Luie drinker?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door zomer2012, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomer2012

zomer2012 Nieuw lid

4 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundige,

7 dagen geleden ben ik bevallen van een zoon. Ik heb al een dochtertje van 2,5 jaar die ik 5 maanden borstvoeding heb gegeven.

Vanaf dag 1 hapt mijn zoontje goed aan. De kraamzorg zegt dat ik goed zit met voeden. Ik heb al 2 dagen stuwing gehad en nu zijn mijn borsten weer soepel.
    Mijn zoontje was bij de geboorte 4410 gram. Hij is nu op dag 7 nog niet op zijn oude gewicht. De laatste 3 dagen is hij 4320 gram. Zijn gewicht blijft gelijk. Als hij uit mijn borst drinkt drinkt hij zeer moeizaam. Hij valt snel in slaap en elke teug moet ik stimuleren.
    Als we voor en na een voeding wegen drinkt hij steeds rond de 40 cc. Als ik dan nakolf krijg ik nog 80 cc eruit. Het zit er dus wel in, maar hij krijgt het er niet uit.
    Wat zou ik hieraan kunnen doen? op dit moment zijn we aan het navoeden met een flesje. Maar ik wil hem gewoon het liefst helemaal aan de borst. Hoe kan ik hem stimuleren? En bestaat dat een luie drinker?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

sorry dat je vraag even is blijven liggen, dat is niet handig met deze vraag.
    Ik zou graag even weten hoe het nu is.
    Heb je al geprobeerd om borstcompressie toe te passen?
    Hoes is zijn gewicht nu? Hoeveel poep en plasluiers heeft hij nu per dag?

Mirjam

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als wij niet snel genoeg reageren zou je even een lactatiekundige bij jou in de buurt kunnen bellen, dan ben je misschien wat eerder geholpen!

Mirjam

Deel Deze Pagina