Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    morgen eens mn doc over uitvragen
    en waar moet je dat dan in spuiten?

2. denk willekeurige plek.

Ik heb hormonen gespoten is wel heel anders maar dat deed ik in me buik.
    Maar kan ook in je bovenbeen,
    Zou je eens met je arts moeten overleggen en anders verwijs je hem naar de website van HG staat het ook op

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ok nice :D thx voor de tip :)

4. graag gedaan.
    hou je ons op de hoogte?

dikke knuff

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @nachtzon: wat fijn dat het beter gaat!!! Ook fijn dat je je geestelijk weer wat lekkerder voelt!
    In Nederland worden dat soort injecties ook gewoon bij de huisarts zelf gegeven (dus dan hoef je het niet zelf te doen). Ik heb bijvoorbeeld een tijdje ijzerinjecties gekregen en dan deed de assistente van de huisarts dat (dat moest in mijn bil :) ). Misschien dat zoiets ook kan met de B-injecties?

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik heb gisteren al eens bij de verpleegster nagehaakt, naar het schijnt kan je dat ook gewoon in pilletjesvorm krijgen. Vitamine B12, zonder voorschrift...

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja klopt, maar die zijn vaak in dosering lager en het wordt iets slechter opgenomen volgens mij. En je moet ze natuurlijk binnen kunnen houden :)

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ja idd waar... nu, iik zie straks de dokter dan kan ik hem ng eens vragen :)

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Nog even over die sondevoeding pas bij 35 kg. Dat slaat werkelijk nergens op. 35 kg. is een gevaar voor je kindje maar ook zeker voor jezelf. Als je BMI onder een bepaalde grens komt heb je kans op hartstoornissen en dus kans om dood te gaan, zo cru werd dat toen bij mij gesteld toen ik een extreem ondergewicht had. En 35 kg. is echt heel weinig.

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    mij gaat het zoooooooooooooooooooooo super vandaag :D Sinds gisteren namiddag geen infuus meer en ik was deze morgen maar licht misselijk, maar kon het goed regelen door een beetje cornflakes te eten :D deze middag heb ik dan soep gedronken en ng beetje balletjes n tomatensaus, groentjes en aardappelpuree gegeten... en spuitwater gedronken, daarna ng een sinaasappel en k voel me gewoon MEGAsupergoed :D
    hopelijk blijft het nu zo :p vandaag mag ik weer nr huis :D
    xxx

11. pijman

pijman Niet meer actief

Ha goed om te horen dat het beter met je gaat, ben benieuwd of je nu zelf je vocht aan kan blijven vullen zonder infuus. Maar als ik zo lees wat je allemaal binnen hebt gehouden vandaag: super!

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ff kort: Vandaag een topdag, kan alles eten en ik ben niet eens misselijk!
    Vanmorgen een echo gehad (voor 20 euro kon ik een extra echo bij een echobureau krijgen en dat was me de geruststelling wel waard zeg maar) en alles is prima met ons kleintje, goed gegroeid, ben uitgerekend op de verjaardag van mijn oudste!

13. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo meiden

Ik heb dit jaar in mei en juni in het zh gelegen ivm hyper emesis.
    Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld.
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap me ziek gevoeld en veel overgegeven maar deze keer was het niet normaal meer.
    Het begon pas met 10 weken en stopte pas met 23 weken en de juiste medicatie.
    Ik ben 2x opgenomen en iedere keer deden ze weinig met en voor me.
    Alleen een infuus en na 2 dagen mocht ik weer weg. Na 3 dagen stond ik weer over te geven en hield ik weer niks binnen.
    Toen ben ik in overleg met mijn vk naar een ander zh gegaan en daar namen ze me serieus en kreeg ik de juiste medicatie voor mij(cinnerazine).
    Ik heb namelijk een hoog bmi en ze gingen er gewoon vanuit dat ik niks was afgevallen en vroegen het niet eens in het 1ste zh. Maar ik was 10 kilo verloren in 1,5 week tijd dat is niet normaal.

Pas sinds 30 weken heb ik niet meer dagelijks mijn med nodig maar af en toe. Helaas mag je het niet tot het laatst gebruiken want ik ben nog steeds vaak misselijk maar het kan ademhalingsklachten geven bij de baby dus ik slik het nu niet meer.

Een klein blikje cola doet wel wonderen en gewoon kleine porties eten en goed ademen en weg denken als ik wat voel opkomen.

Ik leef mee met de meiden die dit nu doorgaan want dit wens ik niemand toe.
    Ik heb er ook zolang over gedaan voor ik weer een beetje energie had en zelfs nu heb ik het nog steeds niet helemaal terug.

trouwens met de baby gaat alles prima. Die is zelfs groter dan een gemiddelde baby. Het schijnt dat baby`s in een soort hongermodus zitten en dus je reserves aanpakken en dit blijven doen en dus gemiddeld groter zijn dan gewone baby`s.

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Fijn dat het nu wat beter gaat. De Vk noemde mijn ukkie een soort parasiet. Ze eten je helemaal leeg, halen gewoon wat ze nodig hebben. Helaas is dat voor de mama niet zo fijn.

En succes met de bevalling straks!

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    melisa, mij zeiden ze NET hetzelfde :p

meiden, ik denk dat ik het ergste achter me heb, heb dus ook bijna 10 kilo kwijt op 3 weken, maar nu sinds 4 dagen helemaal goed :D
    alle blijft er in, maar moet wel goed opletten met geurtjes en dergelijke :)

16. wat ideaal nachhtzon.
    wat voor medicijnen heb je ?

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    geen :p hahahaha :p
    hondjes zijn weg, ons huisje ruikt pakken beter en dat helpt precies en zodra ik me iets slechter voel, ga k in bad en dan voel ik me stukken beter :)

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hier even goed nieuw! Ik voel me sinds 1 a 2 weken echt beter! Dat wil zeggen, beter dan eerst. Er zijn een aantal goede dagen bij. Ik ben deze week zelfs 2 x op mijn werk geweest!\
    Vandaag ook redelijk goed, pas 3x hoeven spugen!
    Heerlijk om weer even bij te tanken, en de slechte dagen (die er ook nog zijn hoor) zijn zo beter vol te houden.

19. Wat fijn dat jullie jullie beter voelen zeg heerlijk omdat terug te lezen :D

20. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    hey meiden,

wil effe men verhaal kwijt...

ik ben dus 11 weken zwanger ben al thuis in ziektewet sinds ik 8a9 weken ben, omdat ik misselijk was...
    nu is het sinds enkele dagen alleen maar erger geworden pf :(
    ik moet niet braken, ik kokhals alleen maar maar zo misselijk pf, ik kan ni meer... ik eet nog weinig s'morgens probeer ik boterham binnen te krijgen dit lukt samen met een chocomelk daarna lukt het om af en toe een slok water te drinken ( +- o,5l op een dag) en s'avonds 2 stukken pizza ofzo... ik probeer echt te eten waar ik zin in heb is dat iets ongezond tja dan is dat maar zo :) van andere dingen kokhals ik alleen maar, volgens de dokter is het hg

ik vraag me alleen af of ik op deze manier genoeg binnen krijg om niet uit te drogen en of ondervoed te geraken?

Deel Deze Pagina