Mijn onzekerheid speelt even behoorlijk op. Ik zat te denken hulp in te schakelen en toen bedacht ik me dit onderdeel op het forum. Mijn zoontje is 19-08 geboren (02.25u). Binnen een uur is hij aangelegd. Er kwam wel wat uit mij maar m'n zoon pakte m'n tepel niet goed. Hij heeft een paar slokjes gehad en toen zijn we gestopt. De volgende ochtend weer geprobeerd. Omdat hij m'n tepel weer niet goed pakte en gefrustreerd raakte is er een tepelhoedje bijgehaald. Dit werkte. Hij dronk geweldig en ik had ook verbazingwekkend veel al. Die dag blijven voeden met tepelhoedje en een keer gekolfd. Er kwam bizar veel uit al. Geen druppeltjes maar echt veel. Fijn dus dat dat het probleem niet was. De volgende dag werd ik erg ziek. Meer dan 40 graden koorts met extreem trillen. Hierdoor ging voeden niet. Heb genoeg kunnen kolven en dit is middels vingervoeden gegeven. 's Avonds echter ging het met mij slechter en kreeg ik antibiotica waarmee ik geen borstvoeding mocht geven. Vreselijk vond ik dat. Ik ben wel blijven kolven maar dat moest weggegooid worden. M'n zoon kreeg andere voeding. Dit was belangrijk omdat hij ook geel zag en in de couveuse moest. Gelukkig is alles goed gekomen. Ik mocht na twee dagen weer voeden en dat ging onwijs goed. Wel met tepelhoedje maar ik had heel veel voeding (melk). Na een week mochten we naar huis. Borstvoeding ging nog altijd goed (met tepelhoedje). Ik probeer wel af en toe even zonder maar zodra hij gefrustreerd raakt pak ik het hoedje. Links lukt nooit zonder, rechts sporadisch. Maar goed, met dit hulpmiddel zit ik nog het minst. Sinds 1 september lijkt hij erg onrustig. Ik voed volledig op verzoek. Dat was altijd om de 2 á 3 uur. Af en toe een kort troostslokje maar er zat best een ritme in. Maar dat veranderde. Ik dacht aan de regeldagen, waar ik over las en veel in herkende. Maar het lijkt niet beter te worden. Hoe lang duurt die periode doorgaans? Mijn zoon kan niet slapen zonder te drinken. En hij wil overdag bijna ieder uur drinken. En soms dus veel vaker. Hij heeft enorm veel zuigbehoefte. Maar wat ik begreep is het beter de borst te geven dan bijvoorbeeld m'n pink. Echter, dan drinkt ie dus wel héél vaak op een dag. Groeien doet hij goed en ook z'n luiers zijn prima. Het is meer z'n onrust en enorme behoefte die me onzeker maakt. Op behoefte voeden wil ik graag maar of dit zo gezond is?
hoi sorry dat je vraag zo lang is blijven liggen, we zijn een beetje achterop geraakt zie ik. Is je vraag nog relevant of heb je inmiddels elders hulp gezocht? Wat heb je veel meegemaakt zeg! Het is normaal dat een baby veel zuigbehoefte heeft en het is niet erg als je op veel meer dan 8-12 voedingen uitkomt, sommige baby's willen wel 18 keer per dag drinken. Bijna altijd is dit een fase van een paar dagen tot een week en daarna neemt het aantal wel weer wat af. Hoe is het nu? Heb je inmiddels andere vragen? Laat maar weten! Mirjam