Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik wil er graag aan meedoen.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Rosao, prima, misschien meteen een aantal bladen benaderen... maken we meer kans. Als een blad het niet wil, misschien het andere dan wel.

Ik zou de nadruk ook willen leggen op het psychische gedeelte, en de nasleep.

Ik wil hier wel anoniem blijven maar ben wel bereid mijn gegevens naar een blad toe openbaar te maken.

3. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?? Met mij zwaar slecht:(:( ben echt zo verdrietig:(

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @ Wupsie, wat naar zeg!!! Digiknuffie voor jou!! Is de misselijkheid erger geworden?

5. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Zal mijn verhaaltje hier ook wel even plaatsen..moment

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Vandaag hadden we weer een afspraak bij de gynaecoloog. Ging er wel met goed gevoel heen, ondanks de krampen van vorige week. Deze week maar paar keer gehad, verder was het aardig te doen. Wel buikpijn, maar ach daar ben ik al zo aan gewend.
    Het begon goed. Nou 25.1 bijna 26 al! Gaat de goede kant op, ja inderdaad. Vonden wij ook. Maar na gesprek wilde de gyn toch even de baarmoederhals meten en toucheren.
    Hij begon met meten, wat eerst een duidelijke hals was. Was nu een vervaagt beeld. Wel nog lang genoeg (wel korter) 4,1 i.p.v. 5,6. Maar zo vervaagd, dat was niet goed.
    Daarna het toucheren, mensen wat deed dat pijn. En toen hij klaar was, zag ik al dat hij bloed aan zijn hand had:( dat is nooit goed. Mijn baarmoedermond is dus al verweekt. Nog geen onsluiting, maar wel verweekt. Wat erg en echt erg slecht nieuws is.
    Mijn buik blijft onrustig, tesamen met de vervaagde hals en verweekte baarmoedermond. Zorgt ervoor dat ik vanaf nu een groot risico ben, het randje van opname. De gyn ging gelijk bellen met het academische ziekenhuis voor raad. Ik ben nu dus nog thuis, maar moet bellen zodra ik die krampen weer krijg. Elke week controle en bij een achteruitgang wordt ik gelijk opgenomen.
    De vraag is nog waar, in ons ziekenhuis of gelijk academische. Dit omdat ik zo hard achteruit ga, ze verwachten dat ik na opname binnen 1 a 2 weken zal bevallen. Omdat het gewoon niet meer te remmen is. Bij opname geven ze de longrijping. En wat weeenremming, maar zit al aan maximale dosis. Dus veel resultaat verwachten ze daar niet meer mee. Hoe langer de opname uit te stellen is, hoelanger ukkie blijft zitten dus. 26 weken is echt de ondergrens. Nog 6 daagjes minimaal vol te maken dus.
    Ik mag nu niks meer, liggen liggen en liggen:( de schrik zit er goed in.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

On nee, wupsie wat erg :( Ik heb er geen woorden voor... Knuffel!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Oh bah!!! Ik ga heel erg voor je duimen dat je kleintje nog even blijft zitten!!!

9. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

hopen wij ook heel erg! Zeker nog die 6 dagen , liever nog een stuk of 20 meer tot opname natuurlijk:)

Hoe plaats je hier trouwens een buikfoto:)?

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Jee Wupsie,

Duim 100% mee!!!
    Rust goed uit hoe moeilijk ook en probeer positief te blijven...

Denk aan jullie!!!

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wupsie, wat een rotnieuws....
    Zal duimen dat je kleintje bij je mag blijven, zo lang als maar haalbaar is... sterkte en geef niet op.

12. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Wupsie, ik denk aan je. geef een stevige knuffel aan je. En baby van Wupsie nog even blijven zitten. Sterkte! Gaby

en wil graag meewerken aan een blad! Kunnen we er misschien ook voor plijten om wat onderzoek te doen? Ikzelf denk dat het namelijk ook aan je b12 speigel kan liggen. Ik ken nog iemand die ook die relatie heeft gelegd.
    Oh zometeen haal ik mijn tweede b12injectie. Helaas voel ik mij ng niet beter, maar ja toen ik zwanger was van Luuk ging ik pas iets merken na de derde.

groetjes Gaby

Groetjes Gaby

13. hoi dames

ben er weer.

Allereerst wupsie ik hoop dat je kleine draakkie nog even lekker blijf zitten zeg. hele dikke knuffel en brand een kaasje voor je.

Even een update van mezelf.
    Afgelopen dinsdag is ons kleintje een engeltje geworden.
    Gelukkig weinig last van lichamelijk geestelijk dringt het nog niet helemaal door.
    Er is inderdaad te weinig bekend over HG moet echt wat aangedaan worden.
    Wil er ook graag mijn medewerking aan verlenen.

Mochten dames behoefte aan hebben mijn msn staat in me profiel dus je mag me toevoegen.

Veel liefs Annika ( Senna1985)

14. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0

Hoi, spannend voor je. heb je ook al voorbereideingen getroffen vor als j weer zo ziek zou worden. Opvang voor je kids, hoe ze je gaan helepen?
    we hopen natuurlijk dat je ons niet nodig zult hebbn en je niet ziek wordt.
    gr Gaby

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Annika, ik vind het echt heel naar voor je dat het allemaal zo heeft moeten lopen! Weet eigenlijk niet goed wat ik kan zeggen. Ik hoop dat je alles goed kan verwerken en ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen!

@all: ik wil me op zich wel opwerpen als coordinator voor de verhalen voor de bladen. Zullen we een apart topic openen of jullie kunnen mij je mailadres pb'en zodat we een mailkring kunnen maken?
    Ik vind ook de nasleep en het psychische aspect heel belangrijk en idd pleiten voor meer onderzoek, betere herkenning/erkenning door vk ha en gyn.

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    heb mijn mailadres gegeven, ben het helemaal met de items eens.

Ik wil er wel voor waken dat er weer een bericht in een blad komt en dat er zo beetje tussen de regels in staat dat het wel meevalt als je je aan wat regeltjes houdt. Zoals laatst ergens in staat.

Psychischekant benadrukken wat het met een mens doet ook helemaal meeeens, maar hoop niet dat we erin zeggen dat het komt dat het tussen je oren zit, maar daar is gellof ik iedereen het wel meeeens. Het gefet wel veel stress enz.

Nu hoop dat het wat oplevert.

gr Gaby

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoi! Ik heb weinig voorbereidingen getroffen. Wel al crackers en sparood in huis gehaald en tandpasta die niet zo sterk smaakt. Ook heb ik manlief voorbereid met de boodschap dat ie veel van me zal moeten overnemen als het weer zo erg is. En ik trek dit keer direct aan de bel bij de huisarts die mij zeker weten direct medicijnen zal voorschrijven. Manlief en ik doen het 4 om 4 (dus 3 dagen opvang en beide 1 dag thuis) en die ene dag is voor een tijdje wel op te vangen door manlief als het nodig mocht zijn. En voor de rest laat ik het maar gewoon over me heen komen... Misschien valt het wel heel erg mee.

@ rosao: ik heb het welliswaar niet zo erg gehad als een aantal hier, maar wil zeker meewerken! Ik vind ook inderdaad dat er meer onderzoek naar moet worden gedaan. Heb sterk het gevoel/idee dat er inderdaad iets medisch is als bijv. een verhoogde B12 spiegel wat hier werd geopperd. En dat zou ertoe kunnen bedragen dat er gerichte medicijnen kunnen worden ontwikkeld die beter helpen. Vooral het verhaal van Senna is hierin erg sterk. Als je nog nadenkt over een steunpunt, dan wil ik je wel helpen.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ senna: veel sterkte...!

19. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Senna:
    Heel veel sterkte met het een plaatsje geven! Ik weet niet veel te zeggen. Alleen dat ik het echt verschrikkelijk voor je vindt en me wel kan voorstellen hoe erg dit moet zijn. Ben zelf heel blij en dankbaar dat ik de 26 weken heb gehaald en hoop ook echt dat mijn babytje gezond te wereld komt. Ben me alleen erg bewust dat het anders had kunnen / kan lopen en dat het een tweede of derde zwangerschap mij ook kan overkomen. Het is zo oneerlijk en je staat er zo machteloos in en dat is het moeilijk van deze ziekte ook.

Over de publiciteit over HG:
    is er ook niet een tv-programma die dit als onderwerp zou willen hebben?
    ik wil wel meewerken, maar vind het lastig om een verhaaltje te schrijven, zal daar eens over na gaan denken. Ik zal in ieder geval mijn mailadres doorgeven. Als we hier mee aandacht op kunnen vestigen helpt dit misschien om er een betere behandeilng voor te krijgen, bespaart dit erger leedt en voorkomt dit abortussen. Onbegrijpelijk dat er nog niet een arts is die hier onderzoek naar doet.

20. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Wupsie....wat verschrikkelijk schrikken meid!!!! Hou ons alsjeblieft op de hoogte!!! ik leef heel erg met je mee!!!! Dit moet gewoon goed aflopen voor jou en je kindje!!!! Ik ga meehopen en duimen dat je kindje de 26 weken haalt en nog veel langer kan blijven zitten.
    Bah zeg....wat een slecht nieuws hier!!! PFFFF!

Deel Deze Pagina