Hier vanochtend voor het eerst staan overgeven. Dat was wel even schrikken en de tranen vloeiden ook rijkelijk... Toch erg van geschrokken, al zegt dit natuurlijk niet dat het vanaf nu steeds slechter zal gaan. Wel ben ik bang... Maar ik kan helaas niet zo heel veel meer dan afwachten. Helaas heb ik vandaag en morgen de hele dag cursus en kan ik dus niet rustig aan doen. @ marieke: super dat je collega's zo lief reageerden!
@Yukl: Wat naar zeg!! Kan me voorstellen dat dat even schrikken was. Voel je je nu wel minder misselijk of blijft het een beetje hangen? Het kan nog steeds dat het niet erger wordt. Er zijn tenslotte heel veel vrouwen die af en toe overgeven maar geen HG krijgen! Hoop dat je wel kunt eten en drinken. Succes met het doorkomen van je cursus!!
Hier gaat het aardig... Wel weer veel slijm gehad het weekend wat ik in het begin ook had maar ik trek het aardig....
ann: fijn, dat je het nog kan trekken. yukl balen meid, maar ook zwangeren zonder HG spugen wel eens. Ik duim voor je dat het iets eenmaligs was. gr Gaby
Yukl, wat naar zeg dat je hebt overgegeven. Zeker meteen veel flashbacks? Ik duim heel hard voor je dat het voorbij mag trekken! Sterkte.
@yukl; wat balen zeg!! Vervelend he dat je gelijk bang bent dat het weer begint Hier gaat het niet goed. Zal even stukje tekst neerzetten: Meld me maar weer even. Het gaat echt pieeeep piep pieeeeep. Zo meer kan ik er niet over zeggen... Gister eten, 2 happen en ik kon niet meer. Alsof iemand mijn maag dichtkneep. Rond 8e kreeg ik darmkrampen en maagkrampen en jaa werd ik ook nog eens misselijk. Mijn lichaam wilde zich blijkbaar leeg hebben ofzo? (sorry voor details) Toch bleven de harde buiken komen, ik heb niet echt getimed, maar zag toch wel een regelmaat van om de 5 tot 8 minuten. Om half 12 gewoon zitten huilen tegen man aan, omdat ik het niet meer wist. Zo ziek voelde ik me en zon pijn in buik en rug! Als de kleine dan eindelijk trapte verkrampte mijn hele buik!!! Vanacht in slaap gevallen met voedingskussen. Ik werd half 4 wakker van vreselijke pijn en moest plassen. Heb er echter bijna een half uur over gedaan uit bed te komen, want als ik maar een teentje bewoog kreeg ik verkramping in mijn buik en rug Zit nu echt op mijn grens! De pijn blijft gelijk en het wordt niet erger. Ik heb gewoon veel krampen en harde buiken. We willen het eigenlijk nog wel 1 weekje remmen, dus vandaag braaf op de bank en proberen te slapen! Wel zit er echt een band om mijn onderbuik en rug die steeds dan een verkramping geeft. Zucht.. Vrijdag naar de gyn en als het zo doorgaat ga ik daar denk ik een potje zitten janken
@Wupsie, meis wat klinkt dat naar zeg!!! Het klinkt alsof je kindje nu ook gewoon geen ruimte meer heeft. Hoop dat je met veel rust wat verlichting hebt! Werkt het misschien ook om in bad te gaan? Wel al 31 weken vandaag!!!
Wupsie, wat een ellende, ik duim dat het vannacht beter gaat! Yukl, schrikken he?! Ook voor jou duim ik. Natuurlijk ook voor Ann en Marieke!
Sorry voor de korte reacties allemaal. Maar ben een beetje 'op'. Gister nog voor CTG geweest, toch geregistreerde harde buiken om de 5 a 6 minuten. Maarja het zet niet door, dus mocht weer naar huis. Ukje doet het gelukkig nog wel goed! Vanacht weer zon nacht. Om half 2 wakker schrikken van de pijn. Ik kon geen kant meer op en heb mijn man huilen wakker gemept. Jaa gemept, want ik lag op mijn zij en kon geen vin verroeren. Zoveel pijn. Na veel huilen toch doorgezet en omgedraaid. Echt wist niet dat iets zoveel pijn kon doen. Manlief heeft me in een warm bad gelegd. Zorgde ervoor dat ik wat ontspande. Toch veel pijn nog steeds. Ik kan dus vanaf nu niet meer op mijn zij (beiden kanten) liggen omdat dat alles verkrampt. En rug is ook al een ramp, omdat ik dan geen adem krijg. Vrijdag weer naar de gyn. Dit hou ik niet vol tot bijv. 38 weken:S Maar nu even positief... Wat een weer!!! Heerlijk he, eindelijk een temperatuur met 2 cijfers. En de zon!!! @ ann: jij bent er al bijna!! Je gaat hard 35 alweer bijna
wupsie, als je een gevoel hebt van een band onder je borst, moet je igenlijk misschine toch een overleggen met d egyn. Misschine hb je last van zwangerschapsvergiftiging. Ik weet natuurlijk niet wat je bleoddruk was of is. Misselijkheid is ook een van de syptomen, maar ja omdat wij al zolang misselijkheid valt dat deel niet zo op. Sterkte allemaal. Gr Gaby
wat rot wupsie!!! pfff!~kan me voorstellen dat je het op deze manier niet red tot 38 weken. Maar je doet het hartstikke goed. Je zit al op 31 weken nu!!!! Terwijl de 26 weken grens eerst al zo spannend was. Laat je weten hoe het bij de gyn. was?
@ gepke; mijn bloeddruk is niet betrouwbaar. Aangezien ik een bloeddrukverlagend middel gebruik (weeenremming)! Misselijkheid is inderdaad erg standaard. Haha dat is gewoon normaal hier. Maar vandaag wel ineens opgezwollen handen @ marieke; Laat inderdaad wel weten hoe het morgen loopt. Man gaat mee (bijna altijd hoor, maar nu zeker). Kijk als ik weet met 35 of 36 weken grijpen ze in, kan ik daar naar toeleven. Want ben nu gewoon ongelukkig van de pijn. En dan moet er gewoon tussenweg komen tussen ukje en mij! Want 7 weken voorweeen, heel de dag door? Nou geen persoon die dat volhoudt! Maar inderdaad morgen 31+2. Hoe is het trouwens met jou? Bij jou alles nog goed?
Hoop dat je gyn met concrete beloftes komt! Kan me voorstellen dat je dit niet heel lang meer trekt. Kon je wel een beetje slapen vannacht? Succes straks!
Wupsie denk aan je meid! Hoop dat je er een beetje doorheen komt deze dagen!!! Marieke hoe ga jij? De rest hoe gaat het met de kindjes? Hier gaat het aardig. Speeksel is weer helemaal terug helaas dus lig weer met een nat kussen s'nachts. Voor de rest goed vol te houden wat betreft overgeven en misselijk. Het is er maar in zeer bescheiden mate als ik goed oplet wat ik eet en drink... Nog ff vind het zo spannend ben er bijna!!! Mini trapt en draait heel veel en dat vind ik heerlijk!
succes voor zo wupsie. ann... is de kleine al ingedaald bij jou? Duurt inderdaad niet lang meer nee. Spannend!!!! Zo'n nat kussen van de speeksel is wel irritant zeg. Zo kun je toch ook niet lekker slapen? Hier gaat het op zich ook wel. Ben regelmatig wel de hele dag door misselijk, maar hoef dan niet te spugen. Het spugen blijft bij de ochtend. Het is dan ook echt een hel bodem van een emmer vol met gal en maagzuur. Ik ben bang dat dat niet overgaat na de zwangerschap. Het lijkt wel alsof dat gal en maagzuur aangemaakt word, zodra ik even wakker ben geweest tussendoor om te plassen bijvoorbeeld. Dat moet er dan sochtends gewoon uit. Aangezien ik geen galblaas meer hebt, lijkt het wel alsof mijn lichaam niet meer weet te doseren met die sappen. Zo naar de gyn. even overleggen. Wil ook even overleggen over de krampen in mijn onderbuik. Tranen sprongen me gisteren in de ogen van de kramp. Was deze keer echt te pijnlijk en dacht bijna dat ik al ging bevallen ofzo.Het bleef gelukkig bij een paar keer.
@ Marieke wat ellendig die steken en dat gal en maagzuur. Weet zeker dat het na je bevalling weg zal zijn lijkt alleen zo lang geleden dat we ons 100% hebben gevoeld dat je bijna gaat twijfelen komt het ooit nog terug... Maar lees bij iedereen dat je zelfs vlak na de bevalling weer de oude bent wat dat betreft dan. Ik was gisteren bij de vk en ze zei dat ze was ingedaald maar nog niet helemaal tot het einde maar dat maakte niet uit dat kon zelfs nog met de weeen komen zei ze. Wat wel heel leuk is dat ik dr heel goed voel liggen. Ze is zo actief, heerlijk! Ja, dat speeksel joh is ook zoiets je raakt er bijna gewend aan. Ik word er natuurlijk wel helemaal gek van maar hou maar in gedachten nog heel even en het kan erger..... Dat komt ook voort uit maagzuur en maagsappen zegt de dokter ik ga ervan uit dat het na de bevalling over is...Zucht leef er zo naar toe!!! Duurt niet lang meer meiden nog even volhouden!
De misselijkheid gaat echt over, wacht maar tot je bevallen bent. Alsof er een wonder gebeurt, je kunt je dat niet voorstellen. Je vergeet het niet meer, maar door de loop der tijd zijn alle scherpe randjes er wel vanaf. Wel is het zo als je weer eens ziek bent dat je direct weet hoe erg het ook al weer was. Dat is gelukkig meestal maar voor een paar dagen. Heel veel sterkte.
Klopt hoor meiden, ik weet natuurlijk niet hoe het werkt als je geen galblaas meer hebt, maar je bent echt ineens genezen. Het is te bizar om te geloven, dat snap ik, maar het is echt zo. Ik dacht dat ik mijn maagmedicijn moest afbouwen, maar ook dat hoefde niet eens. Zet 'm op, jullie schieten nu zo hard op!!!! Wupsie, jij bent ook echt een taaie. Heel trots zijn we op je! Altijd een positief woord. Dat doe je heel goed. En je bent al zover gekomen, dat is echt geweldig!! Je kunt het!!!
@wupsie: hoe ging het bij de gyn??? Hoop dat alles goed was! @Ann: wat naar dat die speekselvloed er weer is, wel fijn dat de misselijkheid te handhaven is. En je hoeft nog maar een maandje! Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt je dochter te zien! Leuk dat ze zo actief is! Ik weet ook uit ervaring dat die misselijkheid ineens weg is na de bevalling. Ik heb een miskraam gehad met 11 weken en toen was ik ook heel misselijk. Na de curretage (waarbij ik onder narcose was) heb ik dezelfde middag nog bij de mac gegeten! Ik had zo'n honger. @Marieke: ik las in 50 tips voor HG (dus echt geschreven voor HG en niet voor ochtendmisselijkheid) een beetje bizarre tip voor overtollig maagzuur en gal. Dat was om veel bonen (bruine bonen, witte bonen etc) te eten. Die binden blijkbaar die maagsappen, waardoor het niet omhoog komt. Geen idee of het echt werkt, maar er schijnt wetenschappelijk bewijs voor te zijn... Wilde ik je toch niet onthouden Wat zei de gyn bij jou? Wel naar dat je zo'n kramp hebt. Hoop dat het alleen indaling is. Hier is alles ok, Thijmen is lekker aan het peuteren en ik ben nog steeds aan het prakeseren over een tweede. Heb nu wel meer het gevoel een HG zwangerschap aan te kunnen, maar zeker weten doe ik het niet. Voor de meiden die voor een tweede zijn gegaan: is het anders als je weet hoe het is om HG te hebben? Kun je er dan beter mee omgaan? We zijn ook lekker bezig op de site, hebben een boel nieuwe tekst (bij tips en voorbereiden) er op gezet en we zijn bezig met promotie om op andere sites te komen. Ik zag trouwens in mijn zoektocht naar geschikte sites dat op babyopkomst stond dat HG kan komen doordat je kindje ongewenst is of doordat je overbezorgd bent!! Ik heb ze er op gewezen dat dit zwaar achterhaald is en gevraagd of ze het willen aanpassen. Was eigenlijk best verontwaardigd hierover! Tot nu toe hebben ze er nog niets mee gedaan, helaas. Nou dat was wel weer genoeg geklep van mij Meiden, succes dit weekend! Hoop dat alle narigheid op een laag pitje blijft en jullie lekker van de lente kunnen genieten!