Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    sterkte wupsie!

2. goedemorgen dames.

ik widle even reageren op Wupsie.
    Lieverd jij hebt onderhand dezelfde zwangerschap als ik met Senna.
    Senna had ook groei achterstand en ze had ook wel vrij laag geboorte gewicht ze woord met 38 weken 2635 gram.
    Lieverd probeer je niet teveel zorgen te makken ookal is het makkelijk kletsen.
    Die groei metingen zijn indicaties en hoef niet altijd zo te kloppen.
    Artsen zijn goed in iemand bang maken.
    Hebben ze je navelstreng doorbloeding wel eens gecontroleerd?
    Senna melde zich al met weeen met 28 weken en heb ook longrijping gehad enzo.

Snap goed dat je je zorgen maakt over wat die arts zegt.
    Maar mijn ervaring is iedere keer zo geweest ze zijn goed in mensen bang maken.

Senna bleek met de 20 weken echo een white spot te hebben bij haar hartje. Dit vergroot de kans met 10% extra op een Down kindje.
    Kreeg nog de vraag of we door wilde gaan met zwangerschap ja of nee.
    Met 22 weken bleek ze 5 weken achter te lopen op de groei en dat de doorbloeding van de navelstreng slecht was.
    Met 24 weken bleek dat het vruchtwater minder werd.
    met 27 weken was de doorbloeding zo slecht dat ik opgenomen werd en een video te zien kreeg over de Nicu en daar een rond leiding want ze wilde der wel gaan halen als het slechter werd.
    Met 28 weken kreeg ik weeen en longrijpen en de doorbloeding was nogsteeds matig.
    met 29 weken mocht ik naar huis maar mocht niks meer doen.
    En vanaf 34 weken begon ze ineens weer te groeien en van die slechte doorbloeding was weinig te bekennen.

Ik hoop dat je er wat aan heb en dat het je beetje geruster steld.

Veel liefs en suc6 komende tijd

3. oe lang verhaal sorry

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wupsie, ik denk aan je! Hou nog heel even vol en dan ben je van alle ellende af! Straks als je ukje geboren is kan ie lekker bijkomen.

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    senna: fijn voor wupsie die geruststellende woorden.

6. SientjeHG

SientjeHG Lid

15 feb 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Gaby en Sooner, bedankt voor de positieve reacties!! :)

Marieke: ik heb inderdaad net als Rosa al aangeeft echt nog nooit gehoord dat het na de zwangerschap nog doorging, ik hoop dat je hierdoor een beetje geruster bent, sterkte meid!!!

Wupsie: ook heel veel sterkte!!!

Groetjes Gesina

7. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Marieke, het is straks echt weg hoor. Dat is altijd zo, dus bij jou ook! Zet door he!

Wupsie, ik ben wel blij om te horen dat je uk nog steeds in je zit, je bent al weer een paar weken verder. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel van alle onzekerheid af bent en dan eindelijk eens kunt gaan genieten.
    Je hebt het echt verdiend!

Senna, wat lief van je!
    Hoe gaat het een beetje met jou. Ben je wat over het eerste verdriet heen?

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Zo net weer thuis uit het ziekenhuis, was weer eens volledig uitgedroogd!! En tja dat is nu helemaal gevaarlijk voor onze uk. Met veel moeite vandaag weer naar huis. Maar ik ben thuis!!

@ Senna; dank je voor je verhaal. De groeimetingen zijn vrij betrouwbaar. Omdat het over langere tijd gezien en gemeten wordt (er is nu pas afwijkend beeld gelukkig!). Onze uk wordt met 37 weken zwangerschap op 2100 gram geschat. Veel te weinig dus. Onze gyn maakt mij niet bang. Deze is heel realistisch en nuchter. Ideaal. Ukje gaat het goed doen, maar waarschijnlijk buiten mijn buik veel beter. De flow is inderdaad gecheckt. Deze is nog goed, maar mijn placenta is klein, waarschijnlijk groot genoeg voor zuurstof en iets voeding. Niet genoeg. Vruchtwater is echter wel te weinig. Mijn gyn houdt mij ook in zijn achterhoofd, omdat de zwangerschap zon hel is, wil hij eventueel wel eerder gaan halen. Jou zwangerschap is ook alles behalve goed verlopen zo te lezen:( Maar erg bedankt voor je verhaal.

@ de rest, bedankt voor jullie medeleven weer:)

@ hoe is het met de andere dames, ann en marieke?? niet meer zo misselijk?

9. ik weet niet meer wie het vroeg.
    Maar was er eerst heel rustig onder maar dat is nou tegendeel.
    Ben totaal ingestort en uitgeput erg prikkelbaar.
    Maar dat is meer door de afgelopen jaren. komt er allemaal uit.
    Ben wel weer aan het werk 9 uurtjes per week en dat is ook echt zat.

Heb toch gauw een vraagje wie van jullie heeft vitamine B injecties gebruikt tegen de misselijkheid?

veel liefs

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Hoe gaat het met iedereen? Ann, hebben de bevallingsvibes geholpen :) Marieke, ben je nog steeds zo misselijk? En Wupsie, hou je het allemaal nog vol? Hoop dat je uk op de plek is waar ie het beste kan zijn of dat nou buiten of binnen is :)

Ik worstel nog steeds met het idee van wel of geen tweede, al neig ik vooral naar niet. Heb nog steeds wel last van paniekgevoelens als ik misselijk ben of een rare geur ruik.

11. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Voordat we voor een 2e zwangerschap gingen heb ik eerst overlegd met mijn huisarts. Heb na 3 1/2 jaar toch de stap durven nemen. Kreeg bij de eerste verschijnselen gelijk medicijnen en na 1 dag ben ik opgenomen voor sondevoeding. Deze tweede zwangerschap was moeilijker dan de eerste. Je hebt er al een rondlopen en ik had veel meer en langer last. Ik heb deze keer tot 20 weken sondevoeding gehad maar daarna werd het beter. Door vervelende complicaties bij beide bevallingen en de HG is mij sterk afgeraden om nog een keer zwanger te worden. Maar ik hou het alleen al vanwege de HG bij twee kindertjes en ben er heel erg blij mee.

12. UkkieENnien

UkkieENnien Actief lid

19 apr 2010
    132
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Eindhoven
    ik ben morgen 16 weken zwanger en ik heb 3x een week in het ziekenhuis gelegen! de laatste keer was in week 12, nu gaat het steeds een stukje beter :)

13. marisseltje

marisseltje Nieuw lid

31 mrt 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben inmiddels bijna 15 weken en lijkt ook echt beter te gaan. s'ochtends is het het ergst en merk dat ik nog wel 2x per dag Emesafene nodig heb om de dag door te komen maar ben zoooo blij dat ik me wat beter voel! dus voor de dames die denken dat er geen einde aankomt, hou vol! ik werd met 9 weken gek als mensen tegen me zeiden met 16 weken zal het beter gaan, maar de weken vliegen en je moet je er gewoon bij neerleggen dat het niet anders is al is dat echt heel moeilijk. meiden zet hem op! jullie zijn toppers!

14. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey nieuwe meiden,

Hoop dat jullie wat aan dit forum hebben en de nieuwe websites!
    En dat het snel beter gaat.

Hier houdt ze zich nog stevig vast. Van de week een keer serieuze oefenweeen gehad waarbij ik dacht NU gaat het gebeuren maar allemaal weer afgezwakt.

Omeprazol werkt nog steeds heel fijn!

Wupsie en Marieke hoe gaat het met jullie?

15. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hoi UkkieEnnien, en marisseltje, (wat een lastige namen zeg ;) ), jammer dat jullie hier ook nog rondhangen, maar ik hoop dat het nog steeds beter zal gaan met jullie.

Ben heel benieuwd naar jullie Ann, Marieke en Wupsie.
    Wupsie, hoe is het ????????

Senna, ik was diegene die vroeg hoe het nu met je ging. Maar ik begrijp dus niet zo lekker op het moment. Ja die gevoelens moeten er op een gegeven moment inderdaad uit. Ik hoop dat het snel bergopwaarts gaat, heel veel sterkte en een dikke digiknuf.

p.s. ik had een week geen internet, dus was ff verplicht afwezig

16. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Heel snel...
    Maandag morgen is door middel van een spoedks onze zoon geboren!! Het was een vreselijke ervaring. Het ging zo snel (had in 1,5 uur tijd 8 cm ontsluiting!!) Overal vandaan werden artsen opgeroepen, maar onze kanjer doet het super!!

Hij woog precies 2100 gram en is 43 centimeter lang. Hij heet L.uca! Ligt nu nog in de couf, maar begint steeds beter te drinken, nu af en toe sonde.

Op de ok mochten we gelijk knuffelen en dat doet hij nu nog steeds het liefste!

Liefs

17. ey wupsie

van harte gefeliciteerd met je ventje luca.
    Prachtige naam.

Hoop dat je je gauw beter voel en lekker kan genieten van je wondertje.

Veel liefs Annika

18. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie zoon. Ik wens je heel veel sterkte bij alle zorgen die er nu nog zijn. Gelukkig ben je je HG kwijt. Succes.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wupsie, heel erg gefeliciteerd met je mannetje! Wat fijn dat alles goed gaat. Kan me goed voorstellen dat het geen leuke bevalling was, dat is idd wel heel erg snel allemaal.
    Ik hoop dat je snel hersteld van de ks zodat je lekker van alle pijn af bent!

Kus Rosa

20. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Heeeeeeh,

Hier vandeweek een reactie geplaatst maar zie hem niet meer terug. hmmm! ook niet leuk!!

Voor Rosao: misschien is EMDR wat voor jou! dit is een therapie die gegeven wordt bij traumátische ervaringen. Ik weet niet of het ook bij hyperemesis gebruikt kan worden, maar is misschien eens wat om naar te informeren. HG kan immers erg traumatisch zijn. Zeker als je het zo heftig hebt gehad als sommige hier.

WUPSIE: Een heftige bevalling, maar gelukkig een goede afloop!!! Gefeleciteerd met Luca. Hopelijk kan die snel uit de couveuse. Ben echt opgelucht voor je dat het nu voorbij is.

Hier gaat het wel goed! Mag nu officieel bevallen! Heb regelmatig flinke indalingsweeen die ik weg moet puffen, maar het heeft nog niets aan verweken, verstrijken of ontsluiten gedaan. Baby ligt wel ingedaald. Maar vanmiddag op de echo was duidelijk te zien dat ie het nog prima naar zijn zin heeft. Hij lag te smakken met zijn mondje en was volledig ontspannen. Die blijft nog wel even zitten denk ik. Dus Ann ga ik niet inhalen.
    Bleek uit bloedonderzoek dat mijn ijzer te laag is. Daarvoor heb ik nu floradix. Ze wilde wel medicijnen voorschrijven maar gezien de HG was ze bang dat dit de misselijkheid en het spugen weer zou verergeren en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Deel Deze Pagina