Hoi allemaal, Vraagje. Ik heb een afspraak bij de gyn staan om wat dingen te bespreken i.v.m. volgende zwangerschap. Welke vragen zouden jullie stellen? Ik wil graag een lijstje met vragen maken. Alvast bedankt. Groetjes Hugbear
Handig idd om een lijstje mee te nemen. Wat ik zou vragen is: - hoe kijken jullie tegen HG aan - welke behandeling hebben jullie in gedachten, wanneer wordt overgegaan tot sondevoeding - welke medicijnen geven jullie en wanneer? Zijn jullie bereid om over andere medicijnen na te denken (bijv prednison) - zijn jullie bereid om mee te werken aan een preventieve behandeling (medicijnen geven voor er klachten zijn) - als de misselijkheid tot het einde duurt, zouden jullie de baby dan eerder willen halen (mits jij dat natuurlijk ook wilt) bijv met 37/38 weken? - kan ik vooraf dingen regelen of doen om een opname makkelijker te maken - kunnen jullie vooraf bloedprikken om te kijken of ik ergens tekort aan heb - zouden jullie samen willen werken met een acupuncturist of kennen jullie er een Uhmm, dat is wat ik zo kan verzinnen
Goede vragen hoor Rosao, ik kan er zo niet meer bedenken hugbear. Maar hier kom je al een heel eind verder mee toch? Fijn Marieke en Ann om jullie zo te zien schrijven over jullie kindjes en eindelijk niet meer over die nare ziekte. Hoe gaat het met jullie?
Wouw, zie nu pas dit topic.. wilde dat deze er was tijdens mn vorige zwangerschap! Heb toen ook vreselijk gespuugd.. Vond het verschrikkelijk! En lees hier nu zoveel herkenbare dingen.. jeetje! Ben nu weer zwanger, zoals jullie zien.. Ben weer ontzettend misselijk, maar heb gelukkig nog niet hoeven te spugen! Hebben jullie meds gebruikt die kunnen helpen tegen die misselijkheid?! heb de vorige keer emesafene gehad, maar vond dat helemaal niet wat... Groetjes!
Hi Remmar, Jammer dat je nu weer zo misselijk bent zeg! Wel beter dat je niet spuugt, krijg je wel wat binnen? Ik heb ook emesafene gekregen, hielp idd niets.... heb veel meiden met primperan gehoord. Dat schijnt beter te helpen. Misschien kun je daar om vragen? Je hebt ook nog zofran, maar dat schrijven ze niet zo snel voor. Heb je de website al gezien (www.steunpunthg.nl)? Daar staan nog meer ervaringsverhalen over HG. Groetjes Rosa
Bij mij hielp primperan ook niets. Wel was ik er verschrikkelijk dizzy van. Ik lag al hele dagen op bed naast een emmer en daarvan sliep ik gelukkig door de medicijnen wel veel.
Mijn eerste 2 zwangerschappen waren echt afschuwelijk door het maandenlang spugen en misselijk zijn. Het begon beide keren al vrij snel na de conceptie met kokhalzen wat overging in 24 uur per dag spugen. Medicijnen en infuus hielpen niks. Nu ben ik ruim 6 weken en heb dit nog niet. Hebben vrouwen ervaring met het feit dat je verschillende zwangerschappen op Hyperemesis Gravidarum gebied kan hebben? En zijn er vrouwen die ervaring hebben met Zofran?
@Vanesje, heb wel gehoord dat het kan maar meestal hoor je (vooral bij 2 eerdere zwangerschappen met HG) dat het steeds erger wordt. Hoop dat jij de uitzondering bent!! Wat ik van zofran heb gehoord is dat het sommige vrouwen wel kan helpen, het vermindert het spugen maar het misselijke gevoel blijft vaak wel. Ben je bij beide kinderen 9 maanden ziek geweest? Groetjes Rosa
Ja, ik twijfel zelf ook of ik de uitzondering ben (kan me bijna niet voorstellen na 2 keer HG) of dat het nog los moet barsten (was vorige keren wel eerder) of dat de zwangerschap gewoon niet goed is gegaan waardoor de hormoonwaarde niet snel is gestegen. Vorige 2 zwangerschappen ruim 5 maanden ziek. 24 uur per dag spugen, non stop, infusen en medicijnen die niks doen. Kortom echt HG!
hoi hoi even snel reactie van mij. Ik heb ervaring gehad met zofran helaas voor mij een erg slechte ervaring. maar goed dat kan per persoonverschillen. Bij mij begon de hg met 7 a 8 weken met de dames en bij me ventje al vroeg. Kan echt per zwangerschap verschillen. Veel liefs Annika ps ik kom gauw weer actiever me schrijven hoor. Heb nog even tijd nodig
@ Senna1985, wat is jouw slechte ervaring met Zofran? Had je vervelende bijwerkingen? Ik hoop graag van je te horen want er is nog niet veel over bekend en de andere medicijnen werken bij mij niet.
Hoi allemaal, kunnen jullie een paar vraagjes voor mij beantwoorden? Ik ben sinds een week steeds misselijker aan het worden. Ik ben nu de hele dag misselijk. Gisteravond heb ik voor het eerst overgegeven vlak voordat ik naar bed ging (22.00) en vannacht ook nog 3 keer. Is het bij jullie ook zo plotseling begonnen? Ik houd niets binnen. (nu ikdit typ heb ik weer gespuugd, ik had een paar slokjes water gedronken) Wanneer moet ik aan de bel trekken? Is dit wel hg? En niet per ongeluk een buikgriep? Hebben jullie nog tips? Pffff, als ik een houding heb gevonden waarin ik makkelijk lig en even me we beter in voel dan moet ik me ook geen cm veroeren want dan word ik meteen weer kotsmisselijk....
Bij mij is het wel heel plotseling begonnen. Ik dacht dat ik een voedselvergiftiging had. Ik weet nog steeds niet of dit ook zo was of echt al bij de HG hoorde. Maar het is nog te snel om van HG te spreken. Ik vind het moeilijk om te adviseren wat je nu moet doen. Zelf zou ik denk ik 1 dagje afwachten. ALs je je dan niet beter voelt, kun je naar de huisarts. Je had sowieso wel medicijnen kunnen vragen tegen de misselijkheid, maar als je nu twijfelt of het buikgriep is moet je er echt niets tegen nemen. Dan moet je het echt uitzieken voor je bestwil. Heel veel sterkte.
Het kan idd heel plotseling erger worden. Maar of het nu HG is of buikgriep, als je vanmiddag nog steeds niets kunt binnenhouden (vooral als je geen vocht kunt binnenhouden) dan moet je echt aan de bel trekken. Anders kun je uitdrogen en dat is niet goed voor je. Omdat je zegt dat je al een tijdje steeds misselijker wordt, denk ik wel dat het bij de zwangerschap hoort. Naar hoor! Laat je weten hoe het gaat straks?
Thanks meiden, ik heb al even met de huisarts gebeld. Ze wilden dat ik langskwam maar dat gaat me echt niet lukken! En hiervoor komen ze ook niet thuis. Nu belt de dokter vanmiddag even. Het kon te maken hebben met medicijnen die ik slik tegen blaasontsteking. Ik hoop maar dat dat het was. Ik heb een appel gegeten ( heb er een uur over gedaan ) en die was erg lekker. Maar ik voel wel weer een hoop! Ik zie wel wat er gebeurd, heb inmiddels al 10x overgegeven. Ik hou jullie op de hoogte en ik bid dat ik geen vaste klant ga worden van dit topic!
Hier kwam de dokter wel, ik kon ook geen kant op. Lag alleen maar op bed naast een teiltje. Twee dagen was ik al een beetje misselijk en opeen zette het door en kon geen kant meer op. Ik ben ook direct in het ziekenhuis opgenomen.
Ik heb vandaag niet meer overgegeven, maar ben wel heel misselijk steeds. Ik heb van de huisarts emesafene gehad en nu maar hopen dat het goed gaat helpen...
Annika, doe maar rustig op je eigen tempo hoor. Ik denk vaak aan je! Heb je niets aan, maar misschien is het fijn om te weten dat ook onverwachte mensen aan je denken Muppet, wat vervelend voor je, ik hoop dat je snel wat opkikkert en dat het toch maar een korte fase is. @all, blij dat ik eindelijk weer ff tijd voor jullie heb. Hoop dat het allemaal goed is met de nieuwe mama's (marieke en ann) en met rosao die het enorm druk heeft en met deelight en met ... (sorry ben ff de weg kwijt)
@muppet: fijn dat je niet meer hebt overgegeven! Hoe gaat het vandaag? @Sooner: met mij gaat het redelijk Ben net ziek geweest met keelonsteking en nog steeds niet helemaal boven jan. Voel me geestelijk ook niet al te sterk, dat is minder. Weet ook dat ik eigenlijk moet gaan sporten, maar heb er zo geen zin in! Ben nu idd druk met het Steunpunt, zie al wel heel duidelijk dat mensen er echt iets aan hebben. Dat is wel heel inspirerend! We hebben deze maand al meer dan 2000 visits op de site gehad! Van 360 verschillende mensen! Ben nu ook bezig met het magazine en dat is bijna klaar. Nog wat tweaken en wat extra content en het kan verspreid worden (digitaal dan ).