Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, wat een wisselende verhalen hier allemaal.

Wupsie, GEFELICITEERD met jullie zoon!
    Hopelijk kan je je de zwangerschap en bevalling straks een beetje verwerken.

Ann en marieke, wat is het spannend voor jullie.... ik weet nog goed hoe ik liep toen ik zover was.... Het kan elk moment gebeuren.
    Veel succes alvast!

Senna, heel veel sterkte met het verwerken van alle heftige gevoelens.

2. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Wupsie, van harte gefeliciteerd!!!!! Ik ben heel blij voor je dat je eindelijk je lieve kereltje in je armen mag houden. Knuffel maar flink. Ik hoop dat je snel hersteld van de ks en dat het lekker gaat je mooie mannetje.
    (had je de punt in zijn naam gezet om het niet-google-baar te maken?)

Marieke, ik gebruik ook floradix, is echt een wondermiddel!!!
    Binnen een paar weken was ik van mijn ijzertekort af en ik neem het nu ook nog regelmatig.

Senna, ik denk veel aan je. Hoop dat het stilaan wat beter gaat.

Ann, spannend..............!!!!!

3. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Wupsie: gefeliciteerd meid. Eindelijk is hij gelukkig in goede gezondheid bij jullie!

Hier zit ik er echt ff doorheen.

Afgelopen zaterdag hebben ze operatief een aambei weggehaald dus flinke pijn en ellende. Inmiddels al met oefenweeen gelegen maar zette na 1 cm niet meer door en net terug van de vk en mn onderdruk word te hoog dus a.s. maandag terugkomen voor inwendig onderzoek nummer 4...

Kan eerlijkheidshalve zeggen niets gaat hier op de makkelijke manier!

Hou jullie op de hoogte en hoop met heel mn hart dat ze voor maandag uit zichzelf komt....Pffff

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ann, wat vervelend allemaal zeg! Hoop heel erg dat jullie meisje dit weekend (of eerder :) ) besluit zich aan te kondigen. Hebben ze al iets over inleiden oid gezegd? Ik stuur in elk geval nog een portie bevallingsvibes naar je toe :)

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    ik ook Ann, heel veel bevallingsvibes stuur ik nu naar je toe!!
    Ik hoop dat dan in ieder geval je bevalling van een leien dakje gaat.

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh ann, wat een pech weer!! waarom hebben ze die aambei juist nu weggehaald??
    Moet zeggen dat ik er ook last van heb en de curanol gebruik ik nu al 2 weken, met maar half resultaat.
    Ik hoop dat je hheeeeeeeeeel sneel gaat bevallen!!!

Hier een en al onrust, zenuwen in mijn lijf en daardoor ook moe en jankerig. Weet niet waar het vandaan komt. Het voelt ook alsof ik op de wachtbank zit. Straks is het een aankondiging dat het een dezer dagen gaat beginnen.:)

7. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ik had trouwens de hoop van mijn misselijkheid en maagzuur af te zijn. Hoelang hield het bij de reeds bevallen dames nog aan??

Of heeft het nu meer te maken met spanningen bij mij?? Ik ben namelijk echt kapot moe:( Vanaf vandaag op en neer naar het ziekenhuis dus dat is nog slopender, geen kraamzorg niks niet:|

ik wil ook overdag kunnen slapen:(

Zoooo genoeg gezeurd:D

Wat balen ann, dat ze dat nu hebben gedaan!!

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ow en marieke1, bij mij was de aankondiging dat ik me dus de 3 a 4 dagen voor de bevalling super voelde!!! Alle dingen in huis moesten gedaan worden, de tuin hebben we nog afgestraat etc etc! Dus wil niks zeggen:D

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hee wupsie, kan idd goed te maken hebben met te weinig rust kunnen pakken. Misschien kun je toch ergens op de dag een bijkommomentje voor jezelf maken? Misschien ergens in het z'huis als je kunt knuffelen met je kindje? En je hebt natuurlijk heel lang brandend maagzuur gehad en overgegeven, het moet ook een beetje helen.

@Ann en Marieke: hoop dat jullie kindje snel komt! marieke, is de spanning al wat minder? Kan goed de anticipatie zijn op wat gaat komen. Het is toch je eerste kindje? Ann, zijn er al tekenen van de bevalling? Hoop het voor je!

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Ben je ook onder narcose geweest voor de bevalling??? daar wordt je ook misselijk van. Maar klinkt ook wel logisch dat het nog van de vermoeidheid is of organen die weer zijn plekje moeten vinden na de bevalling of wat hierboven al is gezegd.

11. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    De baby zit er hier in ieder geval nog in. Wel de hele nacht wat lichte krampen gehad en zo'n drukgevoel van onderen waarvan ik denk dat het voorwerk aan mijn baarmoedermond is. Heb wel heel onrustig geslapen...Gedroomd dat mijn broer beenmergkanker heeft. Nou ik snap werkelijk niet hoe ik erbij komt, maar misschien komt het door dat programma over mijn lijk (kennen jullie dat?) Nou heb ik bij meerdere mensen wel eens over kanker gedroomd en het is nog nooit uitgekomen dus...Verder veel wezen plassen, warm gehad en de baby was waarschijnlijk door mijn onrustige slapen ook lekker aan het wiebelen en draaien. Ik vind het zo'n lief schatje!!! Ben nu wel benieuwd naar hem. Tuurlijk vind ik het ook wel spannend dat er een kindje in ons leven komt waar je verantwoordelijk voor bent. Het is inderdaad onze eerste. Maar ik heb ook het vertrouwen dat het wel goed komt. Ik denk dat het een soort oergevoel of instinct in je naar boven haalt, zodat je er goed voor weet te zorgen.

12. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey lieve meiden,

Nog steeds geen nieuws (val maar meteen met de deur in huis)

Wupsie wat ellendig dat je nog die maagzuur hebt!!! Kan natuurlijk ook goed spannin en vermoeidheid zijn even. Hoop dat het snel stopt! is geen gezeur hoor af en toe klagen lucht heerlijk op!!! Zijn we voor!

Marieke wat een rot droom! Ik kijk niet meer naar zulke dingen sinds ik zwanger ben word er zo emo van...Misschien ook maar gewoon lekker leuke dingen kijken voor de laatste loodjes...?
    Curanol hielp niet meer hij was getromboseerd dus echt keihard en super pijnlijk. Moet ook zeggen dat ik echt ff gegild heb toen de spuit erin ging verleden week...Zeker geen aanrader maar goed wel een opluchting uiteindelijk.

Spannend wie weet komt het bij jou ook snel, wel een paar tekentjes zo met die druk en al. Ben zo benieuwd!

Ik ben donderdag naar de vk geweest en mn bloeddruk was gestegen dus ze wil me maandag weer zien. Ze wil dan gaan strippen maar dat zie ik nog helemaal niet zitten dus doe ik niet.
    Ze moet wel een inwendig onderzoekje doen dus dat doen we gewoon.
    Inleiden wil ze in principe maandag over praten en ze zegt ook dat ze dat op verzoek gewoon wil afspreken aangezien (voor jullie helaas meer dan bekend) ik een dossier daar heb liggen zo dik als de bijbel ;)
    Heel gek maar ik heb nu juist zoiets van laat de natuur nog maar even zn werk doen. Die laatste week kan er ook nog wel bij als het moet...

13. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Och Ann, wat vreselijk spannend. Het kan elk moment, misschien dat de natuur vannacht haar werk doet. Dat zou toch fijn zijn!
    Of stiekem al nu?
    Ik kan niet meer wachten op nieuws.

Enne Marieke, hou maar op over de nachtmerries, pfff. Hier komen ze nu nog steeds...... Ik heb de meest enge dingen gedroomd, heel nare dingen, heel verdrietige dingen. Die rothormonen ook.
    Trek je er maar niets van aan, je geest doet rare dingen met je.
    En dat huilen, ook zo herkenbaar.
    Die laatste twee weken zat ik zo in mijn cocon en ik ging steeds maar huilen van de hoopvolle verwachting. Ik had ook een liedje dat als ik dat hoorde, dan liep ik helemaal leeg. 'Can you meet me halfway, right at the border' was een stukje uit dat liedje. Van een bekende Amerikaanse groepje, maar ben ff de naam kwijt. Het is natuurlijk ook hartstikke spannend, waar je nu allemaal doorheen gaat die laatste weken.

Wupsie, wat vervelend, maar ik denk dat inderdaad je lichaam zich nog wat moet aanpassen na die spannende weken.
    Hoe gaat het met je zoontje?

14. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Rosao, hoe gaat het met jou? Beetje te druk denk ik?
    Pas je wel goed op jezelf?
    Weet je hoe het met Niki* gaat?

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Met mij gaat het wel redelijk. Ben de laatste tijd heel labiel, maar weet niet goed waar het van komt. We hebben wel veel aan de site gedaan (we hebben een eigen forum nu!) maar denk niet dat dat het echt is. Al ga ik wel wat rustiger aan doen en het even laten ontwikkelen.

Dacht ook dat het de naweeen zijn van de HG, maar dat is het ook niet helemaal (al komt er wel meer boven nu). Denk dat het gewoon een combinatie van alles is (inclusief werk, een vriendschap die niet lekker loopt en zorgen voor Thijmen). Gelukkig heb ik deze week, afgezien van vandaag, vrij en gaat Thijmen vanaf vrijdag een weekend naar mijn ouders. Lekker uitrusten en niets doen :)

Met Nikki gaat het goed, ze is bezig met haar bachelorscriptie en dan nog 1 tentamen. Volgens mij is ze soms wel wat misselijk nog, maar dacht wel dat het al minder werd.

@Marieke, die nachtmerries zijn hier ook heel herkenbaar! Ik heb over de meest vreselijke dingen gedroomd, oorlogen, wapens etc... ik werd zelfs weer bang in het donker 's nachts. Ging met een zaklamp naar de wc!

@Ann: is ze er al????

@Wupsie: hoe gaat het met jou en je manneke? Heb je al mooie foto's gemaakt? Ben heel benieuwd!

16. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden,

Nee hoor nog steeds niet pffff. Inmiddels zit ik op 40+2 dus begin er langzaamaan echt een beetje zat van te krijgen.
    Ben ook al twee dagen super chagy (-;

Wupsie: hoop dat je heerlijk aan het genieten bent.

Sooner::):):) Hou jullie ckr op de hoogte hoor asap!

Rosao: wat akelig! Beetje rust zal je hopelijk goed doen. Hou je taai!

17. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hallo dames,

Na mijn eerste zwangerschap hg te hebben gehad, hebben we nu onze zoon bijna 1 jaar is besloten om er weer voor te gaan (voor de laatste keer :))

Voor de dames die het al twee keer zijn doorgegaan. Hoe is het jullie de tweede keer vergaan en hoe ging het met de kleine die jullie al hadden??

Als ik er nu aan denk dan voel ik me al een beetje schuldig tegenover onze geweldige jongen .

Hoe was dat bij jullie en werden jullie serieus genomen door de artsen toen jullie voor de 2de keer ziek werden??

Groetjes mij

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi Hugbear,

Spannend hoor! Ben je je al aan het voorbereiden en met artsen aan het praten? Had je het lang de vorige zwangerschap? Vind het wel knap dat je het aandurft hoor!

In Amerika is er een kinderboekje over HG beschikbaar, misschien is dat iets straks? Heb het op onze site gezet als je wilt kijken wat voor boek het is.

Groetjes Rosa

19. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hoi Rosao,

Ja zeker spannend. Ik ben nog niet naar mijn gynaecoloog geweest, maar misschien toch maar doen i.v.m. medicijnen die we evt. direct kunnen proberen bij de eerste verschijnselen. In mijn vorige zwangerschap ben ik de hele zwangerschap ziek geweest. Ik heb in de eerste 20 weken +/- 6 weken in het ziekenhuis doorgebracht. pappen en nathouden noemden ze het :x. Waarna ik contact heb gezocht met de diƫtiste in het ziekenhuis, zij heeft voor mij gevochten (ik woog nog maar 50 kilo met 1.75 cm, ik was vel over bot) en uiteindelijk heeft zij het voor elkaar gekregen dat ik sondevoeding kreeg.

Daarmee ben ik ook naar huis gegaan en heb ik thuis nog 2 maanden gehad. Daarna heb ik het langzaam afgebouwd omdat ik iets minder misselijk werd en zelf ook al weer stiekem wat eten probeerde. Maar ik ben eigenlijk de gehele 9 maand misselijk geweest. Zelfs tijden de bevalling nog een aantal keer gespuugd ;)

Het was niet leuk, maar ik wil nog zo graag een broertje of zusje voor onze kleine en wij hebben nu zoiets van liever nu als hij er nog niet te veel van mee krijgt dan straks als hij 2 of ouder is en hij krijgt de volle mep mee :(

Groetjes mij

20. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Even snel, onze kanjer is sinds vanmorgen thuis!!! Hij krijgt nu 8 voedingen per dag (om de 3 uur) moet minimaal 300 ml drinken en drinkt er meestal 360! Gaat wel moeizaam soms, maar het gaat:D Onze kanjer ligt nu in zijn eigen bedje:)

als L. er aan toe is mag hij over op 7 voedingen, maar dat laten we aan hem over:) In overleg met de kinderarts, zon kleintje kan je toch niet dwingen! Hij weegt nu 2230 gram:D

Deel Deze Pagina