@liesje: Mag ik zelf een beetje invullen, maximaal 7p/d @Melisa: Ik kijn het nog even aan. Ze zijn hier niet zo snel van de opname ed.
Hey dames..... sloppy, lukt het wel met de nutririnks? Kan je het binnenhouden? melisa, wat rot he dat op het eind de klachten weer toenemen. Had ik bij m'n eerste ook. Komt alles weer terug van die eerste weken, bah. Liesje86, hoe ver ben je? Mijn piek zat bij de eerste op 12-13 weken.
Ik heb met jullie allen te doen!! Hopelijk gaat het met jullie dadelijk beter... Ik heb tijdens mijn eerste zw.schap 9 mnd gespuugd. Alle medicatie gehad niets hielp. Ik was niet uitgedroogd, waardoor ik gelukkig nooit opgenomen ben geweest. 3kg aangekomen hele zwangerschap en 15 kg lichter na de bevalling. Nu weer zwanger en het spugen is nu gelukkig minder. Maar helaas wel elke ochtend nog aanwezig en heel soms nog naar een maaltijd, maar gelukkig niet elke dag. Ik moet zeggen dat mijn maag nu al geirriteerd is, maar dat ik nog niks aan medicatie wil gebruiken. Ik eet dit keer heel voorzichtig, waardoor ik dus minder spuug. succes en hopelijk wordt het minder voor jullie
Ik heb er een gedronken........maar ohhh wat is dat vies zeg! Maar hij bleef er wel in Ik mocht ook goedemorgen drinkontbijt proberen en dat zit me heel erg in de weg. Dus nu al weer een paar uur niks gegeten omdat ik zo misselijk ben van mn 150ml drink ontbijt.......pfff Morgen krijg ik een pakket binnen met van alles en nog wat en dan kan ik zelf gaan bestellen wat ik lekker vind Zal eten dan toch nog leuk gaan worden??
Ik ben tot nu toe gelukkig ook nog niet uitgedroogd. Ook heftig hoor 9mnd spugen! Ik hoop dat je nu een makkelijkere zwangerschap zal krijgen hoor xxoxx
Volgens mij kun je ook de modifast drankjes proberen. En ik denk dat ze goed koud ook beter vallen (maar misschien had je dat al gedaan). Hoop dat je wat vindt wat beter gaat!
Ik krijg nu van alles via de dietiste en dan kan ik online bij bestellen. Ze geeft me een machtiging voor 6mnd. Verder ben ik het heel erg beu om maar te blijven proberen om te kijken wat wel gaat. Ik heb vanalles in huis wat ik weg kan gooien. Nu wacht ik dit wel even af.
Hoi, mag ik ook mee schrijven? Ik ben nu 13 weken zwanger en geef erg veel over. Zoveel dat ik nog maar 41 kilo weeg (normaal heb ik ook een te laag gewicht). Ondertussen bij de dietiste geweest en ik ben nu aan de nutilis en de fantomalt. Daarnaast emasefene gebruikt maar geen effect. Gelukkig niet opgenomen geweest omdat ik niet uitgedroogd ben, maar ik ben dus ondervoed. Het kindje doet het gelukkig wel goed maar ik ben het ondertussen wel beu (overgeven vanaf dag 1 en zit nu al 6 weken thuis).
@ lizam 13 weken en word het al wat beter of blijft het zo slecht? Wat vervelend Ik ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger, het is wel beter maar nog lang niet goed, ben wel weer aangekomen door de sondevoeding. Vooral 's avonds erg moe en min. @ sloppy jammer dat je de nutridrinks zo vies vind. Ik vond zelf de yoghurt versie het lekkerst. Gewoon kleine slokjes nemen en niet in 1 keer opdrinken. Hopelijk dat dit lukt.
Hallo, Ik ben nu 1.5 week geleden opgenomen geweest ivm HG. Had er de hele zwangerschap al last van, alleen wilde ik het beestje niet bij zijn naam noemen. Na een gezellig uitstapje met mijn collega's hebben we Chinees gegeten en dat was de druppel. Om een lang verhaal kort te maken. Alles wat ik at en de eerste dag dronk kwam er met een rotvaart weer uit. Dat was op zondag. Toen heb ik de HAP gebeld wat ik moest doen (ben zelf doktersassistente, maar was zo bang dat ik het niet meer wist!). Ik moest maar Emesafene pakken. Die dingen werkten totaal niet! Dus maandag naar mijn eigen ha, meteen doorverwezen naar de gynaecoloog. Omdat ik van te voren wat had kunnen drinken mocht ik naar huis, maar gaf ik nog 1x over binnen 24 zou hij me opnemen. Tot woensdag ging het goed. Het plassen kwam gelukkig weer op gang en ik hield vocht binnen. Maar zodra ik iets at, dan gaf ik meteen weer over. Die dag met mijn baas (zijn broer is gynaecoloog, lekker makkelijk) gebeld en gevraagd wat ik moest doen. Kleine beetjes blijven proberen. Donderdag weer met poli gynaecologie gebeld. Er was nog geen reden tot paniek want ik kon drinken, eten was niet erg. Moest maar terugbellen als het bleef. Dus vrijdagmorgen weer gebeld. Ik mocht gelukkig komen! En ik mocht meteen blijven. Doordat ik zoveel was afgevallen en uitgedroogd was het infuus prikken een ramp. Na 3 keer mis, kwam er iemand van de IC. Dat ging beter! De dag erna zat mijn infuus niet meer goed, lekte naast het vat. Dus een vreselijk pijnlijke arm en opgezwollen. Toen is infuus nummer 5 geprikt. Nu ben ik lekker thuis. Vandaag bij de arbo-arts geweest. Gelukkig een vrouw wiens zus ook HG gehad heeft, dus kreeg alle begrip. En mag in principe tot de bevalling thuis blijven. Voorlopig is rust het beste medicijn. En het weekend in het ziekenhuis heeft hier ook enorm bij geholpen. Mocht het weer nodig zijn, ik bedenk me geen minuut! Als ik jullie verhalen lees met sonde-voeding enzo, dan ben ik er tot nu toe nog heel goed vanaf gekomen. Nu is het afwachten of het de rest van de zwangerschap blijft of dat het minder word. Mijn HCG-spiegel was op 4 dagen tijd bijna verdubbeld, dat verklaart wel een hoop! Sterkte meiden en houd moed!!! Groetjes angel229
Hallo lieve meiden, Ik meld me hier even ondanks dat ik geen HG heb. Ik heb namelijk wel veel steun aan jullie verhalen!! Ik slik nu 2x per dag emasafene en dat helpt genoeg om te zorgen dat ik kan eten en drinken. Maar... ZO misselijk, dag en nacht. Ik sta te zwalken en ben zo trillerig en zo slap... gewoon echt beroerd. Ik geniet nu echt even niet, sterker nog, ik vind het loodzwaar, en ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb nu vakantie en zou nog even niet weten hoe ik aan het werk moet volgende week, gek genoeg maak ik me daar erg druk om. Ik vind de gevolgen enorm, niet kunnen zorgen voor je kindje en je leven, niet kunnen werken, geen energie meer hebben voor anderen, het huis niet meer uit komen, dit had ik nooit voorzien want bij mijn eerste heb ik dit niet gehad. Ook dit is iets wat ik hier teruglees en herken en dat helpt . Maar goed, wilde even laten weten dat ik met jullie meelees en meeleef! Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hoop over een paar weken te kunnen melden dat het beter gaat. Sterkte allemaal! Liefs van mama karlien
Ik merk wel ietsjes verschil maar heel weinig. Vorige zwangerschap heb ik tot ongeveer 20 weken erg veel overgegeven en tot 9 maanden regelmatig. Dus ik stel me er vast weer op in dat het zo gaat lopen. Angel; wat vervelend zeg, maar super dat je in het ziekenhuis toch wat opgeknapt bent. Mamakarlien; wat fijn dat de medicijnen voor jou wel werkt. Soms heb ik het idee dat er vrijwel niemand baad bij heeft. Dat van die gevolgen ervaar ik ook zo. Ik ben eerder en belastig voor mijn omgeving op dit moment dan iets anders. Mijn vriend werkt zich echt achterover, zo sneu!
Ja dit herken ik ook, m'n vriend moet me veel helpen en heeft daarnaast ook z'n eigen werk. Gelukkig hebben we een schoonmaakster die ons huis weer even fris en fruitig schoonmaakt, zodat hij dat er ook nog niet eens bij hoeft te hebben.. @LizaM: Ik hoop zo dat het eerder mag overgaan. Heb je bij je vorige zwangerschap nog wel een beetje kunnen genieten en zaten er ook dagen bij dat het beter ging? Werk je op dit moment nog of lukt dat niet meer? Vandaag een slechte dag en ik hoopte zo dat het beter ging als ik uit het ziekenhuis kwam. De eerste dag was top, maar nu lijkt het met de dag wel een beetje minder te gaan. Ik kon eerts alles erin houden, woensdag en gister kwam er 's avonds wat uit, maar nu ook zojuist komen m'n aardbeien er uit... Uitdrogen zal ik niet zo snel, want ik drink wel goed. Dit wordt m'n eerste weekend thuis ipv in het ziekenhuis en dat wil ik graag zo houden...
Bij mij doen de medicijnen ook niks hoor! Ik heb vandaag mijn pakket met vloeibaar voedsel binnen gekregen vanalles wat en dan kan ik alles proberen en dan bij bestellen wat ik lekker vind. Zit nu opdag 2 van het vloeibare en ik heb alleen gister nog over gegeven! Overdag de drinks en 's avonds soep. En dat gaat tot nu toe wel heel goed. @angel: oehh klinkt heel erg heftig! Ik heb gelukkig nog geen ziekenhuis opname gehad, met 10wkn bijna maar ik kon gelukkig na 2dgn weer wat vocht binnen houden. En nu gaat het wel. @mamakarlien: fijn hoor dat de medicijnen bij jou werken, en dat je daardoor toch wat kan eten. En het is ook heel heftig om dat alles om je heen gewoon door gaat. Ik heb dgn dat ik liever niet uit m'n bed kom, maar het moet. Onze dochter gaat nu nooitgedwongen 2dgn naar het kdv omdat ik niet meer voor haar kon zorgen. Die dgn tank ik bij en dan kan ik het redelijk handelen. @liesje: balen van je slechte dag! Ik kan gelukkig ook drinken en dat is echt heel fijn. Met 10wkn was ik op het randje van uitdrogen en dat vond ik echt heel erg eng....... Ik doe er ook alles aan om dat te voorkomen, zover het gaat. Hier had mijn vriend een klein griepje en had 2dgn nauwelijks kunnen eten en hij voelde zich er slap en lamlendig.....toen begreep hij hoe zwaar dit moet zijn. Dat is wel heel fijn dat hij het nu meer begrijpt.
@Sloppyslayer: Het zolang niet normaal kunnen eten is zo vermoeiend. Ik heb ook van die dagen dat ik liever niet uit bed kom. Ik ben heel blij dat dit onze eerste is. Als ik nu nog een peuter had rondlopen, die had ik ook niet de aandacht kunnen geven wat ze nodig hebben. @All: Hier word het overgeven weer erger. Morgen telefonisch contact met mijn werkgever. Zie me voorlopig nog niet gaan werken. Gelukkig dat bij arbo-arts goed verlopen is! Bekijk het maar van dag tot dag.
Weer een nieuwe dag! Vannacht toch weer overgegeven, bah! Hoe blijven jullie positief, ik wil niet meer zo diep gaan als vorige week. Graag hoor ik oom ervaringen van wanneer het beter gaat? Vandaag maar heel rustig aan doen, steeds gaat het minder als ik uit het ziekenhuis ben... Ik haal veel kracht uit dat het op een gegeven moment beter moet gaan, verder weet ik het nog niet goed... Beetje sip vandaag
Ha Liesje, wat vervelend dat je nu in een HG dal zit. Het is dan ook heel moeilijk om positief te blijven dat snap ik wel. Probeer toch niet te veel te focussen op wanneer het beter gaat. Je weet namelijk maar een ding: het gaat niet langer duren dan 9 maanden, maar ja dat vind jij nu veel te ver weg. Dus kan je daar beter niet aan denken. Probeer om te schakelen naar een overlevingstrategie waarbij je het neemt per dag, voor mijn part per uur. Iedere dag is er weer eentje dichterbij je beeb! Het hikken tegen die lange periode voor je kan verlammend werken. En niemand weet wanneer het bij jou over is. Mijn ervaring is dat het steeds een beetje beter gaat, dat er kleine overwinningen zullen zijn. Dat je iets vind dat je wel kan drinken. En van daaruit ga je verder. En ook al lukt nu niets, je hebt het wel geprobeerd, je hebt niet opgegeven je bent door gegaan en daarom zijn we trots op jou en de mensen om jou heen hopelijk ook. Probeer zoveel mogelijk te rusten, elimineer alles wat je misselijkheid kan verergeren. Ik deed de deurbel eruit, telefoon nam ik niet op, geen tv, geen krant, geen magazine, geen bezoek of alleen specifiek bezoek van mensen waar ik wat aan had. Verder gaf ik zoveel mogelijk uit handen, deed mijn schoonmoeder de was, mijn man het naar school brengen en ik hoefde niets als te liggen in mijn stille, koele, donkere kamer. En ieder geurtje dat me irriteerde moest uit huis. Dan at niemand maar bananen meer, ik kon ze niet uitstaan die geur waar ze ook lagen in huis. Iedereen waste zich met Neutral en als je parfum op had kwam je me huis niet in. Ik was een grote egoist en dat was mijn enige manier om door te gaan. We wilden deze beeb samen dus nu doen anderen ook maar een duit in het zakje het is niet alleen mijn 'feestje'. Veel sterkte Liesje, ik wou dat ik je kon vertellen wanneer het over was maar het verschilt echt van vrouw tot vrouw, van zwangerschap tot zwangerschap.
Bloeme, helemaal mee eens. Dit is het moment waarop je egoistisch mag zijn! Mijn vriend doet pas deo op als hij weg is. Etensgeur dat ik afschuwelijk vind? Dat eet ie dus niet meer. Ik lag vaak in bed, in het donker met alleen de kat als afleiding en soms een radio aan.
Dankjewel dames! Ik ga mijn best doen.. HenriekeC hoe gaat het bij jou nu? Alweer op de 20 weken zie ik. Ik heb al een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 19 april! Daar probeer ik ook naartoe te leven! Bloeme jij zit op de laatste loodjes, wat zul je blij zijn als dit voorbij is en je baby kunt vasthouden. Hoelang heb jij last van de HG gehad?