaal suc6
erg spannend voor je wupsie. Ik hoop dat je kindje zo lang als mogelijk blijft zitten en je baarmoeder zoveel als mogelijk oprekt voor de ruimte. Je klinkt wel heel nuchter, maar ben je niet bang? ann....doe je het vandaag wel rustig aan dan?! een lekker luie zaterdag houden!!! Heb je het sabbelen op een schijfje citroen al eens geprobeerd? of helpt dat alleen maar tegen gore smaak. sooner...dat betekend wel dat je je vanaf nu elke dag moet melden hier he?! anders worden we voor de gek gehouden en zitten in spanning te wachten tot je komt vertellen dat de baby er is!!! maar echt heel fijn voor je dat er bijna bent!!! hier al 2 dagen niet meer gespuugd. Als ik een week kotsvrij ben, ga ik zonder medicijnen proberen. Mijn mannetje is ziek op het moment. Hele nacht liggen hoesten, dus ik ook uren wakker gelegen. Ben ik van half 11 tot half 3 vandaag weer wezen slapen. Heerlijk, maar wat lui he?!
Oei, oei wat een slechte berichten hier. Wupsie, ja laat de baby zo lang moeglijk zitten. je klinkt zelf wel erg optimistischa. Hou dit gevoel vast. Ann: Balen van dat veel slijm. ja kan je zo weinig tegen doen. heb je nog geen last van zuurbranden, want dat deed mij zo zeer. Marieke: Fijn dat je weer twwe dagen ruts heb gehad van HG. Volhouden! Sooner: ja meldplicht elke dag(hahhah), wordt nu wel spannend! Eindelijk van deze stomme ziekete af en lekker gaan genieten van al het lekkers en... natuurlijk het meest van de kleine! Hier groeit Luuk eindelijk stukken beter. OOk huilt hij minder en wordt rustiger. Gaat dus de goede kant op. Fijn weekend!
Haha, ik meld me dus braaf bij deze. Geen beweging, alleen van het woelratje zelf. Die voetjes zitten lekker klem in mijn rib, heel fijn Gepke, ik heb vandaag al twee chocoladetruffels gehad! en dat ging goed. GEWELDIG. Mag eigelijk niet voor de diabetes, maar ik zal straks een eenheid insuline extra spuiten. Goed dat Luuk het lekker doet he!! Digiknuf voor Deelight Wupsie, wat spannend, maar gaat vast allemaal goed. Gewoon goed luisteren naar de gyn en rustig aan doen en dan heb je straks je eigen kleine wupsie! Ann, wat vervelend van dat slijm, maar inmiddels schiet je aardig op. Wat hebben wel al veel weken achter de rug samen he!! Marieke, you go girl, houd vol en blijf alles binnen houden.
Hey allemaal, wupsie, ik duim hard voor jullie dat jullie kindje zo lang mogelijk mag blijven zitten. Als een "normale" baarmoeder een tweeling kan hebben, dan moet een halve toch wel 1 kind aankunnen? Of werkt dit zo niet? Groeit je andere baarmoeder ook mee door de hormonen? Sooner, ik ben zelf bevallen met 39+4, dit wens ik jou ook toe. Op een dag is het genoeg geweest. Kruip maar lekker in je holletje hoor! gepke: gelukkig dat Luuk zo vooruit gaat! Andere meiden: sterkte weer. Zelf heb ik een slechte nacht gehad, buikgriep of iets verkeerds gegeten, ik weet het niet. Maar ik moest braken en was/ben vreselijk misselijk. Wat was ik bang dat ik op een of andere manier per ongeluk zwanger ben geraakt ofzo (terwijl dat echt totaal niet kan heb een week een koperspiraal)... Meteen een test gedaan en gelukkig negatief. Ongelooflijk, als ik kijk hoe slap ik me nu voel, dat ik het toen zo lang heb volgehouden. Dus meiden, geen schuldgevoel maar RESPECT voor jezelf!
deelight beterschap we hebben er al een hel tijd opzittten met elkaar en voor mij was de steun erg prettig en gaf mij weer kracht om weer een weekje verder te gaan. Voor iedereeen een dikke knuffel gr gaby
Deelight beterschap kan me voorstellen dat je paniek om je hart slaat wat betreft weer zwanger zijn... Gekpke ja veel last van zuurbranden. Ik heb het idee dat door dat vele vele overgeven de eerste maanden er toch iets niet helemaal lekker is in mn maag/slokdarm. Dat speeksel ontstaat wanneer ik maagzuur heb. Zelfs als ik de maagzuur nog niet echt voel word er volgens mij daarvandaan speeksel/slijm aangemaakt... Vind het heerlijk om te lezen dat het met jullie Luuk goed gaat. Kijk er echt heel erg naar uit dat onze kleine er is. Rust in mn lijf terug echt ik hunker daar ook heel erg naar. Marieke hoe gaat ie meid? Blijft het al iets beter zitten allemaal? Ik heb gisteren een beetje citroen geprobeerd maar dan krijg ik daarna weer maagzuur... Nou ladies hele fijne dag en keep ur heads up! X
Hallo, Ik had het idee dat door het maagzuur ik ook meer misselijke werd. Want kreeg veel slijm en dan ging aan het overgeven. heb je al wat voor maagzuur gekregen? Gr Gaby
Net weer alles eruit gegooid...Snap het ook niet... Ik had eerst Antagel maar dan spuug ik meteen dus doe het nu gewoon met rennie dat mocht zeiden ze... Jij nog tips?
Ze helpen wel tegen de maagzuur maar ik word er wel even misselijk van vlak na inname alsof water omhoog komt. Ik ben veel aan het lezen over de slijm waar ik zo last van heb en lees heel veel op sites dat het een uiting van misselijkheid is. Dus ipv spugen komt er vanuit je maag heel veel slijm omhoog als verdedeging. Vandaag was een "mooi" voorbeeld als ik overgeef heb ik een paar uur helemaal geen last van speeksel en voel me zelf s best goed. Maar zodra ik weer iets eet begint het weer. Niet overgeven maar gewoon kwijlen. Ik krijg sterk het gevoel dat het een HG verschijsel is dat over is gebleven... Kan iemand mij iets meer over B12 vertellen werkt dat tegen misselijkheid?
B12 heb ik nog nooit van gehoord in combi met HG. Weet wel dat B6 in emesafene zit, maar er schijnt niet veel bewijs voor te zijn dat het werkt.
Even een vraagje voor degene die er al een tijdje vanaf zijn, hebben jullie nu ook meer last van jullie tanden? Ik heb nu veel meer gaatjes enzo, echt heel naar want ik ben doodsbenauwd van de tandarts!
Ann, misschien moet je toch eens uitzoeken of je wat aan omeprazol kunt hebben. Want dat helpt de aanmaak van maagzuur tegengaan, dus misschien ook wel van het teveel aan speeksel. Ik slik 1 capsule per dag. Kijk maar 'ns of je er wat over kunt vinden of dat de gyn er iets over kan vertellen.
Ja, ga ik doen stond vandaag gewoon op met maagpijn. Het lijkt wel met de dag erger te worden. Thanks voor de tip ga er vandaag mee aan de slag.
Rosao, ik ben later in de zwangerschap toen ik weinig/niet meer braakte op extra controle geweest en had toe n1 gaatje. Niet excessief dus. Moest na min zwangerschap terugkomen voor fotos van mijn gebit en het laten vullen van dat gaatje, maar ben ook bang.....
Helaas snap ik niets van de engelse tekst, kan iemand mij in het kort vertellen hoe of wat. Hier gisteren naar de tandarts geweest en drie gaatjes. ja mijn tanden gingen wel achteruit na de zwangerschap. Bij Elina had ik het ook en tussendoor niets meer. Nu is mijn gebit dus weer in orde. gr gaby
Hey Gaby, Balen van die gaatjes zeg Wat er eigenlijk min of meer in de tekst staat uitgelegd is het speeksel probleem/slijm en dat je dat meer tegenkomt bij vrouwen die HG hebben gehad. Het is een combi van speeksel met maagsappen en uit de slokdarm slijm. Ook staan er enkele medicijnen genoemd die wellicht kunnen helpen. Ik ben gisteren zelf naar de dokter geweest aangezien het elke dag erger word en ook hij gaf aan dat dit eigenijk een verkapte misselijkheid is dus een vorm van HG. Mijn maagwand en slokdarmwand zijn door de hormonen heel onrustig en daardoor komt er van alles omhoog. Hij adviseerde mij weer te starten met Emasafene maar dat weiger ik. Maagzuurremmers heeft volgens hem voor dit probleem niet direct zin aangezien het echt de misselijkheid is die dit veroorzaakt. Kortom heel vervelend weer allemaal maar goed. Lig weer fijn thuis op de bank