heeh, zo te zien, krijg je dus maar iets van 0,7 liter binnen. Dat is wel erg weinig. Dan kun je zeker wel uitdrogen. Kun je nog wel goed, veel plassen? of is je urine erg donker? Hoe is de elasticiteit van je huid? 5 kilo afvallen is ook wel flink. Heeft je huisarts of verloskundige al gecontroleerd op ketonen in je urine? (kun je ook zelf doen evt met stikjes, zie steunpunthg.nl) Lijkt me wel verstandig om na te gaan of je niet aan het uitdrogen bent hoor! Gebruik je medicijnen?
wel ik ben vandaag terug gegaan naar huisarts omdat ik me echt zorgen begin te make ik neem al even primpram maar heb er niet vzoveel aan denk ik, men dokter heeft niks gecontroleerd ( tja is op men buik geduwd en is geluisterd maja) en heeft gezegd hou je nog effe aan die primpram en disndag moet ik naar gyn en moet ik men verhaal doen... maar in mijn ogen duurt dit nog zolang maarja de dokter zal wel weten wat ie doet zeker ik wou eigenlijk gewoon weten hoe erg het is... of ik aan het uitdrogen ben of dat het allemaal wel mee valt maja dat weet ik dus ni hé en moet dus maar gewoon verder spartelen
@ tkonzijntje 3 Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jou alleen spuug ik +/- 4 x per dag, dus valt nu nog mee. Vorige zwangerschap was compleet uit de hand gelopen omdat ik maar doorging met alles. Maar dit keer al met 6 weken me ziek gemeld en ben nu 12 weken.. Tot nu toe krijg ik ook genoeg drinken binnen, ook ongeveer 0.7 liter per dag. Ik heb nu een periode dat ik wel wat rosevicee kan drinken en probeer dit ook zoveel mogelijk te doen. En tot nu toe hou ik het aardig vol. Alleen inderdaad de hele dag kotsmisselijk en dat is het ergste. Als jij het niet vertrouwd en denkt dat je te weinig binnen krijgt, moet je gewoon weer bellen hoor!! Beter een keer te veel dan te weinig. p.s. ben nu ook 6 kilo kwijt. knuffel hugbear
@hugbear het is echt hel hé heel de dag zo misselijk zijn , en jij spuugt dan ook nog is ben blij dat ik dat ni moet doen al is kokhalzen even gezellig maja ik voel me een beetje schuldig tov men werkgever maar voel me echt te beroerd om nu terug te gaan, en ik geraak gewoon ook niet vooruit heb jij je urine al laten controleren?
@ tkonzijntje 3 Mijn vorige zwangerschap was erger, qua spugen. Ik ben toen ook 6 weken opgenomen geweest en sondevoeding en dergelijke gehad. Maar dit keer is de misselijkheid weer erger, het is echt verschrikkelijk. Toch elke keer proberen te eten maar de misselijkheid blijft helaas. Werk moet je je echt niet schuldig over voelen. Maar ik heb het ook hoor. Zeker omdat dit de tweede keer (en laatste keer) is Gelukkig heeft de arbo arts me de vorige zwangerschap ook gezien met sonde en al en heeft me nu ook weer ziek gemeld. En mijn werkgever en collega's zijn gelukkig heel begaan! Hoop dat dat voor jou ook geldt. Urine heb ik 2 weken geleden laten controleren maar was op blaasontsteking na goed. Dus ik ga gewoon zo door. En mijn doel is in ieder geval 1 a 2 glazen drinken op een dag en soms nog wat thee. En het lukt wel redelijk, soms meer als minder maar ja. Nu 'al' 12 weken maar we lopen dus redelijk gelijk. Ik hoop dat het voor ons allebei binnenkort wat minder wordt! Groetjes hugbear
alléé een dagje verder weer, veel boven het toilet gehangen maar heb niet gespuugt, dus dat is weer positief hé... ik heb eens een beetje teruggelezen hier opt forum en merk dat de meeste met hg toch wel heel veel braken en ik doe dat niet, en ik voel me al echt slap en uitgeput hoe moeten jullie je dan voelen als je zoveel moet spugen... ik voel me al een aansteller als ik hier men verhaal kom doen ... @ HUGBEAR , ga je binnekort nog is je urine laten controleren want als je maar 0.7l binnen krijgt en je spuugt 4 x ben je toch ook weer veel kwijt, hou het toch goed in de gaten hé meid! ja we lopen bijna gelijk! heb jij je 12 weken echo al gehad? ik dinsdag, vind het echt spannend, hoop dat ons kleintje door men ni kunne eten en drinken toch wel goed groeit!
Je bent echt geen aansteller hoor! Of je nou overgeeft of niet die aanhoudende misselijkheid is echt vreselijk! Ook daardoor kun je uitdrogen. Goed in de gaten blijven houden dus! En misschien bij je huisarts echt aandringen op een test. Is echt een testje van niets. Even met urine en dan een stickje erin. Heb je al op de sites gekeken voor tips? Misschien kun je daar iets vinden? Is www.steunpunthg.nl of www.zwangerenmisselijk.nl Heel veel sterkte!
@rosao , dank je voor je berichtje, ik moet dinsdag naar de gyn gaan dus die zal me wel eens testen, ondertussen is er bijna 7kilo af ( dus dat wil zeggen bijna 2kg op 2 dagen) pf ik hoop dat het snel wat beter gaat want weet ni goed meer waar kruipen, gewoon liggen gaat me het best af de moment dat ik rondloop ben ik aan het kokhalzen
Ik hoef ook bijna niet meer te spugen, d.w.z. nog maar een paar keer in de week, maar ik kreeg vorige week toch te horen dat er te veel afvalstoffen in mijn urine zaten. Als morgen mijn urine niet goed is word ik weer voor drie dagen opgenomen en aan het infuus gelegd. Zonder veel spugen en met weinig eet- of drinklust kun je blijkbaar ook uitdrogen.
Hier ook alles beter, maar ng niet 100% vandaag een keer gespuwd, gisteren ook, maar voor de rest ging het al meer dan een week goed... kwacht ng af...
Hoi! Ik voel me een beetje misplaatst hier, omdat ik niet heel veel overgeef. Wel ben ik ook de hele dag en nacht kotsmisselijk en kan heel weinig eten en drinken verdragen, dus ik herken toch veel hier. Ik kan heel slecht overgeven. Normaal gesproken heel vervelend, maar nu heel goed juist, omdat ik zo redelijk wat binnen hou. Bij mijn eerste zwangerschap had ik (althans de eerste maanden ) nergens last van en dit heeft me behoorlijk overvallen. Vrijdag heb ik me halverwege de dag ziek gemeld, omdat het lesgeven echt niet meer ging. Ik kon alleen nog heel stil op een stoel zitten en dat wil nu eenmaal niet voor de klas (voortgezet onderwijs). Ik voel me nu heel rot en schuldig dat ik thuis ben, maar alleen als ik heel stil zit of lig gaat het een beetje. Ook niet heel handig, met een peutertje thuis, maar thuis overgeven is minder erg dan als je les staat te geven. Inmiddels heb ik emesafene gekregen (overigens zonder de dokter gesproken te hebben), wat de ergste scherpte van de misselijkheid af haalde en ervoor zorgt dat ik nu een beetje kan eten. Ik leef nu op wat witbrood, citroenkwark, stukjes Granny, citroencalipo-ijsjes en af en toe een stukje biefstuk. Probeer ook af en toe thee en water te blijven drinken. Het lijkt alleen toch steeds erger te worden. Van de koelkast of een zoen van mijn man moet ik al boven een emmer hangen... Ik vind er niets aan zo... Heb nu een heel verhaal getypt, terwijl ik niet eens in dit topic hoor. Sorry! Heel veel sterkte allemaal in ieder geval!
Iedereen die zo door de misselijkheid wordt beinvloed is welkom in dit topic!! Voel je niet schuldig en gooi het er lekker uit (symbolisch dan ) Rust helpt, dus doe vooral niet te veel. Sterkte!
Ex Hgtjes mag ik jullie wat vragen... Ik loop vanaf de bevalling eigenlijk al met een hele vervelende kriebelhoest. Vanmiddag gaan ze een allergietest doen en een blaastest maar ik dnek dat ik er inmiddels achter ben wat de boosdoener is. Ik vermoed dat maagzuur naar bovenkomt en blijft hangen zonder dat ik het "proef" dan krijg ik de kriebelhoest naar mijn idee. Dus vooral als ik lig. Nu heb ik twee nachten lang de maagzuur remmers van mn zwangerschap geprobeerd en ineens geen hoest meer... Ik heb ook nog steeds af en toe die slijm wanneer ik lig die ik ook tijdens mijn zwangerschap had... Klinkt iemand dit "erfenisje" bekend in de oren na hg?
@ konijn , ik herken heel veel in je verhaal en bij mij heeft de dokter gezegd dat het hyperemesis gravidarum is ook al spuug ik niet ben wel heel de dag aan het kokhalzen van vanalles , mss kan je bij een volgend bezoek aan gyn of dokter is vragen of het dit kan zijn! het is heel goed dat je goed probeert te eten en te drinken maar ik weet hoe moeilijk het is... ik heb het bij mijn eerste zwangerschap belange niet zo erg gehad nu kan ik gewoon niks meer doen dan rusten, want dat helpt, hoe raar het ook is! Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen meid! en schrijf gerust eens alles van je af dat kan heel goed doen!
Wat een fijn topic vol met mede misselijke meiden! Bij mij is de misselijkheid een week geleden begonnen en eerst leek het wel te gaan. Helaas werd het al snel erger en had ik op vrijdag de HA gebeld. Die wilde niets voorschrijven en vertelde doodleuk: je went er vanzelf aan. Zaterdag was een ramp. Slecht geslapen van de misselijkheid en begin vd middag begon het overgeven. Eten en drinken deed ik al sinds vrijdag niet meer. Gewoon te beroerd. Na de derde keer spugen (wat altijd fijn is als je al helemaal leeg bent) toch de doktersdienst gbeld en die schreven direct emesafene voor. Direct genomen en ik werd onwijs slaperig en kon me nergens meer op focussen. De misselijkheid bleef, maar het overgeven stopte eindelijk. Vijf uur na inname was het plezier voorbij en moest alles wat onderdrukt was er uit Gelukkig was dat de laatste keer tot nu toe dat ik moest overgeven! Zondag enorm misselijk en van alles moest ik kokhalzen. Als er een auto door de straat denderde ging ik al. Weer weinig gegeten en gedronken. Maandag maar weer de HA gebeld. De assistent zou zorgen dat ik teruggebeld werd. Uiteindelijk, om half vijf, werd ik door de arts in opleiding gebeld. Die schreef Maalox voor. Want het kon erger worden door maagzuur. Dat geprobeerd maar was rampzalig. Onwijs misselijk, maar net niet spugen. Uiteindelijk wel wat kunnen drinken. Dinsdag en woensdag meer kunnen drinken en wat kunnen eten. Maar de misselijkheid is constant aanwezig. Van alles moet ik kokhalzen. Ik kan niet lezen, geen tv kijken, niet computeren, niets. Zelfs de kat die op bed springt zorgt voor een flinke golf extra misselijkheid. Het forum bezoeken via mijn iPod gaat moeizaam. Om de twee minuten moet ik erdoor kokhalzen Lang verhaal, maar toch fijn om hier bij lotgenoten te zijn!
Ha Henrieke, welkom dan maar, het is niet anders lees ik Je verhaal is zo herkenbaar. Maar ik maak me wel een beetje zorgen om je weinige eten en drinken. Ben je veel afgevallen? Je moet goed in de gaten houden of je niet uitdroogt. De assistente zou je urine op ketonen kunnen controleren, hebben ze dat al gedaan? Anders kun je ook je verloskundige bellen en kijken of je daar misschien meer gehoor krijgt. Ze kunnen zo een stikje in je urine dippen en zien of je veel afvalstoffen hebt. Sterkte!
@Bloeme Ik weet dat er veel afvalstoffen in zit. Dat kan ook niet anders als je maar 2 (heel soms 3) keer per dag naar het toilet hoeft. De ha lijkt zich er niet zo druk om te maken, wellicht dat ik morgenvroeg nogmaals probeer en anders de vk. Problerm is dat ik wel meer wil drinken, maar het gewoon niet weg krijg. Ik ben te vaak zo erg misselijk dat ik alleen maar met gesloten ogen kan puffen en dan denk je niet laat ik es een slokje nemen... Momenteel is mijn ha gesloten en de vk ook. Maar morgenvroeg zal ik direct bellen. Vertoon toch wel tekenen van uitdroging. Maar wat valt daar aan te doen behalve meer drinken? Pff...