Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Panda; van harte gefelicteerd met je zoon Pepijn! En na de buikgriep kan je eindelijk gaan genieten van al het lekkers.
    De bevalling goed gegaan?

Lekker genieten.

het boek is dacht ik geschreven door Sandra

gr Gaby

2. hoi hoi

ik ben er ook weer.
    Panda van harte gefeliciteerd met de geboorte van Pepijn.

Ik had iets gelezen over de conditie en HG.
    Ik verkeerde bij allemaal in goede conditie maar heb het bij allemaal gehad.
    De ene net wel erger dan de ander.
    Maar het is natuurlijk nooit gezegd dat het bij een volgende weer zo zou zijn.
    Dat waren mij ngedachte ook toen we voor een 2de gingen het hoeft niet kan wel.

Verder ben ik kwijt wat ik wilde schrijven eigenlijk.

Ben beetje druk.
    Lotte is vandaag jarig en dat vieren we zondag.

Veel liefs

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Gefeliciteerd met je dochter!

4. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    PANDA GEFELICITEERD!!!! maar wat gemeen van die buikgriep!!!

hoe zit dat dan met die maagpijn? heeft dat te maken met risico op zwangerschapsvergiftiging?

5. volgens mij niet marieke.
    Je buik word nou groter en de kleintjes komen ongeveer 200 gram in de week aan.
    Dus je maag komt ook in de knel te liggen dus ook weer eerder last van maagzuur enzo.

Veel liefs

6. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey Panda, wat geweldig!! Gefeliciteerd met Pepijn en ik hoop dat je snel veel kunt gaan snoepen!

Yukl, niet te veel aan denken hoor, zoek maar veel afleiding.

Gefeliciteerd met Lotte, Senna!

Marieke, wat goed dat je lekker de discussie aangaat, wat raar dat ze het er zomaar weer afgooien!!

7. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Dank meiden! :)

Gepke: bevalling is goed gegaan alleen erg veel bloedverlies en leek er even op dat ik met de ambulance mee moest maar hoefde gelukkig net niet.

Rosao: ik vind zelf dat ik niet echt hg heb gehad want ik heb dankzij 9 weken complete bedrust en medicijnen nauwelijks hoeven overgeven. Ben 'alleen maar' de hele zwangerschap beroerd geweest waarvan de eerste 20 weken echt niet leuk waren. ;) Maar het kan dus veel en veel erger, ik heb geluk gehad.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Panda en Senna, gefeliciteerd!

Hier ook een 8-ponder, wat toevallig zeg.

Ik geloof zelf niet dat HG minder zal zijn door een goede conditie, maar misschien duurt het wat langer voor ik echt lichamelijk afgetakeld ben?
    En met sterke spieren hoop ik minder rug en bekkenklachten te hebben.

Maar voorlopig is het nog niet zover.

9. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    dus best wel een heftige bevalling gehad.

hier gaat het niet lekker. Ik ben druk geweest en heb weinig rust gehad. Heb last van mijn bekken, kramp is weer in de buikspier gesprongen, moe, emotioneel, misselijk en heb alweer 4x heel erg overgegeven. Hoop dat het alleen vandaag is en het niet weer terugkomt/ erger word met de HG.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat vervelend Marieke! Kun je nu wel wat rust vinden? Kan ook nog dat je een virusje hebt opgelopen, er heerst ontzettend veel momenteel.

11. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hoi meiden,

ow ja, ik heb trouwens ook nog vaak staartje van hg hoor (elke dag misselijk, rare smaak in mond etc etc, maar te doen zeg maar). Alleen zeur ik daar maar niet meer over, want het andere overheerst qua zorgen(heb toch al geleerd mijn mond te houden, veel onbegrip over zowel hg als mijn andere situatie). Helaas gister ook weer zoveel maagpijn, misselijk etc etc. En dat is hier echt gevaarlijk.

Want spugen, gebruik je buikspieren en je spant je lichaam.. En tadaaa daar krijg ik dus harde buiken en weeen van... Ieeeh. Heb ik nog wel zo braaf elke dag mijn omeprazol gepakt :( Nu hard aan het duimen dat het gevoel van ik wil spugen afneemt, want ik mag het dus echt niet!!!

Kleine zit al weken in mijn maag met het hoofdje. Mijn baarmoeder is langwerpig, zo mijn maag in:( laatste week zit ukkepukje steeds de bonken in mijn maag, dus voel me soms net een koe die hetzelfde eten tig keer eet:$:p

@ marieke; wat vervelend dat je, je zo voelt:(
    @ panda gefeliciteerd!
    @ senna; gefeliciteerd!

@ all; nou ik krijg geen 8 ponder hoor:p Val ik er nu buiten:p

12. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hahahah hier ook geen 8 ponder, maar wel een 8 pinder geschat. Mijn eerste was iets meer als 6 pond en luuk was geen 6 pond. Luuk was wel 8 pond geschat, daarom konden ze met 37.4 wel een ks uitvoeren.

Marieke balen dat het spugen weer is begonnen. Ik hoop dat hte een griepje si en dat het snel weg trekt. Sterkte.

En buikpijn kan wel met zwangerschapsvergiftigig te maken hebben. Alleen is dan de maagpijn een soort gevoel alsof er een band heel strak om je heen is gewikkeld ter hoogte van net onder je borsten. K weet niet wat voor maagpijn je hebt. En maagpijn kan ook zijn wat senna zegt. Gewoon dat d ebaby nu er meer in gaat drukken.

wupsie; balen dat bij jou ook weer erger wordt. En dat het bij jou ook geveolgen kan hebben is niet prettig. Ik hoop dat het snel over is, want je babytje moet nog wle blijven zittten.

13. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Panda gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Wupsie en Marieke: zijn jullie alweer van de misselijkheid af? Hoop het voor jullie!
    En Wupsie al bijna 29 weken! Lekker hoor, nog effetjes en je zit boven de 30 is toch fijner voor je kindje om nog even te kunnen blijven zitten. Ook al is de ruimte dan beperkt.

@all: we hebben de website weer verder geupdate. Er staan nu allerlei ervaringsverhalen op en meer informatie over HG.
    Hadden jullie trouwens gezien dat er 1 juli een congres is over HG en zwangerschapsmisselijkheid? Het lijkt me heel leuk om naar toe te gaan, zijn er mensen die ook willen gaan? Het is wel in Engeland...

15. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Gossie Rosao en Yukl, ik ben nog steeds bijna verbouwereerd dat jullie er in korte tijd zo'n mooie en informatieve site uit hebben gestampt.
    Wat moet dat een steun worden voor vrouwen met HG die na ons komen.
    Ik ga in ieder geval mijn zkh wijzen op deze site en ook de afdeling fertiliteit.

Rosao, ja daar had ik graag heen gewild, maar engeland is me te gortig. Wel jammer. Jij zit er over te twijfelen begrijp ik?

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    congres leuk, maar ja zo ver weg helaas

17. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    en de site is mooi geworde en de ervaringsverhalen zo herkenbaar

18. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ben super blij dat deze site er is!!!

Ervaringsverhalen stuk voor stuk heftig om te lezen.

Echt fijn deze site. Eindelijk herkenning en erkenning!

19. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Ik had ook tranenen in mijn oegen bij de andere verhalen. Nu maar hopen dat ook artsen deze ervaringen meelezen.

Gr Gaby

20. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    ja inderdaad, het is nu zorg om veel mensen naar de site te krijgen.Ik heb in ieder geval al mijn adresboek in outlook op de hoogte gesteld, zodat ze in de toekomst lotgenoten van ons er naar toe kunnen sturen.
    Ik bedoel op de een of andere manier heeft iedereen wel een nichtje, collega, buurvrouw, etc die hg heeft gehad (raar eigenlijk want je hoort er verder nooit wat over tot het jezelf overkomt).

Deel Deze Pagina