Hai, ook ik heb last van HG. Vanaf 5 weken was ik wel misselijk, het overgeven begon bij 7 weken en is nog aan de gang. Ik vind het allemaal best heel zwaar, 4 tot 10x per dag overgeven (soms meer). Ik heb ook emesafene en sinds een week een hogere dosis. Ik heb het idee dat het nu wel wat beter gaat, geef nu ong 3 tot 5 x per dag over. Een hele verbetering dus, maar eigenlijk hoop ik toch dat ik binnenkort op het keerpunt ben, dat de misselijkheid over is. Ben nu 13.5 wk zwanger. Over 4 weken ga ik trouwen, dus hoop wel dat het dan een beetje minder is.
@ smartie1980: Wauw over 4 weken trouwen... Gefeliciteerd alvast! Ik hoop dat je je dan inderdaad wat beter voelt. Anders moet je even bij je huisarts vragen om Primperan i.p.v. Emesafene. Emesafene hielp bij mij helemaal niet, Primperan zetpillen gelukkig wel veel beter
Mag je die ook hebben? Volgens mij heb ik die ooit gehad na een operatie, tegen misselijkheid, kan dat?
wat een verschil zit er in hyperemesis. Het is bij iedere vrouw ook weer anders. fijn dat je je wat beter voelt smartie. over het algemeen helpt primperan beter als emesafene en deze is ook veilig om te gebruiken.
Hee meiden, Een tijdje terug had ik onze verhalen doorgestuurd naar een aantal bladen. Kreeg vandaag een mailtje van het tijdschrift mama en die willen op de babypagina een stukje over het magazine/het steunpunt zetten!!! Ze bellen morgen voor een mini-interviewtje van 3 vragen Cool he! Ook in het tijdschrift voor verloskunde willen ze aandacht aan het magazine etc proberen te besteden en op de website van de KNOV ook!!! De KNOV zal ook iets in een digitale nieuwsbrief zetten over het magazine/steunpunt. Ik kreeg deze mailtjes allemaal vandaag, was wel een beetje flabbergasted
ey rosa wat goed zeg ben erg benieuwd. helaas is het me nog niet gelukt om mjn verhaal op papier te zetten sorry hiervoor.
Hee dames, Ben er even niet geweest maar zal even een update geven hoe het gaat nu Eerst; @Rosa, SUPER! Nou, het gaat wel redelijk, zitten inmiddels in week 14, en heb nieuwe medicijnen gekregen, metoclopram. Ik vroeg mezelf af of iemand hier bekend mee is? Vervelende is weer, wordt er zo extreem moe van en mag absoluut niet autorijden van de dokter.. Dus dat is weer een beetje jammer.. Verder ben ik nog steeds vaak aan het overgeven en geur, smaak of textuur bederft vaak mijn eetlust, wat weer zorgt voor kokhalsen en overgeven.. Dus probeer ik, wel eentoning, maar zoveel mogelijk te eten waarvan ik weet dat ik het binnenhoudt, ik weet weinig variatie, en kan niet echt goed zijn, maar als ik het binnenhoudt ben ik al blij dan dat ik de godsganse dag loop over te geven.. Anyways hoe gaat het met de rest?
Dank je!!! Vind het wel spannend, ook al gaat het maar om een paar vragen Heb het even op apotheek.nl nagezocht. Dit is de merkloze versie van primperam. De werkzame stof in primperan is namelijk metoclopramide. De bekendste bijwerking is idd vermoeidheid en zwakte... is eigenlijk bij alle anti-misselijkheidsmedicijnen wel geloof ik. Ach, eentonig eten is misschien op de lange duur minder goed. Maar is beter dan de hele dag overgeven! Nu krijg je tenminste iets binnen. Je zou evt nog een dietist kunnen bellen voor advies? Ik kan je een mailadres pb'en van een praktijk die ervaring met HG heeft. Laat maar weten Verder alles goed hier, alleen superverkouden Doe nu een baal-dag thuis... haha...
Oh @Smartie: tuurlijk ga ik een link plaatsen als het is gepubliceerd!!! Ben benieuwd in welk issue het komt!
@Rosao Oh fijn! Als je mij dat even zou willen pb-en dan kan ik eventueel even mailen hierover! Ja net zoals ik zeg, ik eet liever eentonig dan dat ik de hele dag overgeef en totaal niks binnehoudt en met zo'n honger gevoel rondloop. Wat leuk trouwens dat je een link plaatst als het gepubliceerd is;
goedemorgen dames. @blond bij mij hielp omeprazol als een trein. Die kreeg ik met 14 weken en heb sinds dien ook niet meer overgegeven bij de laatste zwangerschap. Wel misselijk gevoel iets. Mischien ook wat voor jou. Sterkte
Heeh blond, ik had primperan en inderdaad is het hetzelfde als wat jij hebt. Ik werd vooral in het begin erg sloom en moe ervan. Na een maandje ongeveer was ik daaraan gewend geraakt. Hier totaal niet fit. Ik ga voorlopig stoppen met werken, me op de zorg van mijn kindje richten, huishouden op orde krijgen (want vind dat met kindje wel belangrijk nu) en sporten/revalideren. Wat kilo's afvallen zou ook wel helpen, maar ik geef nog borstvoeding. Volgende week echo bovenbuik. Ik heb het vermoeden weer galstenen te hebben ookal is mijn galblaas er al uit. Een andere klacht is dat ik prikkelbare darmen heb en dat is waarschijnlijk ook een reden dat ik niet fit ben. Ik voel me echt een oud wijf.
Oh wat een helaas herkenbaar topic. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger maar heb van week 5 tot week 13 vreselijk gespuugd hield helemaal niks binnen. Ben met 10 weken 1 week opgenomen omdat ik inmiddels 10 kilo was afgevallen. Daarna ging het gelukkig langzaam aan beter en vanaf week 13 voel ik me goed en ben ik niet misselijk. Dit is m'n 2e zwangerschap heb bij de zwangerschap van mijn zoontje wel eens gespuugd maar deze zwangerschap is alles anders vanaf dat ik niet meer spuug heb ik last van m'n bekken nou ja t is niet anders ben dolblij dat ik zwanger ben dus neem de kwalen voor lief hoe vervelend ook!!
hoihoi, even een vraagje: vanaf wanneer wordt er gesproken over HG en niet meer over de "normale" zwschapsmisselijkheid. Ben nu 6,5 weken zwanger en sinds 4 dagen lig ik de hele dag plat. hele dag misselijk en zodra ik opsta wordt ik duizelig. Eten en drinken doe ik minimaal omdat ik na elke slok misselijk wordt. Daarbij wordt ik ook misselijk van de smaak in mijn mond.... Huisarts wil me (nog) geen medicijnen geven en disndag heb ik weer een afspraak bij de gyn. urine is heel donker en ruikt ook heel sterk, maar dat is te verklaren wegens het minimale drinken denk ik dan. groetjes virgenie overigens was ik bij mijn 1e zwangerschap ook misselijk maar veel meer overgeven en dus beter te dragen, hoe stom het ook klinkt. ik ren liever 100x per dag naar de wc en geef over (en heb dus daarna telkens een paar minuten een goed gevoel) dan dit gevoel van misselijkheid de godganze dag...
Kijk je wel uit want je bent zo uitgedroogd. Als je je hier zorgen over maakt dan zou ik van het weekend contact opnemen met de huisartsenpost. Ik kreeg na 2 dagen al emesafene en na 3 dagen ging ik het ziekenhuis in voor infuus en ook sondevoeding. Maar een infuus heb je echt nodig als je uitgedroogd bent.