En dan denk je dat het iets beter gaat en dan komt weer alles eruit ..verdikke ik wil niet meer spugen het doet me zo'n pijn,.
Hej Marieke, gefeliciteerd met je zwangerschap, wat stoer dat je het aandurft! Hoe oud is jullie eerste nu? Had jij vorige keer baat bij Primperan? Ik heb namelijk gehoord dat sommige gyne er wel voor open staan om dat preventief te geven. Ik weet niet hoe jij daar over denkt? Kan me voorstellen dat je gauw een echo wilt, ik vond het zoveel draaglijker te weten dat het goed zat. Succes!
Preventief maakt volgens mij niets uit. Ik kreeg de tweede keer direct bij de eerste verschijnselen eerst Emesafene en na een aantal dagen in het ziekenhuis Primperan. Beide hielpen niets. Ik heb beide keren sondevoeding gehad, ik heb namelijk van mezelf geen hoog gewicht en het werd gevaarlijk voor mij en de baby als ik af zou vallen. Bij de tweede was de HG met ongeveer 20 weken over en kon de sonde er uit.
heeh, dankje. Maar het is niet gepland. Ik gebruikte geen pil, spiraal of wat dan ook en we zijn dus een keer zo lui geweest om geen condoom te gebruiken. Laat nou net deze maand mijn cyclus weer 28 dagen zijn terwijl ie al een maand of 4 op de 34 ong. zat. 2 dagen na de vrijpartij heb ik dus krap gehad en iets bloedverlies, dus dacht dat ik mijn ei wel een gehad kon hebben. Een week later had ik weer spotting en gisteren weer en dat vond ik dus raar. Dus .....ja nu denk 4 weken zwanger. Totaal onverwacht, maar ontzettend blij en nog in de fase dat het niet doordringt. Ik heb er dus niet bewust voor gekozen en dat is eigenlijk wel heel fijn omdat ik anders van tevoren veel te veel gelegenheid voor had gehad om bang te worden voor een tweede zwangerschap. Nu wel een beetje misselijk, maar hoop dat het bij een beetje blijft. Ik wil zelf niet preventief aan de primeran. Ik doe dat pas als ik echt heeeel misselijk ben of ga spugen en dan ben ik niet zuinig met de dosering maar desnoods de max.
Hier vandaag weer terug naar de DOK geweest. En ze vonden de 13 kilo die ik nu kwijt ben toch wel erg veel. Ik heb nu nutricia drinkvoeding en als dit woensdag niet werkt dan gaan we over op sonde voeding aldus de diëtiste
Cos: ik hoop dat de nutricidrinks wat aanslaan. Ik kon het niet binnenhouden. Ben dus nu ook aan de sondevoeding. Niet fijn maar het heeft mijn misselijkheid wel gehalveerd. Net contact gehad met de diëtist, laat de sondevoeding voorlopig maar op 65 staan. Vandaag een hele goede dag gehad, maar eerst nog maar niet afbouwen.
Tjah dat alleen zitten ... Ik heb er ook last van gehad hoor. Ik heb nochtans wel es tijd voor mezelf nodig maar dit is toch anders. Je kan bijna niets meer en moet soms echt proberen de dag door te komen. En teveel prikkels kon ik niet aan dus nauwelijks tv of bezoek. Met dat ik nu terug werk, is dit weer veel beter, ik kan terug genieten van momentjes alleen te zijn. Ik vond het echt rot dat ik paar weken terug niet kon berusten in het feit dat het nu eenmaal zo was dat ik alleen thuis zat. Mentaal vond ik dat echt supermoeilijk. Ik ben iemand die moeilijk kan ontspannen maar toen was ik als een opgedraaide veer! Ik voelde me gewoon zo rot met die misselijkheid en me schuldig en zo nutteloos met dat thuiszitten. Dat zat uiteraard vooral in het koppie maar ja. Anders hebben wij hier een superdruk leven zonder veel regelmaat en dan opeens thuiszitten en niets meer kunnen. Nu ik heb er wel uitgeleerd van toch wat meer te genieten van de dingen. Ipv van me druk te maken van 'ik moet nog dit en dat doen!' kan ik nu zeggen van 'ok, tijd nemen voor de familie nu en we zien wel waar we uitkomen'
Goedemorgen dames, Weer een nieuwe dag. Gister ben ik de dag wel goed doorgekomen. Voelde best welk goed en maar 1x overgegeven. Eten in de avond blijft lastig, heb echt zo geen zin in warm eten! @Elynada wat fijn dat jij weer wat kunt werken zeg. Ik hoop hier ook naartoe te gaan. Maar daar duurt nog wel even denk ik. Ik ben nu nog aan de sondevoeding. Je hebt dan tenminste weer een beetje dagindeling. @Marieke erg spannend hoor voor je. Ik hoop voor jou ook dat het bij een beetje misselijk blijft. Zal voor je duimen. Zo fijn als er wat activiteit is op het forum, dan heb ik vanmiddag weer wat te lezen!
Het lijkt alsof de 20 weken grens zijn werk heeft gedaan. Voel me over het algemeen net weer ietsje beter. Helaas nog steeds dat constant weeïge gevoel waar je net zo gestoord van kan worden. Hopelijk zakt dat de komende weken ook weg. Wil zo graag lekker in m'n eentje kunnen winkelen. Maar nu red ik dat absoluut nog niet! @Liesje: Er valt vast genoeg te kletsen op het forum!
Ik hoop het echt voor je henrieke ! Gewoon lekker alleen shoppen. Hopelijk zet de stijgende lijn door. Hier is de drinkvoeding nog binnen gebleven heb nu drie flesjes gehad sinds gisteren. Wat een smurrie is dat zeg gatverdamme. Nou hopelijk zet die lijn bij mij ook door.
Cos, ik hoop het ook voor je! Je wenst zoiets eigenlijk je ergste vijand nog niet toe en toch krijg je het bij een van de mooiste moment in je leven :S Best dubbel gevoel eigenlijk.
@ Henrieke: dat weeige is bij mij wel gebleven maar gek genoeg wen je daar aan. Toen ik op jouw termijn zat schommelde ik heel erg tussen goede en slechte dagen. Terugkijkend heb ik op de goede dagen wel veel kunnen doen. De arts noemde dat ook balansen; op een gegeven moment als je weer wat kan doen moet je accepteren dat het de dag erna minder kan gaan. Maar dan heb je die ene goede dag wel te pakken gehad! @ Marieke: ik begrijp dat het niet gepland is, toch vind ik het stoer dat je er nu zo in staat. Je kan ook overvallen worden door het gevoel van "dit wil ik niet, dit kan ik niet" en dat je dan worstelt met gevoelens over abortus. Ik kan alleen maar voor je hopen dat het deze keer meevalt, en er zijn er op dit forum (en dat was volgens mij ook een 'cadeautje') die bij de tweede een veel betere zwangerschap hadden, dus dat gun ik je helemaal. @ Liesje: hoe gaat het vandaag met je, kom je goed je dag door?
@Bloeme, aan dat weeige wen je denk ik inderdaad vrij snel. Dat er goede en slechte dagen zijn ben ik allang achter en vanuit mijn burn-out heb ik dat ook geleerd te accepteren. Heb daardoor vaak een extra dag in de planning als ik iets ga doen waarvan ik weet dat dit een slechte dag kan oproepen. Is dat niet het geval, dan is het mooi meegenomen. Is het wel zo, dan heb ik er de ruimte voor. Ik moet nu alleen mijn energie weer zien op te bouwen. Ik kan momenteel max 15 minuten buiten wandelen. Daarna ben ik bekaf en slaat mijn hart als een idioot. Het is nu dan ook vaak de vraag of het de zwangerschap is dat ik me wat minder voel of juist het gebrek aan energie.
Woohoo! Sorry meiden, moet even juichen Zojuist mijn arbo arts gesproken en ik ga weer beginnen met werken Eerste twee weken thuiswerken (3 dagdelen/12 uur) en daarna naar kantoor om daar verder op te bouwen. Ik moet namelijk weer even wennen aan het autorijden. Heb 14 weken stilgezeten en dan is een rit van 25 km door allerlei drukke dorpjes en over snelwegen best pittig. Dus de komende tijd maar veel ritjes met de auto maken om dat op te bouwen. Maar ben nu zo happy! Dat thuiszitten en niets doen word je echt snel zat hoor! Nu eerst mn baas maar even bellen met het goed nieuws. Hij mag er nu voor gaan zorgen dat ik thuis kan werken.
heeh, ja die muren komen op een gegeven moment wel op je af. Is best eenzaam om zo lang ziek thuis te zitten. henrieke...fijn dat je kunt werken. Hopelijk gaat dat allemaal goed. maar pas goed op jezelf. cos....je hebt verschillende smaken. Ik vond toen die nutridrink yoghurtsmaak nog het beste. Ik vraag me trouwens af of je ook dieetshakes mag nemen. Want die vind ik beter te pruimen. Die van cambridge bijvoorbeeld. Als je daar 3 van per dag kunt nemen aangevuld met wat je kunt eten. 1 shake bevat 150 calorien. Hoeveel zit er in nutridrink? dankje bloeme....dat was deelight die net als ik onverwacht zwanger is geworden en die gelukkig niet opnieuw hyperemesis heeft gekregen. Ik hou me er maar aan vast dat het nu heel anders kan lopen en anders bekijken we het per dag. Ik ga nu in ieder geval eerder aan de primperan, als het niet gaat en ga heel vroeg naar bed, las meerdere eet en rustmomenten per dag in. Hopelijk helpt dat. Had vanochtend wel mega-hoofdpijn en was er kotsmisselijk bij. Ben toen even gaan liggen en toen had ik echt wel even angst. Maar ik heb deze keer ook aardig last van emotionele buien door de hormonen. Maar ja....ik heb nog een kinderwens, dus ik wil gewoon doorzetten hoe dan ook.
Hallo, Hier een redelijk goede dag gehad. Vanochtend was min, maar dat kwam omdat ik moest plotskotsen en dat was zo hevig, dat mijn sonde dus via m'n keel er weer uit kwam. Deze moesten ze dus weer opnieuwe inbrengen, nu voelt m'n neus een beetje gekneusd aan. Verder ben ik de hele dag niet echt misselijk geweest. Het is alleen 's ochtends nog dat ik moet overgeven. Wat eten jullie als ontbijt? Van die nutridrinks vond ik ook de yoghurt versie het beste te pruimen. Hoop dat het ook in stijgende lijn voor jou doorzet Cos! Henrieke wat fijn dat je weer mag beginnen met werken! Hier verlang ik ook naar, gewoon weer wat een dagritme te hebben en iets kunnen doen. Helemaal super. Dat is weer een positief bericht. Fijn! Al met al geen slechte dag dus vandaag!
getver wat een ellende om je sonde uit te spugen. maar het helpt dus wel tegen meer spugen? ik ben op een gegeven moment trouwens ook wel gaan shoppen toen het wat beter ging. Ik had wel een bakje bij me en ging regelmatig even zitten om iets te drinken of even bij te komen als ik misselijk werd. Het kon me ook niet meer zo schelen als ik in het openbaar over mijn nek ging. Ik wilde gewoon niet helemaal aan huis gekluisterd zijn en ook van de leuke ding aan het zwanger zijn kunnen genieten.
Vanmiddag was er voor mij opeens een grote verandering. Mijn maag begon te knorren. Was ik helemaal mijn middagsnack vergeten! Normaal weet ik al heel snel dat ik iets moet eten, want dan word ik flink misselijk. Nu dus niets van gemerkt! En dat terwijl ik slecht heb geslapen vannacht en me gaar voelde. Ik hoop zo dat jullie dit gevoel binnenkort ook mogen meemaken! Eindelijk staat hoe ik me voel niet bovenaan in mijn gedachten. Heerlijk!
Nou mijn drie flesjes zitten er nog in !! oh ik ben best even blij met dit lijnje zo. Ja ik vind op dit moment abrikozen nog te pruimen alle aarbei smaakjes vind ik heel vies heel ijzerig.. Bah