2 jr erg droog huidje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flipflop, Dec 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    mn jongste van bijna twee jaar heeft zeker nu in de wintermaanden een hele droge huid. ik smeer haar al dagelijks, soms wel vaker, in met baby bodylotion en de erg droge plekken die naar exceem neigen smeer ik in met vaseline cetomacrogrol.

zeker die vaseline helpt erg goed. maar zit een beetje te twijfelen of het verstandig is om deze voor het hele lichaam te gebruiken of zou ik nog een andere sterkere bodylotion kunnen gebruiken. (ik gebruik zelfs in de winter een bodylotion voor de extreem droge huid die goed helpt)
    maar ja, is het verstandig om zoiets ook al voor een dreumes te gebruiken??
    ik wil ook geen afhankelijkheid van het lichaam kweken als je snapt wat bedoel.....

iemand tips of advies?

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je al eens bij de apotheek geinformeerd? Hier had zoon als baby een erg droge gezichtshuid en toen een erg goed advies van de apoheek gekregen. Geen idee alleen meer hoe da middelje heet.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb Simone vandaag nog helemaal ingevet met Lanette creme. Het is even heel vettig maar het droogt snel op. Ik smeer het nu ook op mijn neus want ik ben snipverkouden en ik loop met een zakdoek aan mijn neus geplakt. Heerlijk spul.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
  5. Nureen

Nureen Actief lid

May 12, 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaseline Lanette voor gehele lichaam werkt bij mijn zoontje erg goed! Doe ik altijd al, veel eczeem en droge huid

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    tnxs voor de tips. ik ga maar eens shoppen :)

7. Anne22

Anne22 Actief lid

Nov 18, 2007
    220
    1
    0
    Insmeren met (baby)olie voor het douchen of badderen. Erna met een goede crème. Zie hierboven voor tips. :)

8. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet te vaak in bad/ douchen. Vooral niet te warm.

Verwarming niet te hoog, lekker ventileren in huis. Van die hangers met water aan de radiator. Was in de kamer drogen.

Dat scheelt weer smeren (hier in ieder geval).

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,195
    35,903
    113
    Wat voor merk babybodylotion gebruik je? Heel veel merken (zwitsal oa) zijn juist voor kindjes met een gevoelige huid niet geschikt.

Wat betreft vaseline, ik weet niet of je speciale vaseline hebt, maar over het algemeen kun je beter geen vaseline gebruiken. Dat sluit de huid geheel af en kan daardoor niet ademen, het gaat misschien tijdelijk beter, maar over het algemeen is het niet goed.

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    ik gebruik vaseline cetomacrogrol creme, speciaal voor exceem en beginnende exceem, voorgeschreven door de huisarts.

ze gaat al max twee of drie keer in bad. ik gebruik nu etos eigen merk baby bodylotion, maar merk dat die niet vettig genoeg is.

verwarming staat max op 20,5. ventileren doe ik ook dagelijks....

ik ga morgen even die vaseline lanette creme kopen, kan ik toch gewoon bij een drogist halen??

nu vraag ik me alleen nog af: insmeren met babyolie voor het bad?? helpt dat?

11. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Neutral baby huidolie is ook fijn.

12. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dan gaan voor natuurlijke producten, zoals een badje met havervlokken (haver in een washandje en net als een theezakje laten trekken en goed uitknijpen) en de producten van Weleda zijn ook erg goed, zoals de iedere dag olie en creme badje en weer en wind creme. De gewone babyproducten zoals zwitsal zou ik niet gebruiken in dit geval omdat die stofjes bevatten die het beschermlaagje van de huid niet beschermen omdat ze te ontvettend zijn of die olie bevatten die de huid teveel afsluiten.

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    ik ben vandaag opzoek gegaan naar de vaseline lannette creme. gevonden bij de apotheek, maar zij vertelde mij dat de vaseline lannette creme en de vaseline cetomacrogrol creme heel erg op elkaar lijken, alleen de lannette creme is iets vetter en smeert wat fijner uit. maar beide kan en mag ik voor het hele lichaam gebruiken. dus dat wordt lekker smeren met de goede creme die ik al heb alleen dan voor een groter oppervlakte ;)

14. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

Feb 26, 2010
    555
    187
    43
    Heb er helaas veel ervaring mee met mijn zoontje die nu voor de tweede winter een eczeem huidje krijgt. In de zomer bijna geen last.
    Ik smeer op advies van de dermatoloog 2 x daags koelzalf zonder rozenolie, een fijne vette zalf die bij de apotheek verkrijgbaar is. Als het wat erger is smeer ik voor het slapen gaan i.p.v. koelzalf met vaseline / parrafine. Dat is een heel erg vette creme, werkt prima, maar je moet dan wel daarna de kleertjes / pyama in de was. Trekt 's nachts wel super in het huidje!
    En als het dan nog uit de hand loopt smeren we een paar dagen met een corticosteroid, maar dat is bij de meeste kinderen niet nodig...

Share This Page