Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Senna,

jeetje vrouw wat een rot nieuws...
    Wens je vanaf hier hele veel sterkte!

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Senna: wat een heftig nieuws :(, ik ga heel hard duimen dat de zofran genoeg verlichting geeft om jou en je buikbaby erdoor te trekken. Hoever ben je nu?

Wupsie:Wat een toestanden bij jou allemaal zeg. Hopelijk gaan de medicijnen je een beetje verlichting geven.

123miesje, bedankt voor je antwoord.

Sooner, wat anderen denken zal mijn beslissing niet beinvloeden, maar ik denk er soms wel aan hoor! Hier speelt de leeftijd van mijn man ook een rol. Bij jullie ook? Het is niet raar dat je de pijn enzo vergeet. Dat is hier ook echt erg het geval. Lijk wel gehersenspoeld hihi. Misschien scheelt het ook dat ik het niet zo heftig heb gehad als anderen hier. (maar 1 opname, ergste klachten met 20 wkn over). Alles goed met Kris?

gepke, hoe gaat het met jouw kinderen en met jou, herstel je goed?

3. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Deelight, mijn kerel is juist 10 jaar jonger dan ik, dus dat is geen probleem. Niet dat ik heel oud ben, maar toch wel een stukje ouder.
    Kris is zo'n schatje en doet het zo goed!!
    Ik ben heel benieuwd hoe ze is als ze ook een half jaar oud is.
    Ik vind het nu al zo gezellig!!

Senna, ik hoop zo dat de meds aanslaan. Ik wil echt niet dat je die keuze moet maken. Ik duim duim duim duim... etc.

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Senna; wat een rotnieuws! Ik hoop dat de medicijnen je erdoor heen gaan trekken. en je niet de keuze hoeft te maken.

Met de kids gaat ht beter. Elina heeft net een longontsteking gehad, maar hertselt goed. Eet endelijk weer na 7 dagen en heeft nu antibiaotca want er een soort bacterie gevondne in haar darmen die haar waarschijnlijk de buikpijn en de langdurige diarree geven. Een kuur van 7 dagen. Ze is wel weer begonnen met eten en drinken gaat ook een stuk beter.
    Luuk groeit goed. Hij is over de 5 kilo en alweer 59cm lang.
    Ja en hier weer begonnen met b11 injecties en hoop dat die weer aanslaan.

Ik lees nog steeds twjfelaars over een tweede en wanneer, allemaal sterkte met beslissingen nemen.

fijne zondag, gaby

5. hoi dames

ben gisteravond thuis gekomen en helaas de medicijnen slaan niet goed aan.

dikke kus

6. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    :( ow Senna, wat erg.
    Weet niets te zeggen. Heel veel sterkte!

7. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Oh Senna, oh meid.
    Ik hoop dat het echt niet nodig is. Ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Ik stuur heel veel knuffels en heel veel kracht naar je toe! Ik wil graag wat voor je doen, maar weet niet wat...

8. hoi lieve dames

helaas word het realiteit.
    Kleintje is zelfs kleiner dan we dachten en wat de gyn dacht.
    Ben pas 6wk2dagen zwanger.
    Ergens klopt er iets niet.
    Maar de keuze is gemaakt volgens de gyn ben ik uit behandelt.

thanks voor al jullie steun en suport.
    Blijf meelezen mochten ern ieuwe dames aanmelden kan ik alsnog wel tips en toestanden geven.

dikke knuff

9. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Senna, woorden schieten te kort! Een dikke knuf! Liefs Gaby

(typ nu met kippenvel)

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    wat verschrikkelijk senna!!! ik vind het zo verdrietig om te lezen!!! Heel veel sterkte!
    Knuffels van marieke!!!

p.s. jeeh...ga echt bijna huilen. Ben al zo emotioneel vandaag!!

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Senna... ik vind het zo erg voor je..... deze rotziekte zou niet mogen bestaan!!! Heel veel sterkte..... weet niet wat ik anders moet zeggen.... *knuffel*

12. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Krijg het gewoon koud ervan...Jeetje...Sterkte!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Oh Annika wat ontzettend naar! Ik wens je heel veel sterkte!

14. ik kom jullie even gauw bedanken voor jullie steun en knuffels.

Veel liefs

15. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Senna, heel veel sterkte. Ik vind het echt vreselijk voor jullie.
    Woorden schieten inderdaad te kort.
    Ik zal veel aan je denken de komende dagen!!!
    Kus van Sooner

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Nou afgelopen maandagochtend kreeg ik het besef dat ik eigenlijk heel blij moet zijn met mij twee gezonde kids. Ik heb de hele weg van Kampen naar Lelystad moeten huilen. Voor hetzelfde geld was het voor mij ook heel anders afgelopen. Het versterkte mijn gevoel dat twee goed is.
    Liefs Gaby

Senna een dikke knuffel voor jou. Ben je al geholpen en hoe is het nu met jou? Ik wens je veel sterkte in de aankomende moeilijke periode

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit gevoel heb ik ook heel erg, het had net zo goed heel anders kunnen gaan.

@Annika, hetgeen je vertelt, maakt me ook wel kwaad op de hulpverleners en de zwangerschapsmafia. Er wordt zo luchthartig gedaan over HG en je moet bijna smeken om behandeling terwijl er wel dit soort beslissingen uit voort komen en het zo'n enorme impact heeft op je leven. Ik vind het ook raar dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan HG. Als ik de site van de amerikaanse hyperemesis vereniging lees dan zijn ze daar echt veel verder met de acceptatie en behandeling van HG.
    Ik heb er wel eens over gedacht om hier in Nederland een soort steunpunt HG op te richten om de awareness erover wat te vergroten, maar tot op heden nog niet aangedurfd.

Ik hoop dat je hier nog laat weten hoe het met je gaat. Ik zal zeker aan je denken de komende tijd!

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Rosao, ik heb er ook aan gedacht actie te ondernemen om het wat bekender te maken, zoals bijvoorbeeld mijn verhaal naar een blad sturen ofzo... Ik zou eigenlijk ook best wat willen doen maar weet niet zo goed wat?

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Moet je doen! Echt waar... Benader eens bijv. ouders van nu en stel dit aan ze voor. Vertel wat je hebt meegemaakt en wat andere meiden meemaken en dat je vindt dat er veel te weinig aandacht voor is. Vertel daarbij ook dat zelfs artsen er vaak weinig begrip voor hebben. Het zou me niets verbazen als ze hier wat in zien.

@ rosao: jouw steunpunt vind ik ook een heel goed idee. Je hebt eigenlijk alleen in eerste instantie een website nodig met informatie en waar meiden zich kunnen melden. Van daaruit kun je werken aan meer bekendheid door je website her en der te noemen, een brief te schrijven aan minister Klink, door zo'n artikel in ouders van nu te koppelen aan de website/stichting, etc.

@ senna: je verhaal vind ik echt hartverscheurend :( heel veel sterkte...

(Sorry, ik lees hier regelmatig mee omdat ik in mijn vorige zwangerschap dit ook heb gehad - gelukkig niet zo erg als een aantal dames hier, heb wel in het ziekenhuis gelegen maar vanaf week 10 werd het al aanzienlijk minder. Probeer nu zwanger te raken van nr 2 en vandaar dat ik hier wat lees).

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het wel een goeie, misschien kunnen we met meer mensen onze verhalen opschrijven en gebundeld naar een blad sturen, misschien komt het dan nog beter over. Wat vind je? Zijn er eventueel meer meiden die daaraan mee willen doen?

Deel Deze Pagina