Hyperemesis Gravidarum

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sooner, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Het helpt zo ontzettend als je de kleine weer even ziet! Dan vergeet je acuut alle slechte momenten. Gister de 20 weken echo gehad en alles was goed gelukkig. Met mij gaat het nog steeds hetzelfde als paar weken geleden. Alles blijft binnen! Maar dan moet ik wel met alles rekening houden. Mijn vriend vertrekt rond half negen naar werk en brengt mij dan twee plakken ontbijtkoek. Ik slaap door tot half elf, eet de ontbijtkoek heel rustig op en ben dan rond half twaalf in staat op te staan. Verder moet ik direct wat eten als de misselijkheid erger word. Doe ik dat alles, dan gaat het redelijk. De middag heb ik nu een paar uur dat ik iets kan doen en ik focus nu op het opbouwen van energie.

Overigens merk ik pas in de week na zo'n magische grens pas een verschil. Dus hopelijk ga ik me de komende week beter voelen. Zo niet, dan toch wellicht weer vragen om medicijnen.

2. pijman

pijman Niet meer actief

haha zal ik voor jouw gerustheid gewoon geen antwoord geven ;) LOL laat ik zeggen dat de alles overheersende HG met 17 weken minder werd doordat ik wel goed reageerde op de Primperan. Die heb ik tot 7 maanden geslikt, nu ben ik nog wel misselijk en spuug nog af en toe maar ik kan wel meer eten en meer doen in huis, het is draaglijk geworden.

3. Liesje86

Liesje86 Lid

28 dec 2010
    46
    0
    0
    Friesland
    Fijn dat alles goed gaat met de kleine!
    Ik heb sondevoeding maar probeer daarnaast veel fruit of wat cornflakes te eten. Erg lang slapen lukt mij niet.. M'n vriend gaat om half zeven al weg, probeer dan nog tot half 9 te liggen, dan aankleden, eten en beetje computeren of op de bank tv kijken en een beetje te slapen.
    Ik heb juist wat afleiding nodig visite ofzo, anders ben ik alleen en denk ik alleen aan de situatie..

4. Liesje86

Liesje86 Lid

28 dec 2010
    46
    0
    0
    Friesland
    Bloeme: ja sorry haha ik heb ook positieve verhalen nodig om te weten dat er nog hoop is, ook al is het bij iedereen anders. Ik probeer me ergens aan vast te klampen en dat is niet goed natuurlijk, dan valt het tegen. Maar het lukt me niet om anders te denken.. Zit wat in een neerwaarts spiraal, daardoor ga ik ook naar de psycholoog. Maar jullie verhalen helpen ook!

5. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Even mopperen hoor dames! Vandaag even een dipje. De dag leek goed te beginnen, maar opeens begint mijn maag als een idioot te borrelen en is de misselijkheid weer overduidelijk aanwezig :( Na 14 weken constant misselijk heb ik het nu wel eventjes gehad. Kan ik ergens een verzoek indienen voor een vakantiedag van het beroerd zijn?? :D

Zelfs al heb ik het lang niet zo erg als sommige anderen, je hebt van die dagen dat je gewoon even normaal wilt zijn. Ik zou niet eens meer weten hoe het is om mijn maag niet constant te merken. Ik hoop nog steeds dat het de komende week beter gaat, de moed blijft er in!

@Liesje, sorry geen positief verhaal vandaag :) Maar ik snap wat je bedoelt. Op de slechte dagen las ik vooral verhalen van de meiden bij wie het beter werd of over ging. Je moet die hoop toch proberen vast te houden. Ik probeerde veelal ook mijn gedachten te richten op de kleine en hoe ik de kinderkamer wilde inrichten. Gelukkig heb je een psych waarmee je kan praten!

6. Liesje86

Liesje86 Lid

28 dec 2010
    46
    0
    0
    Friesland
    @ HenriekeC Dat hoeft ook niet. Kan me goed in bovenstaande vinden. Ik heb dan ook nog sondevoeding. Als je over straat loopt ben je helemaal een freak, maar daar kan ik mee leven. Kon iemand het maar een dagje overnemen van je, of een ATV dag zou ook niet verkeerd zijn. Hier gaat het best goed vandaag. Nog niet echt hevig misselijk en al mn eten tot nu toe binnen gehouden. Ga vanavond zelfd wat aardappel puree met sperzieboontjes proberen.. Wie weet en anders komt het er maar weer uit, maar heb het geprobeerd! Waterijsjes doen het ook erg goed bij mij op dit moment van die invries lollies, heerlijk!
    Ben jij ook nog aan het werk?

De thuiszorg komt er weer aan, even checken of ik nog wel levende ben haha

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Wat goed! Die kleine overwinningen, zoals eten dat binnen blijft, helpt om enigszins positief te blijven. Ik had op een bepaald moment ook de instelling van ik eet gewoon en als het er uit komt, nou ja dan gebeurt dat maar.

Ik zat al vanaf week 6 thuis. Ik kon totaal niet lezen, schrijven of met de computer werken. Ik was dan ook nog aan het reintegreren van een burn-out, dus had iets meer de ruimte om me weer ziek te melden (weinig taken enzo). Nu ga ik binnenkort kijken of ik weer voorzichtig kan gaan werken.

8. Liesje86

Liesje86 Lid

28 dec 2010
    46
    0
    0
    Friesland
    Het is weer weekend! Mijn eerste weekend thuis ipv in het ziekenhuis. Voel me redelijk goed. Gister ook een goede dag gehad, helemaal niet hoeven overgeven en eindelijk een beetje het gevoel van hoe ik me in het ziekenhuis voelde. Morgen ben ik 13 weken. Hebben jullie nog speciale plannen voor het weekend?

Henrieke wat jammer dat je gister een slechte dag weer had! Niets aan...Moed er maar inhouden!

9. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier is het ook weer slechter aan het gaan. Ik heb nu ook nog slaapprobleem waardoor ik constant doodvermoeid rondloop de laatste week :(
    En de misselijkheid is duidelijk terug aan het komen. Nu ben ik in de namiddag na het eten van mijn 4 ontbijtkoekjes echt terug zo misselijk, waarbij het eten weer klaarzit in mijn keel om eruit te vliegen. Tot nu toe blijft het zitten want wil ook echt vermijden dat het weinige eten er terug uit ligt. Staan we weer een stuk verder van huis :( Helaas vrees ik dat het vanaf nu terug slechter zal gaan. De kleine ligt redelijk hoog en drukt dus op mijn maag. Constant oprispingen en bij het minste ik eet misselijk. Ik heb een hele tijd Primperan genomen en in de periode dat het het ergst was; hielp me dat toch de namiddag door. Ik ben er mee gestopt want medicatie nemen nu vermijd ik liever, het ging beter met het overgeven en ik had meer en meer last van bijwerkingen zoals buikgriepsymptomen zoals dagelijks naar wc crossen met helse buikkrampen en de rest kan je wel raden. Dus daar wil ik nu ook niet meer mee beginnen! Ondertussen ben ik terug parttime aan het werk, wat wel goed helpt om mijn gedachten te verzetten, 't is best wel stressy bij momenten en ben 's avonds doodop maar zo gaat de tijd terug vlugger voorbij. Ik kwam op de duur gek van dat constante thuiszitten. (als je zo ziek bent, heb je echter niet veel keus en ik kon ook geen enkele prikkel meer verdragen, niet lezen (wat mij normaal zo ontspant), geen tv, geen radio, geen bezoek, enkel en alleen maar rust)
    Vandaag echter terug slechtere dag, weer een nacht met maar een paar uur slaap gehad en vele uren draaien en keren en opgestaan met een ontzettend vermoeid gevoel, ondertussen iets gegeten en terug misselijk en ook geen energie om ook maar iets te doen. Dit wordt dus een weekend recupereren. :(

Sorry voor deze niet zo positieve reactie, 't moest er even uit. 't heeft eens drie weken goed gegaan en kdacht dat het vanaf toen wel zo verder zou gaan maar helaas (gggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) is het dus terug slechter aan 't gaan en ik weet niet hoe de komende weken gaan uitdraaien. Ik heb nu eindelijk weer een socialer leven na die 3 maand opgesloten thuiszitten en ben terug aan het werk en wil dit ook zo houden. Het is toch zo vermoeiend allemaal dat ik nu gewoon zin heb om eens goed te beginnen tieren, roepen en schreeuwen! (beetje gefrustreerd? Ja ik denk het wel :p)

10. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik ga zometeen kinderwagen en kinderkamer shoppen!! :D Voel me beter als gister, maar maag lijkt nog steeds iets meer van slag. Gisteravond ook ontzettend last van gas gehad. Darmen deden onwijs veel pijn. Wellicht dat mn maag daardoor weer van slag was.

liesje, Hopelijk blijft het zo goed gaan!

11. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik merkte altijd heel erg dat een slechte nacht het zeker 2x zo erger maakte. Probeer anders even vloeibaar voedsel? Misschien dat je maag dat beter kan verwerken. Kleine slokjes nemen zodat je maag niet te vol raakt.

Dat je niets kon doen thuis ken ik maar al te goed. Ik verslond boeken en nu kan ik nog geen halve pagina lezen zonder beroerd te worden. Ontzettend balen, want daarmee kan je jezelf even afsluiten van de wereld.

Misschien dat je iets kan doen om te zorgen dat je toch een goede nacht hebt? Wellicht helpt dat overdag!

Sterkte!

12. Liesje86

Liesje86 Lid

28 dec 2010
    46
    0
    0
    Friesland
    @ Elynada Gooi je verhaal er maar even uit! Wat een shit dag zeg... Begrijp je helemaal... Hoe ver ben je? Maar een paar slechte dagen hoeft nog niet te betekenen dat het nu weer slecht gaat! Zo dacht ik ook, maar nu gaat het toch best wel goed naar omstandigheden.

@ Henrieke Lekker shoppen, heerlijk! Hoop dat je veel leuke dingen inslaat! Laat je even weten of je geslaagd bent? Ik zit ook al helemaal op internet te zoeken naar leuke spulletjes. Zelf echt shoppen is nog wat te zwaar, maar wie weet over een tijdje!

13. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Liesje, het is gelukt hoor! Kinderwagen is besteld en hebben ook een ledikant en commode besteld. Ik had wel via internet al gekeken, maar ik ben vrij lang en vooral de commode en kinderwagen moest ik even uittesten. De rest gaat gewoon lekker via internet!

Nu wel helemaal bekaf, maar het was het waard!

14. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

hai allemaal,

Had ik het jullie al laten weten? Ik ben inmiddels bevallen van een dochter! Ze is geboren op Valentijnsdag. Ik heb net als velen hier heel de zwangerschap flink gespuugd (7 weken - 41 weken). Maar ik wil toch even met jullie delen dat het meteen na de bevalling ook ECHT HELEMAAL over is!! :)
    Ik kan weer allemaal dingen op mijn eetlijstje toevoegen, en heb ook echt weer zin om te eten. Terwijl ik tijdens mijn zwangerschap echt met tegenzin at.
    Ik hoop dat jullie het niet tot het eind hebben, maar voor degenen waarbij dat helaas wel is: het gaat dus echt over!!

Veel sterkte iedereen!

15. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @ henrieke: de nachten zijn slecht omdat ik na een uur of 3 slapen dan een uur of 5 klaarwakker lig en lig te draaien en keren. Ik heb wat last van rug - en bekkenpijn en na een paar uur liggen doet alles pijn. Dus ja, om dan met pijn terug in te slapen, lukt niet echt. Pijnstillers helpen niet dus is het doorbijten. Hopelijk vannacht een betere nacht! 'k Voelde me vamiddag beter, geboortekaartje en doopsuiker gaan kiezen en dus even afleiding gehad. Nu net gegeten en voorlopig alles ok.

@ Liesje: ik ben 26 weken zwanger en heb tot de 20 weken al serieus afgezien. Het beterde maar nu dus weer wat bergaf. Hopelijk is het maar tijdelijk een dipje en wordt het terug beter.

16. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik hield bij hoe het ging in het andere thread, maar iig van harte gefeliciteerd met je dochter!!!!

17. pijman

pijman Niet meer actief

Van harte proficiat met de geboorte van jullie dochter. Fijn dat je het hier even komt vertellen ... en de HG weg; wat een verademing. Je hebt het dapper doorstaan, en nu lekker genieten van je meisje en van eten :D

18. Liesje86

Liesje86 Lid

28 dec 2010
    46
    0
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd! Wat fijn. Maar heb je het 41 weken zo heftig gehad? Respect... Ik weet soms echt niet meer hoe ik het vol moet houden en ben 13 weken!

@ HenriekeC wat fijn dat je geslaagd bent. Ik wil ook pas spulletjes kopen als 20 weken ben en ik weet wat het word!

Vandaag even een sippe dag en zie ik het opeens weer niet zo zitten allemaal, veel huilen. Hoop op wat positieve berichten op het forum vandaag!

19. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @liesje Probeer te bedenken dat je wat goede dagen hebt gehad en als dat lastig is zoek dan afleiding. Je zei dat het je hielp om iets te doen. Mijn vriend en ik gingen op een bepaald moment bordspellen doen. Was ik toch thuis, maar mijn hoofd was druk met iets anders bezig dan het ziek zijn.

Ochtenden lijken bij mij steeds beter te gaan. Nu ook nog de avonden en ik ben weer een stuk vrolijker!

20. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Pff wat fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die zo beroerd zijn de hele dag door. Iedereen zegt maar ja het hoort er bij ..

Nou het hoort er niet bij als je voor de tweede keer word opgenomen dagopname om 5 zakken vocht te krijgen.

Ik heb nu weer andere medicatie tegen het spugen. Emasafene hielp hier niets.

Ik ben nu 9 + 5 dagen zwanger. Hoop echt dat het minder word in de loop van de zwangerschap.

Deel Deze Pagina