Hallo, Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, dacht zelf 7w5d zwanger te zijn. Maar de VK kwam op 6w5d. Ze zag een heel mooi stevig kloppend hartje en zag er allemaal goed uit. Toch vind ik het raar dat het 1 week scheelt want ik heb 20 augustus positief getest. Volgens haar berekening zou ik dan 7 dagen na mijn eisprong al positief getest hebben, dat kan toch nooit. Wel lag het embryo erg dicht tegen de baarmoederwand aan wat het opmeten lastiger maakte. Ze zei dat elke mm nu al een dag verschil maakt dus dat het zomaar kan zijn dat het bij de volgende echo weer een paar dagen verder is. Moet ik me zorgen maken? Ik vroeg aan haar of het vruchtje misschien dan een achterstand had maar ze zei een paar keer dat het er perfect uitzag voor nu. Hoe kan het dan toch 1 week verschil zijn? Alvast bedankt.
Hoi mm1988, we weten dat bevruchte eitjes wel tot een week in een hoekje kunnen liggen wachten tot ze weer verder ontwikkelen (diapauze). Dus een verschil tot een week vinden wij eignelijk niet zo heel vreemd. En dat inderdaad met de verklaring dei je vk gaf is het dus meestal geen probleem en is het gewoon zo. Zolang je geen bloed verliest of erge buikkrampen hebt, is de kans het grootst dat je gewoon een paar daagjes minder ver bent. De termijnecho zal het straks allemaal onthullen! Groetjes Brigitte
Bedankt voor je antwoord. Stelt me weer wat gerust. Komt dit vaak voor dat er bij een vroege echo zoveel verschil in zit? En moeilijker op te meten is? Ik heb eerder een MA gehad vandaar de vroege echo. Ze zei dat het er echt goed uitzag nu en dat het beeld allemaal goed past. Mooi kloppend hartje enz. Maar toch blijf ik maar met die week verschil in mijn maag zitten. Kan het niet zo zijn dat ik eigelijk wel verder ben maar het vruchtje zich minder goed ontwikkelt? Of zou er dan geen kloppend hartje te zien moeten zijn?
Hoi MM1988, het kan nog wel alle kanten uit. Meestal gaat het wel goed bij zo'n bericht als jij vorige keer had, maar we kunnen nooit uitsluiten dat het te traag groeit omdat het toch niet goed gaat. Bij de volgend echo moet je duidelijk verschil in grootte zien. Je zult die echo binnenkort wel hebben denk ik? Spannend, ik duim gewoon met je mee! Groetjes Brigitte
Oke bedankt, ik heb idd over 1,5 week weer echo. Dit is mijn echo met 6 weken 5 dagen. (En volgens mijn berekening dan 7 weken 5 dagen).
Als ik het zo bekijk vind ik (de vorm van) de vruchtzak, dooierzak en embryo prima bij elkaar passen, dus ik heb goede hoop!