Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wil nog even laten weten dat ik inmiddels mijn 4e dag achter de rug heb, waarop ik me ECHT goed voelde.
    Echt vrolijk en opgewekt, iets wat de afgelopen weken niet in mijn woordenboek voorkwam. Ben daar zooooo blij om.
    Ik heb ook echt het gevoel alsof er iets veranderd is in mijn lichaam, waardoor de misselijkheid naar de achtergrond is gegaan....
    Woensdag nog een hartje horen en dan zijn we pas echt gerustgesteld maar zoals het er nu naar uit ziet, ga ik dus niet 9 maanden lang last hebben van HG.
    Ik duim dat dit voor ieder van jullie ook zo zal zijn!!!!

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

@ Lucky, wat fijn! Ik hoop dat het bij mij ook stopt....

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik gun het je van harte hoor.... dit is gewoon zwaar kl***
    kun je wel iets doen of is het echt heel slecht met je gesteld???

4. smartie1980

Ik wer weer voor 10 uur per week, maar alleen vanuit huis.
    gaat dus wel iets eerder, maar niet heel goed.

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik begin 1 november weer met werken (als de gyn woensdag groen licht geeft heet dat) en ben benieuwd hoe dat zal gaan.

doe jij maar gewoon rustig aan hoor.... deze 9 maanden moet je van proberen te genieten, zovaak komen ze niet voor he!!
    werk is je hele leven.
    (dit heb ik me ook inm ijn hoofd gezet hihi)

6. smartie1980

Jawel, maar inmiddels behoorlijk conflict op mijn werk.
    En daarnaast vind ik het gewoon heel leuk om te werken.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Lucky, wat fijn om te lezen dat je je beter voelt. Ik kijk ook uit naar die dag. Vanmorgen om 7 uur begonnen met overgeven... Om 12 uur beschuitje binnen gehouden.

Gelukkig is mijn baas me goed gezind. Ik mag volgende week bijv. gewoon op vakantie. Ze zei dat het me misschien goed deed zelfs. We gaan maar 45 minuten van huis naar een huisje, dus dat scheelt misschien wel.

Smartie: jammer dat het moeizaam gaat met je werk.

8. pijman

pijman Niet meer actief

goeie tip! Dank je. Naast cola en thee houd ik niet veel binnen, maar Taxi wel. Die tropical met 40% zuivel, heel goed voor me omdat ik sowieso maar weinig zuivel kan verdragen. Mijn moeder had ook sinaasappel meegenomen, die is maar 10% zuivel en dat vond ik niets.

Hoe gaat het verder met je? Hier gaat het echt boven verwachting met de Primperan, soms sla ik een dagje over en dan spuug ik meteen weer, dus maar gewoon blijven gebruiken. Nu ook al weer 20 weken dus op de helft! Oja en op de 20 weken echo hebben we gezien dat het een jongetje is en dat er geen nu zichtbare afwijkingen zijn. Heerlijk!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    oh meiden ik baal voor jullie dat jullie er nog zo erg last van hebben zeg.
    ik heb het "maar" 9 maanden gehad maar was het al kotsebeu....
    gelukkig gaat het nu goed en heb ik meer energie, moet wel opletten dat ik op tijd wat eet want als ik te lang wacht hebi k weer dat misselijke gevoel....

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bloeme: fijn dat de echo goeg was! Had je al een voorgevoel dat het een jongetje zou zijn?

Luckey: ik hoop dat je 9 weken bedoeld? 9 Maanden is lang, dan heb ik nog even te gaan.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij mij is het ook nog niet over.. Hang weer de hele dag boven de wc en heb het ook een beetje gehad eerlijk gezegd. Vooral 's avonds begint het echt pijn te doen in mijn keel door het overgeven. Maar goed, ik hoop dat het snel voorbij is en dat ik van de zwangerschap kan genieten :D

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    bedoelde idd 9 weken.....
    geloof dat helemaal gek zou worden als ik dit 9 maanden zou hebben...

meiden ik hoop dat bij jullie het tij keert met 16 weken, net als bij mij....
    1 tip nog... poets later je tanden.... ik poets ze nu pas rond een uur of 11... leuk voor de mensen met wie ik voor die tijd praat, maar ik voel me wel beter zonder die pepermunt smaak in mijn mond (heb ook al kindertandpasta geprobeert maakt geen verschil)

13. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh bloemmm, sterkte zeg!!! hoe gaat het nu?

Over tanden poetsen.... Na het spugen spoelen met water, want als je gelijk poets, poets je je glazuur eraf en is je gebit naar de knoppen.

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik voel me al twee dagen beter! Het blijft bij kokhalzen maar overgeven heb ik niet meer gedaan! Echt heerlijk om iets te kunnen eten..

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bloem: fijn om te lezen dat de 12 weken grens bij jou je beter laat voelen. Ik zit inmiddels op week 14. Af en toe valt het eten echt lekker, maar hang toch nog steeds iedere dag heerlijk boven de pot. Vanmorgen mijn medicijnen vergeten en het is weer mis....

16. smartie1980

Eventjes met jullie delen, afgelopen donderdag niet 1x overgegeven!!!!!!! Helemaal neit. Vrijdag en zaterdag wel weer moeten spugen, en vandaag ook.
    Morgen 26 weken vol.

17. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey meissies, ik heb dit topic alweer 1,5 jaar geleden gestart.
    Ik had nooit verwacht dat het tot op de dag van vandaag nog open zou staan. Helaas helaas helaas gaat het ook niet aan jullie voorbij.
    Wat is HG toch een nare ziekte.

Ik vind het heel vervelend dat jullie dit ook mee moeten maken.
    Heel veel sterkte en hou je taai!

Ik heb in mijn hoofd niet heel veel last meer van de gevolgen, maar natuurlijk is het verschrikkelijk als je geen tweede beeb meer durft te krijgen. Wie weet ooit...

18. pijman

pijman Niet meer actief

Ha Smartie, heerlijk he zo'n dag! Hopelijk komen er meer van die dagen voor jou. Hier gaat het ook steeds beter met het spugen zolang ik Primperan blijf gebruiken. Mijn VK en Gyn zeiden me dat als het met 20 weken niet weg is (ben nu 21 weken) dat het dan ook niet meer weggaat tot na de bevalling. Wat geven ze bij jou aan? Fijn dat je al 26 weken bent, dan heeft je kindje goede overlevingskansen als het geboren wordt. Ik kijk echt uit naar die grens :D Het gevoel dat deze zware zwangerschap niet voor niks is geweest. Kijk ook zooooo uit naar de bevalling hahahah dat is dan weer een bijkomstig voordeel, ik heb er echt geen angst voor, het kan toch niet erger zijn dan non-stop HG ;)

Hoe ver zijn jullie met het kamertje? Hier heb ik echt nog amper wat kunnen doen. Heb twee kamers te doen, een voor onze grote meid en eentje voor de baby. Eigenlijk had ik het voor mijn zwangerschap klaar moeten maken, maj dan denk je nog 'wat idioot, misschien word ik helemaal niet zwanger' En nu kan ik het doen met de spaarzame minuutjes dat het goed gaat met me.

19. smartie1980

Ja is echt heeeeeerlijk zo'n dag!:)
    Hoop dat het zo blijft. Die grens van 26 weken, ja dat is echt een geruststelling. Weet je, klinkt stom, maar het wordt steeds echter!
    Ik weet het, de positieve test, het overgeven, de echo's, het hartje horen, de dikkere buik, allemaal hele duidelijke tekenen dat er echt een kindje aan komt, maar toch zijn deze bevestigingen echt nodig.
    Hoewel, zonder het overgeven kan ik wel.:D

Mijn bedrijfsarts zei ook dat ik rekening moest houden met volledige zwangerschap. Maar volgens mij hoeft dat niet perse.
    Bij mijn buurmeisje paar deuren verder hield het op met 25 weken.
    Het kan dus wel. Maar ja, ik hou er toch maar rekening mee dat ik nog 14 weken lang spuug.

Het kamertje is nog niet klaar, sterker nog, we moeten nog beginnen. Mijn man heeft gisteren wel de muren al met voorstrijk behandeld. Vandaag gaat ie beginnen met schilderen.
    Over anderhalve week wordt het kamertje bezorgd! :)
    De andere details doen we gewoon daarna een keer wanneer we er aan toe komen. (Gordijntje, mdf met behang beplakken, details)

Ben jij veel afgevallen of kom je toch aan?

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi, fijn dat er af en toe ook betere dagen komen! Toen ik zwanger was heb ik heel veel via webwinkels gedaan. En we zijn 1 keer naar babypark gegaan en 1 keer naar ikea. Toen hadden we alles :)
    Hoop in elk geval voor jullie dat het snel helemaal weg is!

Deel Deze Pagina