Hej, heb je last van hoofdpijn, een versuft gevoel, oorsuizen? Dat zijn allemaal tekenen van uitdroging. Ik ken het helemaal hoor meid, nog geen enkel slokje kunnen drinken en in een donker kamertje wegkruipen om dit maar te 'overleven'. Toen ik met 7 weken +3 ketonen had werd ik meteen opgenomen, de huisarts had me doorgestuurd naar de gyn en toen die me eenmaal zag kon ik mooi in het ziekenhuis blijven om even te soppen aan het infuus. Oja, heb je je gewicht al gecontroleerd? Met 7 weken was ik ook al 10% van mijn gewicht kwijt en dat zijn echt tekenen dat er iets niet in de haak is en je huisarts zou daar op moeten letten en op in moeten spelen. Sterkte!
Hoi meiden, Ook ik heb last van HG. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het ook gehad, maar dat was, in vergelijking met nu vrij mild. ( voor zover je dat kan zeggen.) Ik ben wel 9 maanden lang echt ziek geweest maar heb toen geen zk opname ed gehad. Nu ben ik bijna 21 weken. Met 8 weken begon de bekende misselijkheid en moest ik ongeveer 10 keer per dag het toilet aan de binnenkant bekijken. Na 1 week kreeg ik emafasene maar dat haalde alleen de scherpe kanten eraf. Met 12 weken bleek dat ik aan het uitdrogen was. Ik viel flauw, was ontzettend moe, duizelig en had vreselijke hoofdpijn. Eten en drinken ging op dat moment eigenlijk niet. Met een urine test bleek dat er ketonen in mijn urine zaten en moest ik gelijk naar het ziekenhuis. Na 4 dagen vocht en vitaminen mocht ik naar huis toe. Ik kreeg een flinke voorraad primperam mee. Nu heb ik sinds die tijd 2x per dag 20 mg zetpillen. Dat ging redelijk goed zolang ik mezelf niet te veel inspande. De misselijkheid is er nu nog 24 uur per dag 7 dagen per week. Het spugen is over maar sinds vorige week heb ik wel weer heel veel last van kokhalzen en maagzuur. Morgen ga ik toch maar weer de ha bellen om te vragen of hij nog wat anders voor me heeft, want zo is het ook niets. Ik werk nu 3x per week 2 uur. En eigenlijk is dat ook al teveel omdat ik er de volgende dag voor moet 'boeten' met nog extra misselijkheid en vermoeidheid. Het vervelende vind ik dat mensen inmiddels aan de buitenkant niets meer aan me zien. Gelukkig mag ik gaan aftellen en weet ik dat straks over 19 weken, met de geboorte alles in 1x over is... Liefs en heel veel sterkte iedereen!
Dat je nog aan het werk bent! Knap hoor! Ik heb me bijna direct ziek gemeld, kon niet eens meer naar een beeldscherm kijken zonder te moeten kokhalzen! @Bloeme Ik zit nog aan het begin vd uitdroging. Ben heel duf, duizelig en heb droge mond en lippen en heel vreemd een tintelende tong. De huid bovenop mijn hand valt echter niet meer zo soepel terug als zou moeten en ik merk het ook aan mijn ogen. Zelfs knipperen lijkt niet meer te helpen. Hoofdpijn heb ik gelukkig niet tot nauwelijks.
Ann, ik herken je kwaaltjes niet. Alles was over na de bevalling bij mij. Henrieke, je zegt dat je nog aan het begin van uitdroging zit, maar je symptomen liegen er niet om!! Uitdroging is in kleine mate al zeer slecht dus bellen meid.
@ ann; mijn erfenisje van de hg is dat ik tot op heden blijf spugen. 1 keer zijn we uit eten geweest. Halverwege was mijn maagje weer leeg. Ook krijg ik overal buikpijn van en maagzuur. Ik heb de nodige onderzoeken al doorstaan. Nu nog een maagonderzoek, daarna ten alle tijden beginnen met medicijnen
Hoi meiden, Wilde even iedereen die te maken heeft met HG heeeel veel sterkte toewensen! Hopelijk is het snel weer over
hey meide, na meer dan een week EINDELIJK goed geweest te zijn, zit ik nu dus weer sinds 3 dagen met verschrikkelijke vlagen misselijkheid... nog houd ik alles binnen (behalve gisteren en eergisteren) maar ik moet echt CONSTANT eten... anders vliegt t er uit
Nachtzon: ik herken het wel. Je kunt beter wel eten dan niet eten, dan houd je vaak meer binnen. Nieuwe meiden, welkom hier. Hopelijk zijn jullie snel van de ellende af. Uitdrogingsverschijnselen: ga zo snel mogelijk naar je HA! Vaak word je dan doorgestuurd naar het ziekenhuis, en na een paar dagen infuus kun je de wereld weer wat beter aan. Hier gaat het nog steeds niet lekker. Geef nog iedere dag wel een keer over. Ga zo even een uurtje op mijn werk kijken, ben ik al 11 weken niet geweest. Maar ik zou niet weten hoe ik in hemelsnaam echt zou moeten kunnen werken hoor. Dat zit er gewoon niet in.
Hier ook nog wel heel vaak misselijk en soms ook kokhalzen. Loop bij een osteopaat. Volgens bij helpt dat wel. Staat een hoop spanning in mij buik. Toen hij aan mijn buik wilde gaan zitten (deed geen pijn) raakte ik ook in paniek en ben gaan huilen. Buiktrauma
Komt die extreme moeheid echt van de emesafene? Ik ben lerares en heb vandaag (omdat ik deze week thuis was vanwege de misselijkheid) een nakijkdag gehad. Buiten dat ik heel misselijk word van het lezen van de verslagen van mijn leerlingen, moet ik soms 6 keer lezen voor er tot me doordringt wat er staat. Het lijkt wel of mijn hersenen uit staan of het niet meer doen. Er komt gewoon heel weinig binnen. Schiet voor geen meter op natuurlijk... Maandag moet ik wel echt weer voor de klas. Hoop dat het weer lukt dan. Voel me wel veel beter nu na een week medicijnen. Wel merk ik dat als ik wat doe (huishouden of werk) de misselijkheid weer toeneemt (irritant, want een paar weken op de bank zitten kan nu eenmaal niet). In ieder geval kan ik al heel veel weer eten . Het is alleen nog niet lekker, maar dat komt vast vanzelf wel weer een keer. Gewicht blijft deze week ook mooi hetzelfde. Sterkte allemaal!
Na een bezoekje aan de gyn in het ziekenhuis toch maar weer aan de emesafene. Nu 3x daags. Na de eerste pil weer een geweldsexplosie van spugen, maar lijkt nu beter te gaan. Iets meer kunnen eten en veel meer kunnen drinken. Bonus: gelijk echo gehad en gezien dat alles goed is met de beeb! Lezen, tv kijken of lopen gaat nog steeds niet zonder extreem misselijk te worden. Ik blijf dus heel stilletjes in bed of op de bank zitten. Zonder lenzen of bril, want dat maakt het ook erger. Overigens mijn nieuwste lievelingsdrankje: fruitontbijt van hero. 1 slok is al voldoende om me ff iets beter te voelen!
Ja, die vermoeidheid komt ook van de emesafe. Ik werd er ook heel suffig van, maar vooral de eerste weken. Ik slik het nu al sinds week 7 en ben morgen 30 weken. Nu niet meer zo suf van. Zal wel gewenning zijn. Maar hoop dat jij het niet zo lang nodig hebt. Weten ze het al op je werk?
Vanmorgen lijkt het bij mij alsof de emesafene gewoon niet werkt Om 6 uur pil genomen en om kwart over acht hing ik boven de wc. Nu ook regelmatig kokhalzen en onwijs misselijk! Gister eindelijk wat beter kunnen eten en voelde me best goed, maar vandaag voel ik me toch echt weer bagger
Henrieke, als de emesafene de komende dagen niet werkt, moet je gewoon weer even aan de bel trekken bij je arts hoor. Ik heb toen primperan gehad, en dat slik ik nu nog. Werkte bij mij een heel stuk beter. Maar het overgeven blijft 's morgens toch helaas een gewoonte.
bij mij werkt Primperan ook veel beter. Ik ben nu 25 weken en het gaat langzaam aan steeds beter. Wel idd de ochtend misselijkheid en weeig gevoel overdag en moet kleine beetjes eten, maar dan is het ook redelijk onder controle en kun je er mee leven. Toen ik nog Emesafene had was de misselijkheid allesoverheersend. Succes!
Vandaag maar weer even met de huisarts gesproken, maar emesafene is het enige wat ze mij willen geven. Dat ik flink misselijk blijf en gemiddeld 1x per dag moet spugen, dat hoort er gewoon beetje bij en is verder niets aan te doen. Mocht het erger worden dan moet ik de gyn bellen. Pff, ik hoop maar dat het snel beter is. De hele dag staat in teken van de misselijkheid en ik heb erdoor nergens trek in. Alles doet me kokhalzen.
he Henrieke, hoe ziet jouw dag eruit? Als niets helpt is rust het beste medicijn. Dat je niets moet en kan toegeven aan de rust die je nodig hebt kan echt helpen. Succes
uhu idd, ik was ook zo superziek rond jouw tijd, ondertussen is het al pakken beter ik eet gewoon waar ik zin in heb (maar mn maag mag niet stilvallen, anders ben ik dadelijk weer misselijk...
Ik kan niets, dus doe ik ook niets Twee meter lopen maakt me al aan het kokhalzen. Ik kan sinds gisteren eindelijk weer tv kijken dus dat scheelt. Maar verder lig ik in bed of zit ik op de bank. Ik ben al ziek gemeld op werk. Ik merk dat ik eigenlijk constant iets moet eten om me ietsje beter te voelen. Probleem is alleen dat ik me meestal te beroerd voel om ook maar iets te eten. Iig krijg ik voldoende rust!