Ik gebruik nog altijd de drupjes van Nux Vomica. Het lijkt wel echt de scherpe randjes weg te nemen. Maar de misselijkheid is soms gewoon te sterk .. Gisteren was het weer mis. En vanmorgen in het Ziekenhuis ook weer. Gelukkig heeft de baby niks door en groeit goed. Die pakt wel wat die nodig heeft. Ik eet ook heel slecht.. Ik heb nu twee vloeibare voedingen op een dag. Verder is het soms een broodje of pijnenburg koeken. Af en toe een dropje of snoepje. Ik heb nu serieus al 2 maand geen warm eten gehad. Ik moet er ook niet aan denken.
Hoi henrieke, ik heb vandaag ook mijn eerste acupunctuur behandeling achter de rug dat zei mijn dokter ook dat mijn maag nu andersom werkt ofzo haha ..hij zei eerst ook dat hij me in de buik ging prikken . ik zo huh maar de baby dan hij moest lachen hij zei dat het geen kwaad kan dat hij bij mijn maag gaat prikken met kleine naald...en in mijn benenen voeten en armen ik verontschuldigde me later dat ik onnozele vragen stelde haha.. hij zei dat ik ongeveer 5 x moet komen elke week dus volgende week weer..
wow mariekebr, ik heb verder nog niets gelezen, maar alleen jouw stukkie; gefeliciteerd! Eng, maar heel leuk!!
Hallo allemaal! Ik schreef een paar weken geleden dat ik hoopte dat ik over een tijdje zou kunnen schrijven dat het beter zou gaan... het gaat beter!! Wat een opluchting! De misselijkheid neemt af, al bijna twee weken niet overgegeven en de emasafene aan het afbouwen, wat fijn! Ik schrijf dit om misschien toch een beetje hoop te geven. Ik hoop dat het met jullie ook gaat! Sterkte voorlopig! Liefs van mamakarlien
Jeetje balen! Hopelijk houdt het snel weer op! Hier ging het ook weer ietsje minder, gelukkig geen spugen. Maar wel weer wat misselijker. Acupunctuur lijkt nog niet te helpen, maar ik houd moed!
He balen!! Die terug vallen zijn zo mega zwaar! Hier dit weekend een voedselvergiftiging gehad en direct weer 1,5kilo kwijt! Ik zat net weer een beetje op de goede rit............ben steeds bang dat ik helemaal niks ga aankomen... Ik blijf ook misselijk maar ik geef nu al 2wkn niet meer over, op dit weekend na dan
Bedankt voor de lieve berichtjes, het valt me inderdaad zwaar, toch weer ziekmelden (zou morgen beginnen). En de lieve berichtjes van mijn omgeving zijn op helaas weinig @ henrieke: hopen dat het even tijd nodig heeft en toch nog gaat werken! @sloppy: balen zeg, misschien komt er weer wat bij als je weer wat kunt eten, wel fijn dat het over het algemeen beter gaat. Liefs van mamakarlien
Daar heb ik ook het meeste moeite mee die terugvallen. Want je denkt dat het dan zo goed gaat .. Maar het is gewoon schone schein in mijn geval . Sterkte dames !
Balen van die terugvallen. Ik ken het. En dan is de teleurstelling daar en de kracht even minder! Kom Op meiden! Nog even en dan een mooie baby, die is het zeker achteraf gezien zo waard. Hier sinds dinsdagavOnd opgenomen. Had 3 + Lego en en voelde me uitgeput van het spugen. Nu heb ik sinds vandaag sonde. Hopen dat ik me daardoor beter voel zo. Nu nog niet want moet nog erg wennen
Had je de vorige keer ook sondevoeding? Bij mij hielp het de eerste zwangerschap heel goed tegen de misselijkheid, de tweede zwangerschap echter niet. Toch heb je het nodig ivm. uitdroging en voeding. Sterkte, een sonde vond ik wel ingrijpend, vooral het inbrengen. Hopenlijk mag je snel met je sondevoeding naar huis en rustig aan blijven doen, maar dat weet je wel.
Ik ben vandaag toch ook maar weer naar het ziekenhuis geweest. Ik voelde me zo slap en lusteloos. En spuug nog altijd 3 keer per dag. VK wilde de sonde nu door zetten Dietiste ook. Alleen de gyn wilde de ketonen nog even testen. Die waren negatief gelukkig !! Maar dat betekende ook dat hij de sonde niet nodig vond. De VK en Dietiste wel dus alles is klaar voor de sonde maar hij is niet ingebracht. Ik heb nu de ketonen sticks mee naar huis en ik moet elke dag 2 keer testen. Als het positief is zoals alle andere keren dan word de sondevoeding gelijk opgestart. Ik had liever gehad dat ze de sondevoeding al hadden geplaats. Maar ja de Gyn had het laatste woord en die zei meestal met 16 weken is het wel over We zullen wel zien. Vind het wel fijn dat ik nu zelf elke dag kan testen zonder naar het ziekenhuis te moeten. Ik heb met de dietiste nog een goed gesprek gehad over eten. Omdat het me zo zo tegen staat en ik zelfs de vloeibare nutridrink niet meer weg krijg. Ze gaf ook aan dat je maag naarmate je minder eet krimpt en zich daar op in stelt. Dus ik moet echt weer leren eten. Ik heb gisteren een kommetje soep gehad echt inmininie maar het was wat he ! En het is er in gebleven ik denk dat daarom mijn ketonen ook goed waren. Nou meiden dikke (((Knuff))) die het nodig hebben
Bij mij kon na het drinken van een glas water het ineens weer veel beter zijn qua ketonen. Ik heb de sonde nu al gekregen omdat ze mij kennen van de vorige zwangerschappen en verwachten dat het verloop net zo zou zijn. Na ontslag en infuus, was ik 2 dagen prima in orde en zakte het al gelijk weer af om met 1 1/2 week weer opgenomen te worden tot 5x toe. Dus vandaar sonde. Vorige keer heb ik die niet gehad. Maar heb er deels ook zelf op gestaan om hem te krijgen, omdat ik fysiek niet zo achteruit wil gaan als de vorige keer. Vind het niet goed voor mijn conditie enzo. ik ben dus nu thuis met die sonde. Ga hem nu afkoppelen voor de nacht en naar bed. Ben nog helemaal niet misselijk geweest sinds ik de sonde heb.
Ha meiden, ik zit op de bank met ons prachtige kereltje en ben zo dol op hem. Het is zo'n zwaar cliche maar al die maanden met HG, die zware bevalling en zware nasleep zijn het allemaal zoooo waard. En ook al vind ik het moeilijk om jullie verhalen te lezen en riep ik tijdens mijn zwangerschap dat ik het nooooooit meer zou doen. Ik kijk naar mijn kind en voel me zo gelukkig en zou het voor hem zo weer doen Meiden voor jullie een hart onder de riem, zoek een manier om met HG om te kunnen gaan, sla je hier doorheen want je beloning gaat het zo waard zijn. En ik heb steeds gedacht als mensen dat zeiden 'ja maar voor anderen die zeggen dat het alles waard was die hebben het veel makkelijker gehad als mij' Maar nu kijk ik naar mijn kind en ik denk ik: maar de mijne is wel het bijzonderst Jullie babytjes hebben zulke sterke mama's, jullie zijn echt toppertjes. Heel veel sterkte allemaal en een dikke knuffel.
Ben het helemaal met je eens bloeme. Ik ben nog iedere dag dolgelukkig dat ik mijn zoontje heb gekregen. Het is echt het mooiste wat me ooit overkomen is om moeder te worden van zo'n fantastisch kind.
Hoi dames, ik wil jullie ff een hart onder de riem steken. Ook ik heb HG gehad. Met 9 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg een infuus. Na een week mocht ik weer naar huis. En bij 11 weken was het weer mis, weer uitgedroogd, toen ben ik 4 dagen gebleven in het ziekenhuis. Na 13 weken was de misselijkheid weg. Heeeel af en toe moest ik nog een keer overgeven, maar dat bleef bij 1x in de 4 weken ofzo... Bij de opnames zei ik tegen mijn man dat ik dit nooit, maar ook nooit meer wilde. Die andere kids die we misschien willen die wilde ik niet meer baren. Ik was er echt wel ellendig van, van die misselijkheid. Maar meiden, echt, ik doe het allemaal zo weer!!! Ik heb een gezonde dochter gekregen, en wat is zij het allemaal waard geweest! Meiden, kop op!! Tis echt heel vervelend, maar vreselijk de moeite waard! En weet dat je kindje hier niet onder lijdt, je kindje krijgt alle voedingsstoffen binnen!!!! Tis voor jezelf alleen vervelend! Succes allemaal!