Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    :)

Idd meer aandacht voor HG :)

@Karen, heb je een mail gestuurd over het magazine

2. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo allemaal,

helaas zijn er weer een aantal zwnager met HG. Balen meiden, maar onthoud overal komt een einde aan. Ook aan jullie vreselijke tijd nu. En hebben jullie een prachtig wodner in jullie armen.

HOe langer hoe minder je erbij stil staat, maar mijn eravring is ook, dat bij bijv misselijkheid, griep, alles weer naar voren komt en het ergste de angst om zwanger te zijn.

Sterkte en dikke knuffel meiden die er midden inzit.

HIer was ik vaak thuis en lag ik op bed of op d ebank. Tv kijken of een boek lezen, maar vaak sliep ik gewoon. Ik had een ritme erin met mijn dochter. ma, di en wo alleen thuis. do hele dag met E thuis en vrijdag psz ochtend en middag thuis. En dan het weekedn samen met mijn man. Soms ging ik weg... en helaas moest ik dat de volgende dga bezuren.

Groetjes

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier ook een zwangere met HG. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje was is ook continu misselijk en aan het braken tot 30 weken. En nu zwanger van de 2e en het begint weer :x De hele dag door misselijk en aan het overgeven.. Vol me zo ellendig dan, pfff...

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Smiley: vervelend zeg! Hoe gaat het nu? Lijkt me zo moeilijk om HG te hebben met een uk die rondloopt!

@Misstiana: ja die schok die blijft he? Elke keer als ik me misselijk en ziek voel dan denk ik heel even: OMG ik zal toch niet zwanger zijn! Ook als ik de koelkast open doe en iets raars ruik heb ik dat (ik kon de koelkast niet open doen zonder een enorme vlaag van misselijkheid toen ik zwanger was).

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ja het is idd pittig. Maar ik blijf steeds overgeven en de misselijkheid is de hele dag door aanwezig.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ben je al bij de ha voor medicijnen geweest? Vooral met dit weer moet je toch wel heel erg opletten dat je niet te snel uitdroogt.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Heb wel pilletjes gekregen tegen de misselijkheid maar helaas helpt dat niet..

8. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Hallo meiden,

Met mij begint het langzaamaan weer wat beter te gaan. gelukkig!

Iedereen die nog last heeft: sterkte!

Groetjes,

Lillith

9. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik hoop dat die stijgende lijn doorzet bij je lilith. Zou fijn zijn als je geen last meer hebt na de 16de week.

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    naar zeg! welke pilletjes heb je gekregen?
    inderdaad sneller aan de bel trekken bij de arts met dit weer. Ik zou zeggen, hou een halve dag aan daarvoor.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee meiden,

Smiley24 hoe gaat het? Op tijd aan de bel trekken he! Wacht niet te lang want het gaat heel snel, en dan ben je verder van huis (kan het weten).

Lillith, gelukkig dat je aan de beterende hand bent, hou vol!

Laatst schreef ik nog dat HG zo ver weg leek.... maar onlangs heb ik ervaren dat het opeens weer heel erg dichtbij was.
    Ik wist toch wel zeker dat ik over een tijdje een tweede kindje wilde want ik voelde me zo goed en blabla... Nou laatst was ik smorgens beroerd door teveel eten en een te korte nacht en moest braken. Dat gaf weer een tegenslag van jewelste! Meteen weer emo en veel gepraat met mijn man over wat nou handig is. Maar geen beslissing lijkt juist. Wat is HG dan opeens weer dichtbij. Wat is nou het juiste besluit? :(

12. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ik had het vandeweek ook delight. 2 ochtenden overgeven. waarschijnlijk oververmoeidheid en warmte. maar toch donderdag voor de zekerheid maar testen. je gaat dan toch denken. ik wil ook heel graag nog een tweede en sta daar ook heel dubbel in qua gevoel.

13. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb Primperan tabletten gekregen, sowieso probeer ik wel meer te drinken. Want bij mijn vorige zwangerschap was ik al opgenomen geweest ivm uitdroging en overmatig braken. Gelukkig vandaag alleen misselijk geweest in de ochtend en niet overgegeven. Hoop dat het zo blijft. A.s. dinsdag gaan we op vakantie en ik hoop dat ik dan niet zo misselijk ben in het vliegtuig. Erg vervelend als je misselijk bent en moet braken in het vliegtuig.. Iemand tips?? Een plekje vragen bij de wc ;)

14. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    getsie. ziek zijn in het vliegtuig is niet leuk. tip...doe laagjes kleding aan zodat je je temperatuur zo goed kunt regelen. Zoek een plaats aan het gangpad voor als je moet spugen.en vraag veel papieren zakjes aan de stewardess.
    Ik was vorig jaar op de terugweg van vakantie ziek in het vliegtuig. Toen begon het bij mij met de ellende.

15. hoi Dames

ik ben er ook weer.
    Ik heb in April gesprek gehad met de gyn ook over prednison en weet ik veel wat vor medicaties.

Vorige week ben ik terug gebeld hierover.
    Het ziekenhuis is bereid om alles uit te proberen wat ergens anders ook gedaan word: prednison anti depresiva zelfs met infuus naar huis.
    Sonde voeding via neus is voor mij geen toepassing dat zou zelfs een lange lijn worden.

Echt dames bespreek het met artsen en blijft poot stijf houden bij mij heeft het goede resultaten opgeleverd dat ik zelfs denk om het weer te gaan proberen.

16. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hoe zo geen sondevoeding? Ben daar wel benieuwd naar. Is bij iedereen toch een lange lijn lijkt me, of heb je een ziekte/afwijking?

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk dat Senna met een lange lijn een centrale lijn in een ader bedoeld. Daar kun je voeding door krijgen die in je bloed wordt opgenomen.

@Senna: overweeg je om weer zwanger te worden? Spannend hoor!

18. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    denk het ook dat ze bedoelt via een ader ja.

Rosao....ik ben nu viatmine b6 aan het slikken tegen vaatspasmen. Deze vitamine het ook wel peridoxine. Toen ik deze aan het googlen was, kwam ik tegen dat deze ook gebruikt werd om bij zwangerschapsmisselijkheid te helpen dit te verminderen. Nu heb ik dit inderdaad ook een aantal keer voorgeschreven gekregen, m aar wist niet dat dit daar voor was. Wist je dit al?

Ik wil ook nog wel een tweede kindje, maar weet alleen nog niet op welke termijn. Voorlopig ga ik in ieder geval voor een koperspiraal, die ik aanstaande donderdag laat plaatsen. Wat nou ook het beste moment is vor een tweede vind ik ook lastig. Juist als ze nog heel klein zijn of als ze al naar de basisschool gaan?? geen idee. Komt nooit uit natuurlijk.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, vit B6 is idd een bekende bij zwangerschapsmisselijkheid. Wordt alleen voorgeschreven, maar is ook bijvoorbeeld onderdeel van emesafene. B6 schijnt bij 'milde' zwangerschapsmisselijkheid wel goed te werken.

20. Hoi Hoi

Ik krijg geen neussonde omddat ik dat als traumatisch heb ervaring.

We zitten er wel over na te denken ja.
    We hebben nu aardig een plan. nu is het nadenken vooral voor wat wil ik.
    Manlief laat de keuze aan mij.

Nou wat ik gemerkt heb aan de tijd die tussen mijn oudste en jongste ziet dat ze hoe ouder ze zijn hoe meer ze mee krijgen.

Lotte was 3 en half toen Youri overleed en bijna 5 toen Senna geboren werd.

Ik zou haast zeggen hoe jonger hoe beter want sommige kinderen kunnen er best van schrikken.

maar dat is ieder voor zich

Deel Deze Pagina