ik ken het meissie, maar het helpt echt hoor, gewoon de hele tijd kleine beetjes eten... ik kon weer eten toen ik beogon met cornflakes zonder suiker en beetje melk... en daarna altijd beetje meer enz en nu gaat het weer helemaal goed... ik zeg niet dat dat iedereen helpt, maar het is het proberen waard he
Op dit moment is alles het proberen waard! Ik ben dan ook constant op zoek naar dingen die ik kan eten. Alleen iedere keer als ik iets gevonden heb, vind ik het twee dagen later weer smerig en kan ik weer iets anders zoeken
Het gaat gelukkig beter! Ik kan weer bijna normale maaltijden eten en voel me alleen in de ochtend en avond echt flink misselijk. Nou vraag ik me alleen af wat er gebeurt als ik met de emesafene moet stoppen. Krijg je daardoor een kleine terugval of valt dat wel mee? Ik spreek dinsdag de gyn weer en slik het iig tot die tijd.
heeh fijn dat het beter gaat. Zelf kreeg ik iedere keer een flinke terugval als ik stopte. ik zou in ieder geval tot 12 weken blijven slikken en dan heel rustig afbouwen en kijken hoe dat gaat. Anders weer tot 16 weken doorgaan en dan proberen af te bouwen en anders tot 20 weken weer doorgaan.
Hoiii, ging een tijdje goed hier maar vandaag bleehhhhhh. Voel me niet goed, misselijk en kokhalzen de hele tijd. Ben nu 25 weken zwanger pffff voor mij kan het niet snel genoeg gaan, ik kijk echt uit naar de dag van de bevalling. Natuurlijk wil ik dat ons jochie zo lang mogelijk blijft zitten voor zijn gezondheid, maar af en toe trek ik het even niet meer hoor. ik heb ook keelpijn van het gespuug en ik durf echt niet naar de tandarts :/ Zucht, en dan hoop ik zo dat er nog weken komen waarin ik nog wat aan de kamertjes kan gaan doen want als ik daaraan denk krijg ik helemaal de zenuwen, heb gewoon geen energie om dat goed aan te pakken. Denk dat we het maar met een "uitgeklede" versie gaan doen, niet het perfecte kamertje; gewoon witte wanden, een ledikantje en een commode en de rest ga ik wel leuk maken als ik na de bevalling weer wat aangesterkt ben. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb echt zo'n spijt dat ik van te voren niet ben begonnen met de kamers. De oudste moet naar zolder verhuizen en haar roze kamer moet jongensproof babykamer worden.
Hey, Ik heb hier nog nooit geschreven omdat het bij mij niet gediagnostiseerd is geweest. Maar ik heb tot aan de bevalling elke dag moeten spugen en kon bijna niets eten. Gevolg geen energie en geen lol meer in de zwangerschap op het laatst... Het kamertje (we gingen verhuizen maar dan nog) werd bij ons...kleurtje op de muur...meubels erin....goed schoonmaken...leuk rolgordijn erbij...en kleertjes in de kast gehangen. Dat was het....... Verder geen puf voor gehad (manlief deed zijn best, rolgordijn was zijn idee) Maar toch..... Wat ik je wil aanraden...doe het gewoon nu niet als je er echt geen zin in hebt (en kijk later als je kindje wat ouder is) want met een nieuwe baby gaan klussen hihi. (wat je wel kunt doen...is alles klaar maken zodat je geen grote klussen hoeft te doen zoals verven enz in de kleur die je wilt) En na de bevalling gaan decoreren...bv stickers plakken op de muren enz enz enz....leuke klamboe. Leuke gordijnen bij een rolgordijn enz.... Succes ermee!! Iedereen trouwens hier met spugen en misselijkheid!! Groetjes, MIranda
Ik ben ook best bang voor een terugval mocht ik ermee moeten stoppen van de gyn. Vandaag toch weer moeten spugen en over het algemeen een blegh gevoel. Ook heb ik al een paar dagen last van mijn darmen. Naar het toilet gaan terwijl je zetpillen gebruikt blijft vervelend. Ik zou meer vezels moeten eten, maar dat kan mijn maag niet aan :S Dus heb ik nu al paar dagen buikpijn en word ik weer misselijk door de druk in mijn darmen...
Henrieke ik zou nog niet stoppen, maar als je je er beter bij voelt nog even doorgaan hoor; je bent pas 8 weken. Ik ben nu al NEGEN weken (sinds de 6e week) aan het overgeven, varierend van 'goede' dagen waarop ik 2-3 keer moet overgeven tot 'slechte' dagen van meer dan 15 keer overgeven en medicijnen helpen nauwelijks - ik moet in elk geval nog steeds elke dag spugen, maar misschien zou het NOG meer zijn zonder die pillen. Dus als je iets hebt gevonden waarmee je het onder controle hebt: vasthouden! Zelf merk ik wel dat het erger is bij mij bij stress en vermoeidheid. En succes ermee!
Ik heb morgenmiddag overleg met de gyn. Op zich gaat het momenteel heel goed en gister en vandaag ben ik misschien maar 10% van de dag misselijk. Alleen is het lastig te bepalen of dit opeens de emesafene is of niet. Iig word ik helemaal gestoord van mijn darmen en de grote hoeveelheid gas :S
Ik lees dat jullie iedere dag spugen, maar hoeveel spugen jullie per dag? Sinds een paar dagen gaat het bij mij wat beter. Ben 31 weken zwanger en spuug nu (sinds een paar dagen) 1 of 2 x per dag (na het avondeten). Zelf nu heel erg veel hoofdpijn en ontzettend moe. Ik kijk nog steeds heel erg uit naar de bevalling, dan stoppen die klachten. (dan weer weinig slaap ;-p)
Ik wil ook nog verder met dat. Osteopaat of magnetiseur. maar eerst even het ziekenhuisgebeuren afronden. Uit het onderzoek ik wel gekomen dat mijn slokdarm ontstoken is. Nog even verder afwachten. Hopelijk kunnen ze me wel verder helpen. Ukje is bijna 8 maanden, had gehoopt dat het nu toch echt wel verdwenen zou zijn
Vandaag de gyn gesproken en ik blijf aan de emesafene. In principe mag ik zelf bepalen als ik wil minderen of stoppen. De gyn spreek ik in pas weer als het spugen de spuigaten uitloopt. Overigens vandaag een hele slechte dag. Lijkt alsof mijn maag geen eten of drinken accepteert. En het ging net zo goed
Slechte dag kan misschien komen doordat je vandaag ook op pad bent geweest. Mij kon je dan echt opvegen. Hou je de rest van de dag lekker rustig! Hoop dat het snel beter gaat!
idd...iets doen was funest voor de misselijkheid hier...zelfs douchen kon ik al uitgeput van raken...en dan was het weer een enorm slecht dagje...
hoi dames na weken lang me sterk proberen te houden en te denken DOORGAAN, blijven lachen etc, zit ik d'r nu ook effe door met mn HG dus ik ben forums gaan lezen.. Zo'n opluchting om dan toch te zien dat je niet de enige in de wereld bent! hahaha.. Wat een naar gedoe he! denk je JOEPIE ik ben zwanger, word het alleen maar gedoe.. Zelf ben ik sinds week 6 flink misselijk, in week 8 opgenomen met HG, inmiddels nu in week 14 aangekomen en nog steeds aan de primperan, thuis van het werk en moet heel rustig aan doen.. reden dat ik er nu even doorheen zat; het ging langzamerhand beter, maar heb nou een flinke verkoudheid waardoor ik slecht slaap en met de vermoeidheid neemt de HG ook weer toe.. Beetje erg jammer.. Inmiddels 14 kg afgevallen, maar dat was begin van de week stabiel. Hypokaliemie was ook weer bij aan het trekken, dus het ging allemaal echt weer een stuk beter.. maar nou ben ik weer terug gegooid naar 20-25 keer per dag braken, ondanks de medicijnen.. Bah bah bah.. Zo toch even fijn om tegen 'nieuwe' mensen te mogen klagen.. merk dat je omgeving op gegeven moment ook zoiets krijgt van 'nou weten we het wel', dus hou me zo goed mogelijk.. Voor iedereen die hier ook mee rond loopt; ik voel echt met jullie mee.. dit is gewoon BALEN! We willen allemaal denk ik lekker op onze roze of blauwe wolkje zitten en het is toch erg jammer dat dit zo loopt.. Sterkte!
He beuh Jardin dat je er zo doorheen zit, hier begrijpen we dat wel hoor en mag je je verhaal doen zo vaak je wilt Zelf ben ik nu 26 weken zwanger, ook opgenomen geweest met HG en Primperan heb ik het spugen redelijk onder controle, blijf wel misselijk en het spugen blijft onvoorspelbaar. Maar net wat jij zegt, toch die terugslagen als iets ff anders gaat door ziekte of doordat je je juist goed voelt en daardoor weer teveel bent gaan doen. Het is echt zoeken naar de weg die voor jou het beste is. Heb je wel steun in je omgeving van je partner of familie? De blauwe wolk ben ik nog niet tegengekomen, meer een dikke donkere donderwolk hehehe. Ik haal wel eruit wat erin zit hoor, ben blij met schopjes en trappeltjes of dat we met een suffe iphone applicatie ineens het hartje vinden. Maar verder is het doorzetten hier. Online babyshoppen ipv door de stad mijn mijn moeder of vriendinnen. Maar goed, als je het neemt zoals het komt en maar in gedachten houdt dat je zwanger bent dan kom je er wel doorheen. Ik heb in het begin zoveel moeite gehad om te geloven dat ik zwanger was, ik had veel meer het gevoel dat ik was getroffen door een nare ziekte. Veel sterkte!
mag ik jullie nog wat vragen? Wisselt het bij jullie ook zo hard? Bij mij in het begin helemaal niet; toen moest ik als ik ging douchen erna al een half uur boven de WC hangen.. Maar nu na een aantal weken wisselt het ENORM! Zo had ik van dinsdag op woensdag slecht geslapen omdat ik gewoon erg verkouden ben momenteel.. Gevolg; woensdag was DRAMA echt vreselijk.. weer 17 keer overgegeven, hele dag moe, lamlendig, weer geen geuren kunnen verdragen, geen reclames op tv, enfin; hele ratteplan weer.. Nou heb ik vanacht 14 uur geslapen en dan gaat het vandaag eigenlijk best redelijk.. Weer wat gegeten, even de deur uit geweest... Moet wel oppassen vandaag, maar vergeleken met gisteren is het ZO'N verschil!.. Herkent iemand dat?
Ja, bij mij was het ook heel wisselend hoor. Soms had ik ineens een goede dag. En soms een hele slechte. Maar vaak had het wel te maken met wat ik had gedaan. Neem genoeg rust, daar voorkom je toch een hoop mee. Dagen dat ik naar mijn werk ging waren belastend, en dat merk ik dan daarna meteen terug. Sowieso is voor mij autorijden een enorme trigger. Zal wel iets met de bewegingen te maken hebben. Ik wil graag wel effe iets met jullie delen! Het gaat nu toch wel iets beter hoor! Vandaag wel een slechte dag gehad, maar over het algemeen gaat het echt wel redelijk. Mag ook wel Ik ben al ruim 31 weken nu. Vanmorgen naar de vk geweest en .... ik ben aangekomen!! In totaal 0.4 kg nu. Nog steeds een paar kg onder startgewicht.