ik en vl. hadden sterk een vermoeden dat onze 4e een jongen zou zijn.. na de pretecho bleek het echter (weer) een meisje te zijn.. beide best overrompeld. En ook niemand die dit zou zien aankomen (ze hoopten allemaal na 3 meisjes nu op een jongen). na 2 dagen het tot ons te hebben genomen hebben wij de echobeelden laten zien, waarop ook onze verbaasde reactie te horen was. en gelijk na het zeggen en laten zien van het geslacht hebben ze een presentje uitgepakt.. niemand zag het aankomen, onze 3 meiden waren best teleurgesteld (inmiddels zijn ze dolblij dat hun zusje gezond is en dat ze komt), ondanks dat we hun al weken vertelden dat het of een broertje of zusje werd.. nu iedereen aan het idee gewend is, krijgen we leuke reacties en af en toe wat toegestopt.
Ik denk dat die mensen op de filmpjes zo reageren door de spanning die opgebouwd wordt, en om de reactie van de aanstaande ouders. Ik zit ook met tranen in mijn ogen op de bruiloften van vrienden, omdat het dan om hén en hun emoties gaat. De blijheid om het geslacht gaat er echt niet om wélk geslacht, maar meer dat het een soort cadeautje is dat (vaak letterlijk) wordt uitgepakt. Toen wij onze vrienden vertelden dat we zwanger zijn, deden we alsof we een foto maakten, maar het was een filmpje waarop mijn man riep "Wollig is zwanger!!!"(genoeg filmpjes op youtube!) Maar ze dachten dat het een grapje was en waren aan het wachten op de klik van de foto. Dus dat is een superdroog filmpje geworden. Alhoewel ze er de rest van de dag steeds over praatten en dingen vroegen en het superleuk vonden voor ons (dus daar lag het niet aan ). Het is inderdaad wel heel Amerikaans om zo uitbundig te zijn, maar dat zijn ze met alles. Dus, als je het wilt doen, houd er rekening mee dat wij Nederlanders een stuk nuchterder zijn. Desalniettemin, ik vind gender reveals leuk! Al wil ik het zelf gewoon meteen weten. Voor onze familie en vrienden vind ik het wel leuk om het niet met een appje te doen. En voor wat betreft babyshowers, "shower us with love, not gifts". Super leuk als ze op ons willen proosten en in het zonnetje willen zetten, maar een simpele borrel of high tea zonder cadeau's vind ik super en genoeg.