Hoi meiden, ik kom me hier weer even melden om mijn zorgen met jullie te delen. Ontdekt dat ik onverwacht in verwachting ben.... Grote schrik natuurlijk want man en ik waren nog een het bedenken of we een tweede aandurfden en wilden dan pas over een tijdje beginnen. Uiteraard zijn we wel erg blij dat we een kindje mogen verwachten, echt een wonder. Zoveel dingen gaan door mijn hoofd. Ik heb vroeg getest (voelde me al anders en was gestressed natuurlijk) en voel me nu al wat weeïg. Ik maak me zo bang omdat ik amper 4 weken op weg ben en me nu al weeïg voel. Wat moet dat wel niet worden? Nerveusiteit golft dan in me op en zorgt dat ik me haast echt misselijk voel. Gewoon door de angst. En hoe moet het op mijn werk en met mijn studie....en de zorg voor mijn dochter van 1.... Ons huis is te klein dus we moeten ook nog verhuizen... Misschien krijg ik geen HG, ik hoop het zo erg!
geweldig nieuws deelight. Misschien maar beter dat het onverwacht is, anders had je het misschien nooit meer gedurfd om nog een kinderwens in vervulling te laten gaan. Ik kan je paniek echt heel goed begrijpen. Ik hoop dat je een hele goeie HG-loze zwangerschap krijgt. Mocht je klachten krijgen, heel snel aan de medicatie. En pak nu al meer rust dan je normaal doet.
Hoi marieke, bedankt voor je bericht. Ja het is een zegen dat we de moeilijke keuze niet zelf hoeven maken. Bedankt voor je tips.
Er is niet echt een grens tussen ernstige normale misselijkheid en milde HG. Meestal wordt over HG gesproken als je niet meer normaal kunt functioneren en praktisch niets kunt binnen houden. Wat jij beschrijft begint erg als HG te klinken. Vooral omdat je schrijft dat je bijna niets kunt eten en drinken en je daardoor al donkere urine hebt. Die donkere urine is een teken van uitdroging, daar moet je echt voorzichtig mee zijn. Wel vreemd dat je ha je niets wilt voorschrijven... je hebt er duidelijk veel last van! En emesafene is veilig in de zwangerschap, dus dat zou hij minstens kunnen geven. Hoop dat de gyn verstandiger is! Hoe is het weekend gegaan?
Hee deelight, kan me goed voorstellen dat je nu stijf staat van de zenuwen! Je weet al zo goed hoe het kan zijn. Kun je misschien iets onschuldigs nemen voor de zenuwen? Dan kom je misschien tot rust en wordt je ook niet misselijk van de nervositeit. Hoop zo dat de HG aan je voorbij gaat en je een zorgeloze zwangerschap hebt! Mocht het toch mis gaan, weet dan dat we er voor je zijn!! Kus Rosa
Gefeliciteerd Delight maar kan me je zorgen heel goed voorstellen! Hopelijk gaat het meevallen ik ga iig heel erg hopen voor je! Meiden nog een brutale vraag...Willen jullie ons helpen ...En wellicht een smsje sturen? Natuurlijk hebben de mede April mama's al geholpen maar misschien willen jullie ons ook helpen met een sms? Wij willen heel graag trouwen en hebben ons opgegeven voor de droombruiloft van Sky radio Als jullie een smsje sturen maken wij kans hierop. Een smsje betekend al hele veel voor ons. Alvast bedankt! Stem op ons: SMS SKY 1896 naar 4422 ( 0,40 per stem)
Hey Rosao, heb morgen een afspraak met mijn huisarts, even kijken of we ergens uit kunnen komen en of het zinvol is een psych in de hand te nemen. Donderdag naar de dietiste. Zenuwen gaan op en af, nu is het weer even wat minder. Maar ik voel me nog goed, beetje maagzuur. (ja sufferd dat ik ben, als ik me goed voel denk ik weer dat de zwschap niet goed gaat )
Misschien helpt het om een vroege echo te laten maken? Dan weet je in elk geval hoe het zit met de zwangerschap! Maar is wel normaal hoor, je bent toch geneigd te denken dat je wat moet voelen voor een goede zwangerschap. Terwijl sommige vrouwen nergens last van hebben (geluksvogels!) Hoop dat de ha je kan helpen! Psych kan ook nuttig zijn, al is het maar 1 afspraak om je een beetje in de goede richting te wijzen. Soms hebben ze goede tips om dingen op een bepaalde manier te bekijken. Goed dat je ook al naar de dietist gaat! Hebben ze ervaring met HG? Ik duim dubbel (geen HG en een goede zwangerschap ) voor je meis!
Hoi Rosao, heb nu eigenlijk al veel rust gevonden nu ik die afspraken heb gepland. Na het bellen heb ik gehuild van emotie en spanning. Nu voel ik me rustiger en beter. Niet meer weeïg, maar erg vaak hongerig. Vanmorgen waren mijn borsten opeens een halve dupmaat groter en ze zijn gedurende de dag gegroeid lijkt wel! En ik voel mijn banden af en toe ook al trekken. Dus gaat wel goed, ik maak me gewoon gek. Kan soms gewoon niet geloven dat zo'n groot wonder is gebeurd.('t lijkt gewoon te toevallig allemaal) Dietiste heeft geen ervaring met HG maar ze ging wel in verdiepen voor me zei ze. Heel fijn. Ben benieuwd morgen bij de HA. Eigenlijk hoop ik op n doorverwijzing naar een gyn (vroege echo's ), maar het liefst wil je "normaal" zijn en bij een VK lopen. Thanks voor duimen
heel goed van je Deelight!!! Informatie inwinnen, zodat je gerust bent mocht je toch ziek wordne. Maar ik hoop echt zoooooooooooooo heel erg, dat je nu een normale zwangerschap krijgt. Het is je zo gegund om te weten hoe dat is. Wel fijn dat je voelt dat je baarmoeder aan het groeien is en dat je zo merkt dat het goed zit. Mijn berichtje was misschien wel wat ongelukkig geformuleerd. Maar ik moet zeggen dat ik zelf hoop onverwacht / per ongeluk zwanger te worden, want ik heb ook angst om bewust die keuze voor een tweede kindje te maken. Geloof dat je dat wel begrepen had gelukkig. En nu goed nieuws voor het aanprikken van infusen en bloedprikken. Dit is nogal lastig bij uitdroging door hyperemesis, maaaaar. Er is nu een infrarood licht of lamp en die maakt de aderen zichtbaar door de huis heen, zodat makelijker raak geprikt kan worden. Misschien leuk nieuws voor op het steunpunt-pagina Rosa! ik zag het bij op het nieuws van RTL 4. xx
en nu even een dillema. Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en die heeft mij, om mijn verzoek, doorgestuurd naar de internist. Uit de echo en het bloedonderzoek van vorige week is niets gekomen (gelukkig). Maar ik wil toch weten waar het niet fit voelen vandaan komt. Ik kan echt huishouden, kindje, werk en leuke relatie met mijn partner onderhouden niet combineren straks. Zo moe ben ik. Dit was eigenlijk voor de zwangerschap wel, maar het is nu zo veel erger geworden. Nu wilde ik tijdelijk stoppen met werken en aan mezelf werken door te gaan sporten en nadenken wat ik ook qua carriere wil. Die baan die ik nu heb is ook 18 uur over 4 dagen verdeeld met onregelmatige werktijden. Vind ik sowieso niet leuk. Maar als ik fit was geweest, had ik dat misschien niet zo erg gevonden. Ik vind het eigenlijk best moeilijk om de knoop door te hakken en ontslag te nemen. De huisarts raadt me aan om me ziek te melden. Echter krijg ik dan de stress van contacten met UWV en arboarts, terwijl ik als ik dan weer fitter ben erachter kom dat ik toch ook niet dit werk wil blijven doen. Beetje lullig. Wat zouden jullie doen? Ik kan natuurlijk ook mijn leidinggevende en of arboarts bellen om dit voor te leggen of niet?
Hoi marieke, ik heb je reactie niet verkeerd opgevat hoor. Wij zien het ook zo. Bedankt voor je reactie. Wat jouw situatie betreft, ja als je nu al zeker weet dat je dit werk niet wilt blijven doen zou ik stoppen. Maar als je financieel afhankelijk bent zou ik misschie ntoch ziekmelden tot je je beter voelt, zodat je ook weer kan solliciteren. Hier een drama vanmorgen. Bij de huisarts geweest en wat een tegenvaller. Ben compleet uit het veld geslagen. Kort uitgelegd dat ik ziek was geweest, tien kilo was afgevallen etc, en wat er nu aan de hand was enzo. Ze heeft wel nog een ander medicijn voor me gevonden dan emesafene, maar voor de rest snapte ze er helemaal niks van volgensmij. Eerst maakte ze een opmerking over ochtendmisselijkheid. Dat begreep ik al niet want dat heb ik nooit gehad. Toen had ze het over dat het maar voor een tijdje was. Uitgelegd dat ik tot wk 20 echt beroerd ben geweest. Haar reactie"ja maar dan was het daarna toch over?!" Zucht. Had ook verteld dat ik met 12 wk op was genomen. Toen begon ze er later over dat het met 12 wk was begonnen. Nou ik heb toch duidelijk gezegd dat het met 6,5 wk was begonnen. Ze luisterde dus echt niet. Ohja, en ze zei ook nog dat het toch wel een beetje de natuur was, dat misselijke en dat je niet veel kon doen. En ze deed superluchtig.:x Was compleet overstuur vanmorgen en ben nu thuis van mijn werk. Gelukkig mag ik naar de gyn, hopelijk snapt die t wel.
Nou, het telefoontje met assisitente gynaecologie was nog teleurstellender..... Netjes gezegd dat ik een doorverwijzing had en overleg wilde met een gyn over de extreme zwmisselijkheid. Kreeg meteen de vraag wat ik dan wel niet wilde bespreken. Uitgelegd hoe of wat. Nou ik moest maar afwachten en dan bellen en nu gewoon naar de verloskundige... Gezegd dat ik door de huisarts ben doorverwezen, ook voor de gewone controles en omdat ik ook bij de gyn bevallen ben. Nou volgens die assistente was de bevalling geen indicatie voor een gyn bezoek bij een volgende zwangerschap, want ik had een normale zwangerschap gehad alleen de bevalling moest bij de gyn ivm meconiumhoudend vruchtwater. En ik moest maar gewoon naar de vk gaan. normale zwangerschap??? Boos gezegd dat ik helemaal geen normale zwangerschap heb gehad en dat ik bij de eerste verschijnselen op de stoep sta (1 kokhals dus). Ben echt zo boos, overstuur en verdrietig!!!
laat je niet gek maken door die onbenullen. Misschien is het makkelijker om niet veel meer van ze te verwachten. Als ze het niet willen begrijpen, ben je ze ook geen verklaring schuldig. Hopelijk is de gyn. wel begripvol en heeft die wel verstand van zaken. Da's belangrijker dan die domme huisarts van je of die domme assistente. En anders is een ander ziekenhuis zoeken misschien een optie? Of Rosa er op af sturen met ons magazine Mochten ze moeilijk doen en je hebt echt, echt wel medicijnen nodig dan heb ik hier nog emesafene en primperan 10 mg liggen die tot febr. maart volgend jaar houdbaar is.
Deelight wat een ontzettende k....... artsen!!! Ik word gewoon boos in jou plaats!!! En bizar dat de assistent je geen afspraak wilt geven, dat is niet haar plaats om te beoordelen. Je hebt een doorverwijzing en je moet gewoon naar de gyn!!! Kun je niet via het afsprakenbureau gewoon een afspraak maken? Of kan je dan niet snel?? Of is er misschien nog een ander ziekenhuis in de buurt waar je naar toe kunt? Misschien ook een optie om een klacht in te dienen, gaat wel wat verder natuurlijk, maar jouw huisarts heeft geoordeeld dat jij naar de gyn moet en je daar een verwijzing voor gegeven dan kan die prutsassistente niet zeggen dat dat volgens haar niet nodig is!!! Zo wordt je gewoon zorg ontzegd!!!! Als je me het ziekenhuis pbt dan wil namens het steunpunt wel het magazine sturen hoor Onder het mom van verspreiden onder ziekenhuizen Je zegt het maar! Wil je in elk geval een digitale knuff geven!!! Kan me goed voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten!
marieke en rosao, bedankt voor jullie lieve berichten. Mijn man heeft gebeld met de poli en een afspraak gemaakt. Toen beweerde de assistente ineens dat hun niet gezegd hadden dat ik op de eerste signalen moest wachten. M'n man heeft het even anders aangepakt. Hij heeft gewoon eerst gevraagd of ze bekend was met hyperemesis gravidarum. Ja. En of ze wist hoe ernstig dat was. Ja. Nou daarom wilde hij een voorbereidend gesprek met die gyn. Nou vooruit het kon eraf. Oja en die dozen zeiden ook dat je met 4 weken nog niet kan weten dat je zwanger bent Zeker bio gemist. En ze gingen ook vragen aan m'n man wanneer we dan een test hadden gedaan etc, alsof mijn man een zeikerd was... Pfff, ik hoop maar niet dat ze dalijk denken dat ik een of ander labiel persoon ben en zeikerds....En ik ga zeker tegen die gyn zeggen dat de assistentes niet erg lief zijn aan de telefoon. Ben echt supermoe van al het gedoe. Ik ruik dingen ook al beter enzo.... spannend.
Fijn dat je nu toch een afspraak hebt kunnen regelen!!! Goeie methode van je man, zo kan die assistente zich er niet meer uitwurmen!! Echt rare dingen zeggen ze hoor, was dat dezelfde die jij had gesproken? Moe is natuurlijk ook wel het eerste teken van een zwangerschap En al die stress is ook erg vermoeiend natuurlijk. Spannend idd dat je nu al zoveel meer ruikt! Nou ja, ik blijf voor je duimen dat het daar bij blijft!
ik heb me vanavond ingeschreven bij de sportschool!!!!!! op naar een fitte marieke die zich weer lekker voelt en hopelijk zo wat strakker en slanker wordt. Maar het belangrijkste is fitter worden. Ik voel me nu een bejaarde qua energie. Heb al bloed laten prikken en een echo van mijn buik gehad, maar dat is allemaal in orde. Binnenkort naar de internist, maar kans is groot dat daar ook niets gevonden word. Waarschijnlijk komt de vermoeidheid van jarenlange ellende en de gigazware zwangerschap er in een keer uit. Dat laatste was de druppel denk ik. Ik baal er op zijn zachts gezegd zo van, want ik wil gewoon weer een normaal leven. Mijn fysieke gesteldheid laat dat echter niet toe. Psychisch zit het wel lekker naar mijn idee. Maar in ieder geval ga ik ook tijdelijk stoppen met werken. Kost me helaas wel wat centjes, maar mijn gezondheid en tijd met mijn zoontje is niet in geld uit te drukken.