Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat is wel een beetje de essentie van het huidige HG 'beleid".... Er zit bijna nooit een idee achter en meestal krijg je alleen wat vocht en wordt je beter verklaard.... Heel naar!!! En dan kijken ze nog raar ook als je een terugval krijgt...

Maar we zijn hier idd om te spuien :) En we snappen idd heel goed waar je door heen gaat en wat er door je heen gaat. Dus lucht je hart zou ik zeggen :)

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Tijdens de zwangerschap was het om zo te zeggen een hel! 20 keer per dag overgeven tot de laatste dag aan toe..
    ik zag de term wel in mn papieren staan maar wist niet wat het was.
    Ik ben met 38 weken ingeleid omdat het niet meer ging.
    Kreeg zoveel lichamelijke klachten..
    Heb alle medicijnen geprobeert niets werkte.
    Tot week 20 heb ik geleefd op:
    frikandellen, naturel chips en zeer zoete limonade.. Van alle drie de dingen gruwelijk ik, maar het was het enige wat een beetje erin bleef..
    Voor week 13 was ik 15 kilo afgevallen, en moest ik eigenlijk opgenomen worden.. Dat wilde ik niet, ik heb mezelf op een of andere manier 1 kilo laten groeien in 2 dagen... Dus hoefde het niet.
    Eigenlijk heb ik de hele zwangerschap niet of nauwelijks kunnen werken als kleuterjuf. We zouden heel graag een tweede kindje willen, maar 8 maanden weer die overgeefbuien?? Pfff...

3. Hoi Juffie

Aller eerst wat naar dat je z'n zwangerschap heb gehad.
    Ik kan je moeilijk adviseren wat te doen
    het is natuurlijk niet gezegd dat je het weer krijgt en zoja hoelang het nu weer aan zal houden.

Moeilijk moeilijk moeilijk.
    Goed over na denken er over hebben met je familie een plan opstellen mocht het weer gebeuren.

4. juffie2008

Mijn man wil eigenlijk niet meer doordat ik zo ziek ben geweest.. Maar nu lees ik hier meer verhalen. Ik heb laatst van iemand gehoord precies zelfde verhaal als mij, maar bij een tweede nergens last van. Gek is dat?

5. ja idd het kan maar zo.
    ik heb het bij allemaal gehad alleen bij de ene minder erg dan de andere en ik was bij me dames er voor de 20ste week al van het overgeven af wel misselijk.

ik had enorm baat bij omeprazol

6. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    daarom wil mijn vriend ook niet meer, zucht
    snap het wel, maar vind het totaal niet eerlijk (niet van hem hoor, maar gewoon de situatie)
    nu ben ik meer bezig met zijn mening en eigenlijk weet ik zelf ook niet of ik het nog wel durf
    ik begin er niet meer over, heb het er maar 1x over durven hebben, maar over een poosje ga ik het wel 'ns weer proberen.

wil niet zielig doen, maar we hebben ook wel een beetje pech.
    konden eerst niet zwanger worden, na 3 jaar en 6 iui's eindelijk gelukt, daarna ik ziek van de hg en in de laatste weken ook nog de hele heisa (insuline spuiten enzo) van de zw.diabetes en nu een kindje dat nog geen nacht heeft doorgeslapen de afgelopen 7,5 maand. Ze wordt elke nacht meerdere keren wakker.
    Ik ben super gelukkig met mijn meissie, maar het mag ook wel 'ns meezitten toch;)
    snap daarom ook wel beetje dat mijn vriend niet meer durft.
    ONEERLIJK!
    (maar ik heb tenminste een kindje, zo is het ook weer wel!!, beetje relativatie is ook belangrijk natuurlijk)

7. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Heb het al naar Rosa gemaild, maar ik vind dat het hier ook nog wel even gezegd mag worden; het magazine is echt geweldig. Het is een jaar te laat ;), maar voor diegenen die er nu mee zitten, moet het een geweldige steun zijn.
    Rosa, je bent echt een geweldige meid en je moet ook even je man bedanken, want die heeft ook veel werk verzet volgens mij!
    Laten we het met z'n allen naar onze gyn's, verloskundigen, huisartsen etc etc sturen.
    Dat is een bekroning van hun werk!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @ Sooner, ik las je berichtje gister al maar dat was net op weg naar bed. Nu dus even reactie :) Werd er wel een beetje emotioneel van hoor! Dank voor je mooie woorden! Maar ik heb het niet alleen gedaan hoor. Er hebben mensen meegelezen, stukjes geschreven etc... Ik zal hier 1 keer de link zetten naar het magazine: www.steunpunthg.nl/magazine.php

@wel of geen 2e kindje: Ik moet hier de laatste tijd veel aan denken. En ik merk ook dat ik heel kwaad ben, dat me de keus ontnomen wordt. door de HG durven zowel mijn vriend als ik niet meer voor een 2e te gaan. Er zijn ook wel andere dingen, maar dit is toch wel de grote reden.

@Juffie: op onze site staan ook tips voor het voorbereiden van een zwangerschap met HG. Je kunt idd wel bepaalde dingen doen en bij sommige helpt het ook om je er op in te stellen.

9. juffie2008

Ikz al eens op die site kijken, wie weet kan ik manlief overhalen.. Maja ons kleintje is toch nog erg klein. ik zou het liefste willen als hij iets groter is, zodat ik hem niet overal mee hoef te helpen. in het geval dat ik weer zo ziek word...

10. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    up!

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Hoe gaat het met iedereen? Hoop niet dat jullie niet meer mailen omdat het slecht gaat!!

Hier gaat het wel ok, voel me nog steeds een beetje kwaad over de HG en het moeten beslissen niet voor een tweede te gaan. Maar ik wil me die beslissing nu ook toe-eigenen. Heb voor morgen een afspraak staan met de ha om een verwijzing naar een gyn te vragen voor sterilisatie. Denk dat dat wel veel rust brengt. Ook omdat ik dan niet meer bang ben dat de pil het niet doet of dat ik hem vergeet oid.

Groetjes Rosa

ps: voor degene die nog midden in de HG zitten: hang in there!! Probeer een beetje met de flow mee te gaan en blijf je herinneren dat het echt weer over gaat!

12. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    oooo wel een forum hier daarover, ik wil me er graag bij aansluiten,

inmiddels als 12/13 kwijt en het gaat met ups en downs zo ging het eergister wel redelijk maar gister weer totaal fout waar ik dan nu nog de nagevolgen van heb "nog" niet in het zkh gelegen omdat ik niet wil toegeven ik lig liever thuis zo kapot dan in het zkh aangezien ik panisch ben voor spuiten en naalden, en ik me nog heeeeeeeeeeel goed herinner hoe zeer zon infuusprikken doet.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi Rnate,

Klinkt niet goed zeg, als je al zoveel gewicht kwijt bent! Kun je wel iets van drinken binnenhouden? Vooral omdat je niet naar het ziekenhuis wil, moet je wel heel goed opletten dat je niet aan het uitdrogen bent. Heb je wel al je ketonen laten checken bij de ha? En heb je medicijnen gekregen?

Bij het infuus prikken maakt het wel heel erg uit wie het doet. Je zou ook kunnen vragen om iemand van anaesthesie (of hoe je dat dan ook schrijft :) ), die kunnen het sneller en pijnlozer. Als het infuus eenmaal zit, heb je geen naald meer alleen een dun plastic buisje.

Probeer in elk geval wel goed voor jezelf te zorgen! En misschien kun je op onze site nog info vinden?

Groetjes en succes! Rosa

14. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh Renate, wat zwaar voor je zo. Maar als je al zoveel ben afgevallen moet er wel op ketonen en vitamines geprikt worden hoor. Of is dit al gedaan. Dit moet voor jou en voor de gezondheid van je kindje. Mij hebben ze daar wel op gecontroleerd en ik kreeg regelmatig groeiecho's om te kijken of mijn baby nog goed groeide en nog voldoende binnenkreeg. Er wordt ook op natrium en kalium geprikt en die kunnen door uitdroging te laag zijn en dit is dus niet goed voor je o.a. je hart en lever. Dus goed op jezelf passen. Bij mij in het ziekenhuis waren ze heel lief voor me en lukte me het goed om door de rust daar het spugen te laten stoppen.
    Heel veel sterkte.
    Rosao....ik lees hier wel vaak mee, maar ik vind het eigenlijk moeilijk om iedere keer met hyperemesis geconfronteerd te worden. Ik voel me dan verdrietig en boos. Ik heb net een spiraaltje laten plaatsen maar ik ben de laatste tijd nog regelmatig misselijk en soms moet ik toch bijna overgeven. Dan schiet ik in paniek bij het idee dat ik bang ben zwanger te zijn, terwijl ik aan de andere kant het een hele bijzondere tijd vond en mijn buik mis. Ik zou heel graag nog 1 of 2 kindjes willen, maar ik ben ook bang. Je hoort ook vaak dat het erger is dan de eerdere zwangerschap, maar ik hou hoop dat ik het de volgende keer helemaal niet heb.
    Wat ik ook wel erg vind, is dat ik totaal geen conditie meer heb. Ik voel me eigenlijk best slecht. Volgens mij kan ik fysiek geen tweede zwangerschap aan op dit moment. Daardoor zit ik erover te denken tijdelijk te stoppen met werken en me op mijn herstel te richten door te sporten en wat kilo's af te vallen. Ik kan er nog veel meer over schrijven, maar dat komt nog wel.
    Ik ben trouwens nog met mijn verhaal bezig. Het is me alleen niet gelukt om dit voor de uitgave van het magazine af te krijgen. Dat komt nog wel een keer. Dan kun je het misschien gebruiken voor een volgende uitgave.

En nu even positief.....ik geniet enorm van mijn lieve Joost. Het is een vrolijk kindje met karakter. De borstvoeding gaat na veel problemen redelijk goed en de afgelopen week slaapt ie door. Hij weegt zo ongeveer 7 kilo nu. Maar ik ga morgen weer wegen en dan zullen we het zien. Ik zal op hyves eens een foto van mijn mooie baby plaatsen. Moet zeggen dat ik het het allemaal wel waard vond om zo ziek te zijn. Het is zoveel mooier dan ik dacht om moeder te zijn en wat vind ik mijn kindje helemaal fantastisch.
    Maar Sooner...ik snap wat je zegt over dat pech hebben. Het is soms echt niet eerlijk. Zo voel ik dat ook.

15. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Even een reactie.

Door het verloop met mijn zoontje heb ik uberhaubt nog weinig tijd om na te denken over mijn zwangerschap de hg of dergelijke.

We zijn nog zovaak te vinden in het ziekenhuis dat al mijn energie daarin gaat zitten. Daarom reageerde ik eigenlijk ook nog niet eerder hier.

Mooi blad heb je trouwens gemaakt!

Liefs

16. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    waarom ben je zoveel in het ziekenhuis te vinden Wupsie?
    heel veel sterkte.

17. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

l. is in het begin erg onrustig geweest, dan veel drinken dan bijna niks. Dus over op koemelkvrije melk.. Ging even beter maar toch ging hij krijsen tijdens de fles (helaas). Na de helft kreeg en krijgt hij pijn. Dus nog trapje hoger. De hoogste tree in de allergievoedingen. Helaas leek het alleen slechter te gaan. Toen is hij week opgenomen in het ziekenhuis. Na ontslag reflux medicijnen gestart, 3 weken gebruikt. Helpt niks.

Nu zijn we sinds gister aan het provoceren. L. dus aan het overzetten op normale koemelk. dan medicijnenstop en dan weer terug. Kijken wat ze dan gaan onderzoeken. Aangezien hij echt krijst van de pijn!

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat naar zeg Wupsie! Hoop dat ze vinden wat het nou is.

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden,

lees weer wat nare dingen hier en daar.
    Hoop dat alles snel beter gaat!

Rnate leef met je mee meid. Goed in de gaten houden inderdaad net wat Marieke zegt.

Hier gaat met Tara alles goed gelukkig ze is een heerlijk meisje.

Heb zelf een soort virus onder de leden en ben alweer een paar keer goed misselijk geweest. Had bijna het vermoeden weer zwanger te zijn maar is geloof ik niet het geval.
    Hoest heel veel (kriebelhoest) dus volgens de ha een virus.

Ben trouwens een paar kilo onder mn gewicht voordat ik zwanger werd...Zullen we dat dan gewoon maar het enige voordeel noemen van die HG....

Rosao moeilijk hoor die beslissing mennn lijkt me heel zwaar.
    Mijn vriend wil hele graag nog een kleintje erbij maar ik wil eerst nog op adem komen wat een turbulente tijd hebben we achter ons zeg.

Ga in September weer beginnen met werken na een klein jaar (gedwongen) thuis te zijn geweest vnl door de HG.

Meiden heel veel sterkte en we keep in touch!

20. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hoi allemaal,

Rosao, poeh moeilijke beslissing zeg. Ik weet hoe boos je je voelt. Heel veel succes met je afspraak.

Ik heb al weer een virus gehad, met spugen en dergelijke. brrrr best wel heftig al die flashbacks.

We zijn nu nog niet zwanger dus gaan eerst eind deze maand met vakantie en gaan daarna weer verder.

Groetjes hugbear

Deel Deze Pagina