Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi Senna,
    Wat naar zeg om je nu al zo te voelen. Heb je wel steun van je partner? Ben je onder behandeling van een gyn om je te helpen met de medicijnen? Ik heb helaas geen ervaring met primperan, hielp het in je vorige zwangerschap?

Wat mij erg hielp met het psychologische aspect van HG is om met een psycholoog te praten. Dat geeft toch een beter perspectief.

Hoe oud zijn je kinderen nu? Misschien kun je ze al een beetje uitleggen wat er aan de hand is. Je hebt toch alle rust nodig die je krijgen kunt. Misschien kun je ook extra oppas regelen of hulp in de huishouding zodat je niet alles alleen hoeft te doen.

Wat mij verder ook hielp is de verhalen lezen op www.hyperemesis.org (wel engels) en daar staan ook tips om het dragelijker te maken.

Tot slot: je bent echt geen waardeloze moeder, je bent nu gewoon ziek! Want hoewel wat misselijkheid bij de zwangerschap hoort, is HG echt gewoon een ziekte en niet normaal!!!

Heel veel sterkte!

Groet Rosa

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Senna,

Jeetje meid een vierde vind het al bijzonder dat je aan durft te denken laat staan ervoor gaan!
    Ik kan je geen advies geven hoe je het aan moet pakken in combinatie met andere kinderen aangezien dit voor mij de eerste is maar ik weet wel hoe vreselijk moeilijk het is...

Probeer zover als mogelijk rustig aan te doen en voor de rest wens ik je heel veel kracht. Je kan altijd hier even komen delen,zonodig uithuilen (hebben we allemaal hier gedaan) en met lotgenoten praten...

Nogmaals heel veel sterkte!!!!

3. mijn partner steunt me wel gelukkig.
    Deze zwangerschap was eigenlijk niet helemaal de bedoeling ben er wel erg blij mee.
    ik ben onder behandeling bij de gyn ivm met overleden kindje.
    Lotte is de oudste die word volgende maand 6 die is heel erg bang dat mama weer zo ziek word en dat ik weer naar het ziekenhuis moet.
    Senna is 15 maanden bijna 16 maand die snapt hetgelukkig niet.
    Heb gelukkig wl goede afspraken met de gyn. als ik behoefte heb aan infuus vocht mag ik gewoon bellen word ik voor 24 uur opgenomen en dan weer naar huis.
    heb met de zwangerschap van het overleden ventje ( youri) 2 keer een sonde gehad zelfs die kreeg ik eruit.

gelukkig heeft me man ook een andere baan sinds een jaar en hij heeft gister alles uitgelegd aan zijn baas en nou is het zo als het uit de hand loop en ik word opgenomen dan krijg hij zorg verlof voorheen koste hem dat gewoon een vrije dag.

hoop dat het zo blijft als het nu is heb nog steeds niet overgegeven voorzolang het duurt word er helemaal panisch van

4. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Heel veel sterkte meis!!!!

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    He Senna, dat is heel vervelend, dat je nu al zo'n last hebt.
    Vooral erover praten met je omgeving en ook hulp vragen als je het nodig hebt. Ik zal voor je duimen.
    Ik heb geen ervaring met primperan, maar ik slikte elke ochtend een capsule omeprazol. Dat hielp mij goed!
    Ik hoop bij jou ook weer.

6. hoi Sooner

ik pak de omeprazol bij Senna altijd 's avonds al in omdat ik 's morgens niks door me strot heen kan krijgen :S
    hoelang duurt het bij jou voordat hij werkte?

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Senna,

Ik denk dat er niets anders opzit dna het accepteren dat je er even minder kan zijn vor je andere kinderen. Mijn dochter inmiddesl 3 jaar en 3 maanden vondhet ook vreselijk dat mamma het ziekenhuis in en uit ging. Ik denk dat je het moet accepteren dat het nu eenmaal zo is. Voo mijn dochter heb ik hulp gehad van orthopedagoog. Want was erg bang dat mamma niet terug zou komen.

Misschien wat tips voor de kids.

wees eerlijk, bellof z egeen dingen die je niet na kan komen. Bijv als je naar het ziekenhuis gaat wees dan eerlijk en zeg dan dat de dokter gaat bepalen of je weer naar huis mag. Dan ben jij geen boeman, maar de dokter. Ik was namelijk een keer met speod opgenomen en mijn dochter was er helemaal van in paniek geraakt. Daarna zei ik dus dat ik naar de dokter ging. Het eerst wat ik deed als ik thuis was zeggen dat mamma niet hoefde te blijven. Of de volgdende dag opgenomen zou worden. Ik nam er de tijd voor en spraak met d gyn af dat ik niet gelijk wou als het medisch vernatwoord was, maar mij 's ochtend zou melden of een uurtje later kwam.
    Ook heb ik met haar gepraat dat er een baby kwam en dat mamma ziek was en niet zoveel kon. En een keer in de zoveel tijd deed ik wle iets leuks ook al moets ik de week erna het bezuren.

Ik hoop dat je er wat meekan.

Ik wil je alle sterkte toewense en kletst hier lekker van je af. Wij willen je heel graag helpen.

Ookis er een hyves waar je veel aan kan hebben.

groetjes Gaby

8. hoi gaby

ja idd ik kan die oudste nu veel uitleggen en ze is gelukkig niet zo paniekerig als met haar overleden broertje dat was echt drama iedere keer.

Verder gaat het naar omstandigheden redelijk.
    Al schiet ik zelf veel in paniek spoken weer dingen door me kop heen waar ik dan ff de controle over kwijt ben.
    Inmiddels is de oudste op de hoogte dat ze weer een broertje of zusje krijgt had ze zelf al door omdat ik verder bijna nooit beroerd ben of hele dag in me pyama loop.
    Probeer me groot te houden en huil alleen waar ze niet bij is want anders gaat ze mee huilen vind dat zo sneu.

Maar 1 ding is zeker hoe dit ook mag aflopen zwanger raken gebeurt niet meer.

wat voor hyves is dat eigenlijk?

jullie zijn echt super dat ik ff van me af mag zeiken hier.

hele dikke knuff voor jullie

9. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Senna,

Wens je wederom sterkte meid. Leef met je mee!

10. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Heel veel sterkte Senna! Heb verder geen tips die niet al genoemd zijn en je weet inmiddels alles al he, na zoveel ervaring. Heftig hoor, vind het echt heel knap van je. Schrijf vooral van je af!

11. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey Senna, ik merkte niet echt een moment waarop de omeprazol ging werken. Het was meer dat ik na een paar dagen slikken gewoon een algeheel beter gevoel had.
    Ik merkte dat ik minder maagzuur had en minder druk op de borstkas. En mijn maag was rustiger.
    Maar dat gedurende de hele dag.
    In de 38e week ben ik twee dagen gestopt (dacht dat dat wel kon) en toen kreeg ik wel direct een terugslag.
    Dus zo snel werkte het ook wel weer.
    Zodra het lukt zou ik de tablet 's ochtends gaan slikken, dan heb je er overdag wellicht meer aan.
    Maar zolang dat niet gaat gewoon 's avonds blijven slikken hoor!

Ik heb elke dag een omeprazol tablet geslikt vanaf de 11e week tot de dag van de bevalling.
    Ik heb aan Kris niets gemerkt dat ze daar last van heeft gehad gelukkig.

12. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Wahoe Panda, je gaat al bijna bevallen!!

13. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hi meiden,

Heb even deze topic doorgelezen, heb dit gelukkig niet mee gemaakt(wel 2 zeer gecomplicieerde zwangerschappen en allebei eindigend in een keizersnede:()

Ik heb heel lang op de afdeling gynaecologie gewerkt, dus weet als geen ander hoe een hoop van jullie gevoeld moeten hebben!
    daarom wil ik jullie heel veel sterkte wensen, en hoop dat jullie goed gesteund en begrepen worden in deze situatie is, omdat er ook een hoop onbegrip is voor HG.

Veel liefs,
    My Angel

14. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    zou ik hier de link van hyves mogen neerzetten;

doe het gewoon en als het niet mag ou het wel veriwjderd worden.

Hyperemesis gravidarum( ernstig braken en ziek zijn tijdens de zwangerschaP - Hyves.nl

sterkte meid!

En hier ook een dochter die mee ging spugen, omdat ze da smane met mamma het ziekenhuis in kon. En gelukkig met gesprekje opgelost. Moest ik spugen kwam zij met de spuugbak. Ik vond het ook wel naar, maar a sikz ei dat het niet hoefde dat papa wel voor mamma zou zorgen was ze ook teleurgesteld en verder speelde ze gelukkig nog wel.

Hoe reageerde je dochterje vond ze het leuk om een broertje of zusje te krijgen?

En hier ook zorg gedragen dat ik niet meer zwanger kon worden. Mijn dochter had ook zoveel meegemaakt dat ik vond dat ik het haar niet meer aan kon doen. Ook kon de gyn mij niet garanderen dat ik na de derde weer kon eten, dus dat risico wou ik niet lopen.

Succes en klets lekker van je af>

Hoe si het met de andere meiden. Oh en bijna weer iemand die zich beter gaat voelen. Oh kan je weer eten.

Gr Gaby

15. goedemorgen dames

nou hier gaat het redelijk.
    heb van de huisartsenpost emesafene gehad nou je darmen slaan er van op tilt.
    vanmorgen de eigen huisarts maar gebeld of de primperan wat omhoog mag of vaker mag gebruiken.
    Heb vanmorgen ook goed gesprek gehad met me baas die reageerde heel blij op de zwangerschap en mag zelfs al minder gaan werken en als het niet ging moest ik het maar gewoon eerlijk zeggen was geen enkel probleem.

Lotte reageerde heel lakoniek dat ze er nog een broertje of zusje bij krijgt
    Ze is voornamelijk blij dat ze een stapelbed dan krijgt in de zomer. ahahahah

ik heb me toegevoegd op de hyves.

rustig aan dames doe ik ook

16. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Dat je nog werkt joh, Senna, wat knap. Fijn dat je baas zo begripvol is, lijkt me een hele zorg minder.

Hier komt het eind in zicht en net als vorige keer begin ik me nu al wat beter te voelen. Denk dat er hormonaal het een en ander aan het veranderen is.

17. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik begin weer misselijker te worden en ook het speeksel is weer wat terug...Zucht...

Ben zo super gelukkig met het in verwachting zijn en mini boven alles maar eerlijk is eerlijk wat zou het lekker zijn om je lijf weer voor jezelf te hebben zonder kuurtjes en klachten...

18. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    sorry dat ik even niet zoveel van me laat horen! wil even niet zoveel met de hyperemis te maken hebben. Het gaat namelijk best goed hier en wil nu genieten van de tijd die ik me goed voel. Ben aan het afbouwen met de medicijnen en ik merk geen verschil tussen meer of minder. Ik ga dus bijna denken dat ik er vanaf ben. Maar goed...afkloppen natuurlijk, want je leest vaak dat het later weer erger wordt. Maar goed....dat moeten we dan maar weer zien!
    ik denk wel aan jullie meiden!!!

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Begrijp het helemaal Marieke!!!
    Hoop dat het lekker doorzet en alleen maar beter gaat!

Ik ben gewoon weer misselijker aan het worden en weer speeksel. Lag gisteren vor het eerst weer met een doekje in mn bed te zeveren...
    Kan s'avonds ook niet echt eten meer.

Ben soms een beetje bang dat die hel van het begin terug komt...:(

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    marieke; snap he ! lekker genieten

ann; balen meid. Ik hoop dat je nog wat fijne dagen krijgt.

Groetjes Gaby

Deel Deze Pagina