chantal en daantje, jullie heel veel succes! Sooner, wat fijn dat je kindje vooralsnog gezond lijkt! Van harte joh, en wat leuk dat het een meisje is. Weer iets meer om van te genieten. Ik had ook graag een groot gezin gehad maar dat is niet heel haalbaar denk ik. Als er al een volgend kindje komt (waar praat ik over?!) dan is gaat dat zeker een aantal jaren duren....dit is zo'n belasting voor je gezin!!. Hier gaat het redelijk. Mijn baarmoeder zit vrij hoog dus ik zit nu alweer een beetje te tobben met mijn maag. Ik denk dat ik mezelf op rantsoen ga zetten.........maar dat geeft neit want ik heb net 3 wk vakantie gehad en heb enorm genoten van eten en bewegen!
@ Chantal: bij welke drogist heb je de sticks gehaald als ik vragen mag? Wou ze ook halen alleen bij geen 1 apotheek zijn ze nog verkrijgbaar wil het zelf ook bijhouden zodat ik eerder aan de bel kan trekken
Heb trouwens ook een website gevonden waar je ze kan bestellen... Drogisterij.net: Ketostix Teststrips
Daantje hoe is het nu met je? Hier gaat het opzich nog steeds vrij goed! Ben wel zooooo moe!!! maar dat komt ook door mijn bloeddruk die is niet erg hoog.... Vrijdag bij de verloskundige was ie 95/60 terwijl ik normaal gesproken zo rond de 120-130 / 80-90 zit.... Maar ja het kleintje schijnt het heerlijk te vinden volgens de verlos maar ik vind het toch niet zo prettig :S Misselijkheid is wisselend, ene dag kan ik alles aan en andere dag dan voel ik me weer beroerd en moet ik gewoon een zetpil pakken (die ik eigenlijk liever niet pak) maar ja hoort erbij zullen we dan maar zeggen
Hallo allemaal. Ik ben inmiddels bijna een half jaar geleden bevallen, maar tijdens de zwangerschap ben ik erg misselijk geweest. Niet zo erg als sommigen van jullie, ik hield alleen geen eten binnen (behalve de lunch ging meestal wel redelijk) maar wel water. Daardoor ben ik niet uitgedroogd geweest en 'maar' 7-8 kilo afgevallen. Na de eerste 20 weken ging het redelijk en had ik alleen nog een slechte eetlust. Ik heb zelf in die tijd steeds gedacht dat het normaal was, iedere vrouw is toch misselijk tijdens de zwangerschap? Maar nu weet ik wel beter. Helaas was ik toentertijd niet in staat om op onderzoek uit te gaan naar extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap maar nu inmiddels wel. Ik geniet op dit moment enorm van onze kleine meid en ik heb het er natuurlijk allemaal voor over gehad. Maar ik ben die periode natuurlijk nog niet vergeten. En ik weet dus niet of ik het nog een keer zou kunnen, zeker in combinatie met onze froemel. Dus ik vraag me af of iemand hier weet of je bij een volgende zwangerschap zeker weer zo misselijk bent, of dat dat helemaal niet hoeft. Hoe ging de combinatie extreme misselijkeheid en jullie eerste kindje? En hebben jullie bij een tweede (of derde, vierd enz.) zwangerschap van tevoren geregeld dat er altijd iemand in huis kan zijn om voor jullie kleintje te zorgen. Ik ben voorlopig nog niet toe aan een volgende zwangerschap, maar dit zijn wel de dingen die me op dit moment bezig houden, zeker bij de keuze wel/niet een tweede kindje.. Ik wil iedereen die op dit moment last heeft van extreme misselijkheid heel veel sterkte wensen met jullie zwangerschap. Probeer te genieten van de momenten dat je je iets beter voelt. Als je straks je wondertje vast hebt, dan is alles het waard geweest! Succes..
Er is eigenlijk helemaal niets te zeggen of het wel of niet terug komt bij een tweede zwangerschap. Op de site van hyperemesis.org kun je een faq doorlezen om te zien waar je rekening mee moet houden om te bepalen of je een tweede zwangerschap aan zou kunnen: Help HER -» For Mothers | Get Going | FAQ: How do I decide if I should try to get pregnant again? Ik vond die erg behulpzaam. Uiteindelijk hebben wij (in elk geval voor nu) de keuze gemaakt om niet voor een tweede kindje te gaan. Ik zou het niet aankunnen om weer zo ziek te zijn en dan ook nog voor Thijmen te zorgen. Daarnaast vind ik het ook niet eerlijk tegenover mijn vriend, Thijmen en mijn werkgever om weer zo lang uit de roulatie te zijn (bij mij komt het er op neer dat ik zo'n beetje 24 uur per dag op bed lig en zo'n beetje niets kan). Ik zag net op de hyperemesis site dat er ook een stuk is over je voorbereiden op een zwangerschap met HG: http://www.hyperemesis.org/mothers/get-going/prepare-for-hg.php Misschien kan dat nog helpen?
Als je bij de eerste zwangerschap hyperemesis hebt gehad is de kans bij een volgende zwangerschap vergroot. Ik heb nu twee zwangerschappen met hyperemesis gelopen (nou ja gelegen) met ziekenhuisopnames, sondevoeding enz. en de gyn. waarschuwde me dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap een hele grote kans op herhaling zou hebben. De mate van hyperemesis hangt af van de hoogte van je hormoonspiegel op dat moment.
Ik heb gehoord dat alle mogelijke combinaties er zijn. 1e keer wel, 2e keer niet, 3e keer weer wel. 1e keer niet en dan de 2e keer ineens en dan weet je niet wat je overkomt. Ik sprak ook iemand die het bij het eerste kindje heel erg had en bij het tweede kindje veel en veel minder. Dus helaas is er geen voorspelling op te doen. Ik worstel daar zelf nu ook al een beetje mee. Omdat we niet zomaar zwanger worden en ik al wat ouder ben (eigelijk vind ik mezelf nog piepjong, maar volgens de biologische klok had ik al lang en breed klaar moeten zijn ), zou ik het liefst in 1x door gaan met nummer 2. Ook omdat het schijnt dat je na een zwangerschap meer kans hebt het eerste half jaar om spontaan zwanger te raken. Maar om dit mezelf, mijn lieve vriend, mijn werkgever en ook mijn lieve meisje dat straks geboren wordt aan te doen. Tja, dat is nogal wat. Misschien is het een beetje stom van mij om daar nu al over na te denken. Maar ik vind het zo'n wonder om zwanger te zijn, dat ik niet wil dat dit gelijk ook de enige keer is. Kleintje, kun je ook bouillon binnenhouden? Door wat meer zout binnen te krijgen zal je energie-level ook iets omhoog gaan waarschijnlijk. Vraag maar 'ns aan je verloskundige of dat een idee is. Hoop dat je snel wat meer energie hebt, want dat lamlendige is ook afschuwelijk.
Sooner, ik vind het echt niet gek dat je daarover nadenkt hoor. Ik ben zelf nog jong, maar mij man is een stuk ouder dan ik... dus heb ik er ook al geregeld over nagedacht. EmyD, het lijkt me een moeilijke beslissing, zeker omdat je kleintje echt jouw zorg nodig heeft. Het is handig als je back-up hebt van iemand mocht het fout gaan. Succes met je beslissing in elk geval!
Hallo allemaal, een tijd niet geweest op dit stukje van het forum. raar, maar normaal krijg ik bericht bij neiuwe berichten, maar nu niet. Probeer nog een de vargen te benatwoorden van de afgelopen week; ARBO; Hier een keer telefoon gehad ne daara niets meer gehoord. Heb afgesproken, dat als ik mij beter ga voelen, ik op arbotherapeutische basis kom werkn. maar tot nu toe gaat het niet. De tijd die ik mij goed voel besteed ik aan mijn dochter. Zijn verdiend ook een moeder. daar komt bij dat mijn huishouden al te veel is, dis laat staan 30 kleuters in een groep. Hier doet mijn partner veel. Hij brnegt zelf af en toe de sonde in. Ja som skont het veter uit als ik niet ene dik uur moet wachten tot er iemand komt. Ik kan zelf checken of ide hoed zit dus komt allemaal goed. Ook ben ik na zo vaak een neiuwe erg bedreven geworden in het doorslikken van de sonde. Voor het huishouden hebben we een hulp gevraagd en die komt elke week het huis doen. a mijn man wil et wel, maar ja een dochter eten koken, en dan 5 dagen werken is dan wel heel veel. ja hier ook vaak gehoord dat hte psychisch is. Ik ga af en toe naar d epsycholoog omdat ik bang ben voor de bavlling. Hij heeft meerdere patienten gehad met HG en zegt dat het echt niet tussen de oren hoeft te zitten. Zo fijn om het een keer te horen van iemand die er kijk op heeft. jammer dat er nog veel vk en huisartsen zijn ide het afdoen met tussen de oren. Een tip voor diegene die net zwnager zijn. Ik heb 6 weken geleden 4 proefinjecties b12 geahd en voelde mij stukken beter. Kon zelfs weer eten en de misselijkheid was weg. Na twee weken toen d einjecties waren gestopt kwamen alle klachten weer terug. Ik krijg binnenkort weer, bia de internist geregeld en hoop weer zo'n fijn effect te hebben. Misschien een idee om een keer te laten prikken, Ook is er een stichting over b12 waar je veel info van kan halen. Daantje; geen sonde gehad. ik vond het reuze mee vallen. zag er bij de eerste vreselijk op. maar ja na 20 keer verwisselen gaat het erg vlot en is het binnen 2 minuten erin. het is het makkelijkst voor mij om de hele tijd te blijven drinken. Dan voelde ik het minst. voordeel voor mij is dat de misselijkheid en overgeven afneemt als ik sondevoeding krijg. Ja hier de keuze gemaakt voor een tweede. Heb voorberedingen getroffen. gesprek met de vk gehad dat z eme niet te lang laten doorlopen. Ook achterban geregeld voor als ik in het ziekenhuis kwam. Ook extra oppastijden. ja en een geod gesprek hoe het zal gaan als het zover was dat ik weer zo ziek zal zijn. Hier voor een tweede gekozen, maar ja is wel zwaar. IK wist waar ik aan toe was, want de gyn vertelde mij bij de controle van de eerste dat ik 95 pocent kans had op herhaling bij mijn 2e zwangerschap. En ja helaas hoorde ik dus bij. Mijn wens was groter en ik weet dat het na de bevalling ook weg is. at is 8 maanden op een mensenleven. hier bewust wel voor ene paar jaar verschil gekozen. Zodat ze zich zelf al een beetje kan redden. Ja min dochter vindt het wel erg dat mamma zo ziek is. Ook toen ik in het ziekenhuis lag had ze nachtmeery's. Na veel gesprekken met haar gaat het beter. maar ja een derde zit e rniet in, nu ik weet wat voor impact het heeft op (jonge) kinderen. Zo hier een redelik week achter de rug. NOu ja een paar gespuugd maar, dus vie weer mee. Ben al aan te aftellen begonnen en hier d egyn zo ver dat ik ingeeldi mag wordn met 38 weken. Gr Gaby
Hoi meiden, kan helaas alleen eigen verhaal vertellen ivm moeilijk kunnen reageren ivm zwakte en alleen tel waarop ik internet heb was maandag ontslagen uit het zkh en kon weer goed eten en drinken maar ben vandaag WEER opgenomen vanwege extreme ziekte, gister nog 0 ketonen en thuis gewoon goed gegeten en nu alweer 3 plusjes!!! Ik kan er echt niet meer tegen. Nu alles bij elkaar al 17 dagen zkh. Weet iemand hoe het kan dat je in 24u van 0 naar 3 ketonen plysjes kan als je niet gespuugd hebt en gewoon gegeten en gedronken hebt? Heeeeeel veel sterkte iedereen!!!
logische vraag hoor over een tweede kindje! Ik ben nu aan mijn 5e zwangerschap bezig (2e kindje) en heb voor de derde keer hyperemesis : ( (gehad). We willen graag een groot gezin maar zeggen nu dat we in ieder geval een aantal jaren gaan wachten tot het kindje dat ik nu draag zichzelf een beetje kan redden of het een beetje kan begrijpen dat mama ziek is. Mijn zoon is nu 2,5 en ik vond dit echt op het randje, voor hem maar ook voor onszelf. Hij en ik hebben veel bij anderen gelogeerd omdat we niet thuis konden zijn en dat gaat met 2 kinderen gewoon niet dus we moeten dan echt wat jaren verder zijn. Daarnaast vragen we onszelf ook af......moeten we dit nog wel een keer willen??? (maar daar kijk je ws over een jaar of wat weer anders tegenaan....)
@Daantje22, niet erg dat je niet op ons reageert hoor. Je hoeft niet alles bij te houden enzo! Zeker niet als je zo ziek bent en geen makkelijke internet hebt. Ik vind het wel fijn als we af en toe wat van je horen. Maar dit bericht had ik niet op gehoopt, alweer in het zkh, wat rot. Meid, weten ze in het zkh niet hoe dit kan? Je vraagt je bijna af of die ketonen-meting van 0 wel goed is geweest. Maar misschien dat de beeb wel zoveel uit je trekt, dat gewoon drinken en eten voor jou op dit moment niet genoeg is? Ik heb geen idee, maar weet wel dat het zkh dan voor jou nu 'the place to be' is. Het is beter voor je. Hoe rot het ook is. Maar daar houden ze je beter in de gaten en weet je zeker dat je genoeg binnenkrijgt. Ik duim voor je dat het dit keer sneller gaat en je weer snel naar huis mag en dat het dan goed blijft gaan!!! @Deelight, alweer twee weken is je meisje. Wow. Is het helemaal leuk? En eet je lekker Mijn vriend/man is een stuk jonger. wat grappig. het scheelt 10 jaar bij ons. @Gepke, wel fijn dat die sonde je niet heel erg tegenstaat. En je man, wat zul je hem dankbaar zijn. Nou ja, je geeft hem natuurlijk ook een groot geschenk ervoor terug. En aftellen kan nu zeker he? Het schiet op. @beby, tsja lastig he? Gelukkig snappen kindjes van 2,5 jaar vaak al meer dan je denkt. Aan de andere kant is dat misschien juist ook weer vervelender, omdat je je dan misschien nog schuldiger voelt. Maar uit logeren is ook een avontuur en dan is hij weer extra blij dat hij je weer ziet.
Daantje wat vervelend. Misschien toch te weinig gedronken met het warme zweterige weer. Heb anders ook geen idee. Gr Gaby