Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Even een kort mailtje omdat Thijmen zo naar bed moet....

@Noessepoes: je bent absoluut geen aansteller!!! Je werkgever is in geen positie om te beslissen of je wel of niet ziek bent, als hij daar aan twijfelt zou hij de arboarts in moeten schakelen. Als jij je niet goed genoeg voelt om te werken moet je dat ook zeker niet doen. Luister goed naar je lichaam!!! Kun je nog wel wat drinken binnenhouden?

@Marieke: stom zeg! Mag je nu niet over naar de vk? Of kan dat niet meer nu je al zo ver bent?

@Ann: is de griep al weer vertrokken?? Hoop het voor je, zoiets is echt niet fijn boven op alles wat je al hebt!

@Wupsie: hoe gaat het in het ziekenhuis? Hoop dat je minder last hebt van de pijn en dat je uk nog lekker binnen zit!!!

Hmm, toch nog een lange mail, gelukkig ligt Thijmen lekker naast me op bed babytv te kijken :)

2. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi Ann: Dank je wel!! Jij beterschap hopen dat je snel opknapt..

Hoi Mariekebr1: Ik laat jullie zeker wete wat ze zeggen als ik weer naar t ziekenhuis ga.. (moet morgen naar de gynocoloog)
    Pff dat is niet fijn dat je dat idee krijgt dat je niet intressant vinden daar je voelt toch zelf waar je last van hebt.. Sterkte!!

Hoi Rosao: Ik hou idd zelfs geen drinken binnen toestraks express bouillion gedronken is er nu alweer uit ga me nu wel echt ongerust maken maar ik moet morgen naar de gynocoloog om 09:00 uur dus vind het nu zo'n onzin om te gaan bellen naar de huisartsenpost... Nu is dus ook het probleem dat ik niet geloofd wordt door de arbeidsarts daar ben ik vorige week geweest moest van haar afgelopen donderdag weer voor hele dagen gaan werken dat is opgeschoven naar maandag omdat ik vorige week woensdag weer heel de dag in t ziekenhuis ben geweest waaruit kwam dat ik blaasontsteking heb...(hadde ze da niet eerder kunnen zien) nu heeft de antibiotica kuur niets geholpen en al helemaal niet voor die steken in mijn ribben... de bedrijfsarts vond al dat ik me aanstelde dat ik niet kon werken met blaasontst. maar uiteindelijk had ze het toch goed gekeurd dat ik gisteren pas weer hele dagen ging werken... nu zegt mijn baas dus vanmorgen... ALS DE BEDRIJFSARTS VIND DAT JIJ HELE DAGEN KAN WERKEN DAN ZAL DAT WEL ZO ZIJN... (ik heb heel veel stress al weken door t werk) maar nu ben ik dus volledig ingestort en loop ik denk ik mede door de stress zoveel over te geven... Maar nu kreeg ik dus vanmiddag een brief van het UWV dat ik volgende week op gesprek moet komen dus ben benieuwd en hoop dat hun mijn klachten wel serieus nemen....

Maar wat vinden jullie?? tis wel raar toch als ik nu naar de huisartsen post bel (omdat mijn dokter mijn verloskundige is) als ik morgen vroeg al naar de gynocoloog terug moet??

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, ik zou nu zeker bellen met de huisartsenpost. Betekent niet dat je meteen langs moet komen, maar dan heb je in geval kunnen aangeven wat er aan de hand is en kunnen zij zeggen of er nu nog iets moet gebeuren of dat het kan wachten.
    Zoals ik het lees heb je al een aantal dagen niet veel gedronken of gegeten en veel overgegeven. Als je nu eenvoudige bouillon ook niet binnenhoudt, klinkt dat niet zo goed.
    Wat naar dat je arboarts je niet geloofd! Ik snap dat nooit, dat mensen zo kunnen twijfelen aan hoe mensen hun klachten beleven.

4. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik vind het echt ongelofelijk zoals je baas en arboarts doen. Snipperen........tssssssss! je houdt niets binnen! Hoe voelen die mensen zich als ze een dag niets binnen houden na teveel drank of een voedselvergiftiging. Ziek en slap....Dat is nog erger als je het langere tijd hebt. Ze zouden zich eens wat meer moeten verplaatsen in je in plaats van het af te doen als ochtendmisselijkheidje. Het is bij jou geen simpel misselijkheidje.... Laat je dat ook niet aanpraten. Je bent ziek en daar hoef je niet vrij voor op te nemen. Van het UWV moet je niet teveel verwachten hoor. Hoop dat je geluk hebt met de persoon, maar uwv is echt een achterlijke instelling (vind ik).
    Ik zou toch op zijn minst bellen met de huisartsenpost om te overleggen of je nu actie moet ondernemen of dat het kan wachten. Je looopt wel kans op uitdrogen zo.

sterkte.

5. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden,

Hier langzaamaan werken naar verbetering.

Maar zie tot het einde weinig licht aan de horizon.
    Geef weer over en daarnaast die koorts en veel hoesten.

Zou me we iig een stuk beter voelen als koorts en hoesten minder worden.
    Gaat alleen langzaam omdat drinken zo moeilijk is.

Ben er zo klaar mee. Was helemaal op kracht voor bevallen en had er echt zin in begin nu een beetje bang te worden als ik het op deze kracht moe doen heb ik geen idee...hoe...

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Ann: wat naar dat de griep zo blijft hangen! Maakt het idd niet makkelijker. Kan me goed indenken dat je je een beetje verslagen voelt nu! Misschien heeft de gyn nog ideeen voor je? Hoop in elk geval dat het snel beter gaat en je weer een beetje op krachten kunt komen!

@Noessepoes: hoe gaat het? Heb je nog gebeld gister? Hoop dat de gyn je kan helpen! Ik denk aan je vandaag!

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ga naar het zh...Ben benieuwd.
    Vk is net geweest en ze wil toch uitsluiten dat ik niet uitdroog.
    Was liever thuis gebleven...

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wordt je opgenomen of is het alleen controle? Succes in elk geval, hoop dat het meevalt!! Ik duim voor je!

9. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden, ik ben vanmorgen ook naar gynocoloog geweest heb haar de hele stress situatie uitgelegd misschien dat ik me ook gewoon maar een beetje te druk maakte maar ze wilde toch gelijk naar de baby kijken (omdat stress echt niet goed is) met baby was alles goed had net gedronken en het blaasje vol haha:D maar verder was mijn bloeddruk nu normaal 120/80 super zelfs... maar ik heb haar verteld dat ik zo misselijk ben en heel de tijd overgeef en zoveel steken in mijn ribben heb... ze wilde toch weer opnieuw bloedprikken en urine nakijken... ik mocht van haar naar huis omdat ik vorige week al zo lang had moeten wachten op de uitslag haha:D dus nu zal ze me bellen en ze zei dat ik misschien wel trug moest komen maar ik heb nog niets gehoord dus zal wel goed zijn...

Hoe kunnen ze eigenlijk zien of je uitgedroogd bent?? moet dat via urine test of bloed?

want mijn huid wordt steeds droger...maar daar heeft ze niet naar gekeken...

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    werd mij ook niet duidelijk of ann voor controle of opname moet. ben benieuwd.

noessepoes...Je huid kan inderdaad ook droger worden. Ze kunnen het zien aan urine doordat je dan ketonen erin hebt. Je kunt hier zelf ook stickjes voor bestellen op internet van Bayer. Kijk anders even op steunpunt hg. Volgens mij staan daar sites waar je die stickjes kunt bestellen. In het ziekenhuis kijken ze bloed na op o.a. natrium en kalium. Als die te laag zijn is dat ook een aanwijzing voor uitdroging. Mijn ervaring is dat je het sneller aan de urine kunt zien dan aan het bloed. Maar hoe vaak ga je naar de WC om te plassen? Ikzel kon met moeite nog 1 miniplasje op een dag doen.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Uitdroging meten ze door naar de ketonen in je urine te kijken. Dat is met een soort dipstick.
    Ik weet eigenlijk niet waarom ze ketonen als maat voor uitdroging nemen, ketonen ontstaan door een bepaalde soort vetverbranding geloof ik.

Wat ook op uitdroging wijst is als je op je handrug de huid pakt met je duim en wijsvinger en die loslaat, als die huidplooi langzaam terugveert dan ben je uitgedroogd. Het moet heel snel gaan, is wel moeilijk beoordelen. Verdere symptomen zijn droge lippen, dorstgevoel, zin in zout, snelle hartslag, misselijk, duizelig.

Hoop dat de uitslagen goed zijn!

12. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

bij mij konden ze zien dat ik uitgedroogd was doordat mijn aders bijna niet meer te zien waren. Normaal ben ik echt heel goed te prikken en duidelijke aders over mijn lijf, dat was helemaal weg:eek:

Hier verder wel ok. Alleen geen puf om echt te reageren sorry.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hee Wupsie, fijn dat je toch weer naar huis mocht! Je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je verder niet reageert! Je hebt je energie voor belangrijkere dingen nodig! Ik denk aan je :)

Dat van die aderen had ik ook trouwens. Op mijn hand was bijna niets meer te zien en infuus prikken was 1 groot drama!

14. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

rosao; mocht naar huis omdat ze niks meer kunnen doen nu. Komt het dan komt het. Heb wel extreem veel pijn, dat is jammer want genieten zit er niet echt in. Maarja! Thuis is altijd beter dan in het ziekenhuis:D Lief dat je aan me denk:)

Inderdaad, haat infuus sowieso al. Toen helemaal bah!! Had nog iemand die eerst prikte in mijn bot, schraapte er helemaal langs. Ja sorry heb niet zoveel vet, helemaal niet bij mijn pols:D

15. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ben ik weer...

Had vannacht en gisteren weer zoveel overgeven dat de vk vanochtend thuis even kwam controleren en ze was er niet gerust op....

Door het overgeven, hoesten en de baby heb ik nu een zware ontsteking van mn tussennrib spier erbij gekregen. Het is van buiten blauw geworden (!)
    Heb zo pijn weet gewoon niet wat te doen.

Uitdrogen viel nog mee en mocht naar huis. Wel iets gevonden in mn urine. Ze noemde het vervuild en kom daar vrijdag voor terug.
    Nu weer volledig terug op de Primperan, pijnstillers en een speciaal medicijn voor maagzuur.

Wat wel heel fijn was was het hartfilmpje en de echo van mini ze doet het hartstikke goed!

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ohh, dat kan ik me nog zo goed herinneren... bij mij gingen ze ook mijn pols onder mijn duim proberen, bij die knokkel. Schraapte er idd helemaal langs, deed zo'n pijn....

Wat naar dat je zoveel pijn hebt!! Kun je wel een beetje afleiding vinden? Verwachten ze dat het nog lang duurt?

17. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    is bij mij in het ziekenhuis zo raar...daar kijken ze met name naar de bloeduitslagen. Als je nog ketonen in de urine hebt, wordt je gewoon van opname naar huis gestuurd. Ketonen zijn soort afbraakproduct. Dan ben je de verkeerde dingen aan het verbranden, zoals spieren. Dacht ik.

Wupsie....denk ook aan je!! hoop dat jij en baby het nog even volhouden zo!!! knuf!!!

Ann.........ooeeeeeeeeeee ik weet wat je voelt. Tijd terug had ik toch onbehandelde bronchitis. Daardoor had ik ook longvlies en ribben die gekneust waren. Heeft weken geduurd voordat het weer over was. Maar heb wel een aantal keer bij de huisartsenpost gezeten omdat ik het niet meer hield van de pijn. Sterkte met alles!!! Nog heeeeeeeeeeeeeeeel eventjes!!! je zit al in het laatste vakje van je banner.

Heb je trouwens nog hyperemesis als je nog elke dag een keer moet spugen in het laatste trimester, regelmatig een hele dag misselijk bent met zo heel af en toe een uitschieter met een keer of 12 spugen??? ik weet niet goed wat ik moet antwoorden als gevraagd word hoelang ik er last van heb gehad. Extreem kun je het niet meer noemen bij mij, maar normaal is het natuurlijk niet in het derde trimester.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij mij keken ze idd wel (eigenlijk alleen) naar de ketonen. Je mocht pas naar huis als je en een normale maaltijd (avondeten zeg maar) kon eten en je had geen ketonen meer in je urine. Ze keken niet echt naar de bloeduitslagen. Raar dat dat overal weer anders is zeg, maar ook dat ze het anders beoordelen!

Ik vind het dan nog wel hyperemesis, voor het derde trimester is elke dag overgeven wel extreem. Natuurlijk niet in vergelijking met hoe het in het eerste trimester is, maar het is idd niet normaal.

Ann, ik zag dat ik nog niet op jouw mail had gereageerd. Mensenkinderen, ze maken het je niet makkelijk he?

19. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,

oooeewww wat een erge verhalen allemaal zeg ik wens jullie allemaal sterkte!!

Ik werd vanmiddag om 12:30 uur gebeld door de gynocoloog of ik even terug naar het ziekenhuis wilde komen schrok me rot.. Maar ze wilden wat nieuwe urine om het op kweek te zetten...
    Vind dat een beetje raar ze kunnen dat toch allemaal wel uit de gewone urinetest halen?? of zit ik me eigen nu bang te maken?? Hebben ze dat bij jullie ook weleens gedaan urine op kweek gezet?? waarom doen ze dat??

20. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Noessepoes:

Toevallig had ik vandaag hetzelfde in het ziekenhuis.
    Ze hadden eerst een screening gedaan met mn urine en kunnen daar uiteindelijk niet zoveel mee dus moest ik weer een keer plassen. Kan dus heel goed dat ze weer wat nodig hebben ;)

@Rosao: nee kan eerlijk zeggen dat het echt niet voor niks komt zo allemaal. Ben echt moe ook hoor langzamerhand...

@Marieke: ja leuk volgens mij sinds vandaag in het laatste vakje. Ow dus jij herkent die pijn idd wel een beetje. Ech zo gemeen alsof ze een mes in je ribben steken.

@Wupsie: wens je hee; veel sterkte toe vanaf hier!!!

Nou ik ga weer ff alle medicijnen nemen en proberen te slapen.
    Spreek jullie snel!

Deel Deze Pagina