Hallo allemaal, ook ik hoor helaas tot degene die veel moeten braken. Ben nu sinds anderhalve week thuis uit het ziekenhuis. Daar eerst aan het infuus gelegen, maar na 5 dagen toch aan de sondevoeding. Dit wilde ik eigenlijk niet want in de vorige zwangerschap was dat een vreselijk drama, elke dag kwam de sonde er uit, doordat ik bleef spugen. Toen lag ik met 10 weken in het zh, nu was is verder al 14 weken. Ben nu 16 weken zwanger en moet jullie zeggen dat ik me wel weer wat voel aan sterken door de sondevoeding, moet wel rustig aandoen. Heel af en toe geef ik nog over, maar ook dat gaat gelukkig beter. Nog wel steeds erg misselijk. Alice
sooner nog geen huisarts hier, ik kijk het nog even aan! Het lijkt de goede kant op te gaan wat dat betreft. Maar off topic....een nieuw kwelling is gestart....bekkeninstabiliteit!! Heel fijn. Maar goed, ik ben trouwens energieker geworden sinds ik mulivit. ben gaan gebruiken en vit. b complex FORTE. Dat vind ik nog wel echt een aanrader (bij de apotheek vandaan......hoeft niet per se maar daar heb ik ze dan vandaan). Om een beetje een aanvulling op mijn tekorten te gaan doen, een inhaalslag zeg maar en dat lijkt wel te werken. Hoes't daar??
Ik heb het gelukkig nooit gehad maar ik wil iedereen die het heeft beterschap wensen en dat het maar snel over mag gaan
Dankje R1lana Alice, jammer genoeg welkom hier. Gelukkig kikker je iets op. Wel fijn dat je inmiddels weer thuis bent. Denk je dat je de komende weken herstelt en tot de zwangerschap wat kan gaan genieten. Of had je het vorige keer tot aan de bevalling? Beby, wat rot. Hoe voelt dat, bekkeninstabiliteit? Ik hoor er wel van alles over, maar kan me er eigenlijk niets bij voorstellen, heb me nooit echt verdiept in de klachten zelf. Ik voel me sinds zaterdag dus echt beter. Ik hoop dat het geen tijdelijke dip is... Maar morgen ben ik 16 weken, dus misschien dat het toch klopt dat de hormoonspiegel tot rust komt en daarmee mijn lichaam ook. Het rare is dat het echt van de ene op de andere dag is. De hele week t/m vrijdag voelde ik me echt vreselijk slecht, ik dacht zelfs alweer aan een zkh opname. En zaterdag ineens een stuk beter. Nog steeds wel erg misselijk en moeilijk eten en VRESELIJK MOE. Maar (knock on wood) zo doe ik het er voorlopig voor!
hai, ja welkom alice en 123 helaas, maar toch welkom : ) Ik had het met dezelfde periode dat ik opknapte dus het kan natuurlijk heel erg goed. Je wilt het alleen nog niet zo geloven en dat is heel herkenbaar!!! Jammer dat je nog niet helemaal lekker bent, hopelijk gaat het nu wel gauw beter. Vanmiddag een pizza gegeten....nu wel wat zuur hoor maar ik spuug niet meer : ) joepie. Off topic.....Bekkenpijn voelt alsof je schaambeen,liezen,en onderste botjes in je rug/billen tsja.....in brand staan, steeds steken krijgen, erge spierpijn idee. Het is echt heel lastig want zitten liggen lopen het is allemaal niks. Om me van onderen aan te kleden moet ik gaan zitten, in de auto stappen, en de trap oplopen : ( : ( dussssss) Vanmiddag moet ik weer naar de fysio en krijg dan als het goed is een bekkenband (of aangemeten oid dat weet ik niet)
hallo, Hoe is het daar met jullie. Hier redelijk, ben weer kleine beetjes aan het eten. Wou de sondevoeding afbouwen, maar zodra die een stand naar beneden gaat, dan is het weer mis en spuug ik weer. Hbe gisteren weer een b12 prik gehad, maar geen 1000 maar 500. nou hoop dat het weer zo goed aanslaat als de vorige kren. Ik krijg z enu om de twee weken. ja de hsuiarts zei, als je b12 defienctie hebt krijgen ze ze pas om de twee maanden. Nu ja ben blij met mijn 2 weken en hoop dat de 500 ook voldoend is en anders vraag ik weer om de 1000. weer een paar nieuwe erbij. Erg verveledn voor jullie en hoop dat jullie ook snle weer wat beter zijn of voelen. hier aan het genieten van de schaduw de zon is niet te harden.
Nou het lijkt erop alsof het ons alledrie ietsje meer meezit. Beby een pizza, toe maar zeg, dat is best een uitdaging. Heel goed van je. En Gepke, dat klinkt ook al ietsje beter. Doe maar rustig aan met dat afbouwen, dat je je nu al wat beter voelt is al zo fijn. Ik ben inderdaad wat onzeker nog, maar het lijkt erop dat het echt een beetje doorzet. Ook vanochtend voel ik me echt duidelijk beter. Langzamerhand wordt mijn energie weer een beetje opgebouwd. Vanmiddag heb ik een bruiloft, waar ik probeer een paar uurtjes naar toe te gaan, dus als dat ook lukt, dan ben ik de koning te rijk. Wel natuurlijk gelijk weer dat duiveltje op mijn schouder dat zich afvraagt of dan de baby wel in orde is, omdat ik me ineens beter voel. Als ik daar teveel last van krijg, bel ik de vk om te vragen of ik een keertje tussendoor mag komen om het hartje te luisteren. Ik hoop dat ze me dan niet uitlacht en dat dat dan mag. Fijn van die B12 shots Gepke, dan krijg je daar ook elke keer weer een boost van, denk ik!!
Off topic... bekkeninstabiliteit klinkt als iets vreselijks en ik hoop dat je er snel wat beter bij voelt (misschien door die band) Beby. Ik duim voor je!!
Hey Sooner, ik hoop voor je dat het opknappen doorzet. Wat ik zo moeilijk vond, was dat je nergens van op aan kon. Dan ging het een paar dagen goed, en was ik blij, en dan opeens spuugde ik van iets dat ik al meermalen met succes had binnengehouden en dat durfde ik dan niet meer te eten... Uiteindelijk wordt het gewoon beter, je weet alleen niet wanneer precies... irritant. Ik braak af en toe nog steeds hoor, maar dan ben ik wel meteen opgelucht en kan ik ook snel alles weer eten. (het braken doen nu wel zeer aan mijn groot uitgevallen buik en banden, maarja) Succes in elk geval en positief blijven!!!
geen zorgen over je beebje dan hoor! gewoon ff bellen, die lachen je helemaal niet uit! ik probeer veel te rusten, en hoop dat morgen die andere banden er ook zijn om te passen. Ik wil ook wel wat meer advies over het hoe en wanneer met het dragen van de band. Vandaag kon ik redelijk uit de voeten. Heel maf, 's avonds heb ik steeds trek om iets te eten en als ik dat dan heb gedaan.....dan heb ik er ineens weer last van??!! Suf!
Suf he, dat heb ik eigenlijk de hele dag. En om dat ik dan een raar gevoel heb en een vieze smaak eet ik nog wat. En dan krijg je zo'n vicieuze cirkel. Bij mij helpt -hoe raar ook- spoelen met mondwater. Dan raak ik de smaak kwijt en krijg ik er ook minder last van. Deelight, jij schiet gelukkig aardig op. Heb je zo'n lekkere dikke buik?
ja tandenpoetsen doe ik dan soms ook , maar het is een beetje tegennatuurijk om je tanden te gaan poetsen als je eigenlijk zin hebt om iets te eten... ; )
Ja ik herken het wel die vieze smaak. Ik ga dan ook tandenpoetsen. Hier ook erg last van vieze geur gehad, gelukkig nu ik kleine beetjes eet gaat dat beter. hoe voelen jullie je nu? Groetjes Gaby
Hoihoi, ja Sooner, ik ben behoorlijk aan de maat, maar niet "vet" geworden, het is alleen mijn buik. Krijg echt opmerkingen van wildvreemden enzo.... Wat bij mij hielp tegen die vieze smaak (die ik vaak nog steeds wel heb) is kauwgom. Mintkauwgom vond ik vies, maar dan pakte ik bubble gum (lekker zoet) of fruitkauwgom van de appie.... Net effe een ander smaakje in je mond en geen vieze nasmaak van!
wat een goed idee, de kaugom, werkt prima hoe is met de meiden? Houden jullie het nog een beetje vol Ik ben helemaal zat van de sondevoeding, maar ja nog 18/ 20 weken te gaan en met een beetje geluk 16. Groetjes Gaby
Hey Gaby, volhouden he!! Lijkt me echt zwaar al zolang aan de sonde.... Hoop voor je dat je er misschien toch eerder af mag. Af en toe goed uithuilen/schelden moet je blijven doen he. En dan weer door.... voor de kleine.....
Sterkte allemaal met de misselijkheid. Het lijkt me geen pretje (heb het 'maar' tot de 15e week gehad).
Hoe voel jij je Deelight? Het begint nu spannend te worden he. Hee Gepke, aftellen is begonnen voor jou. Dan helaas nog wel aftellen in weken, maar ook dat is toch weer elke dag een stukje dichterbij. Ik duim heel erg voor je dat de tweede helft beter gaat dan de eerste helft. Bij mij zit er enigszins verbetering in. Ik heb iets meer smaak bij het eten. En de vieze smaak wordt iets minder. Ik mag ivm mijn maagproblemen geen kaugum, geen muntdingen enz. Vandaar de mondwater. Dat gaat beter. Ik eet nog steeds met veel tegenzin en 's avonds is mijn maag en buik erg van streek. Maar ik heb gisteren een heel klein (5 min) wandelingetje gemaakt met mijn schoonmoeder. Daar was ik al weer zo trots over. Zo langzamerhand wordt het misschien nog wel wat.