meer dan een uur aan de borst???

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Do0ZzeM, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do0ZzeM

Do0ZzeM Lid

11 mrt 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik ben net papa geworden van onze mooie dochter Mila. Ze is vandaag precies 2 weken oud. In die 2 weken hebben we ongeveer 1000 tips gehad over borstvoeding. Uiteindelijk hebben we gezegd, nu is het genoeg en gaan we ons gevoel volgen. Maar stieken zijn we toch een beetje onzeker....

Mila gaat nu op verzoek aan de borst, en niet meer om de 3,5 uur zoals was geadviseerd. Nu is het de ene keer 2 uur en de andere keer 4 uur later en snachts slaapt ze van 01:00 tot 7:00 uur. Totaal haalt ze dus zeker wel 8 voedingen of meer.

Er is verteld dat je ongeveer 10 a 20 minuten per borst moet laten drinken. Mila kan echter wel 30 min per borst blijven drinken. Als we haar na 2 X20 min stoppen dan begint ze weer te huilen. Daarom geven we haar vaak erna nog eens 30cc melk uit de fles. Hierna valt ze vaak in slaap en concludeer ik dat ze dan dus wel voldoende heeft en ze dus gewoon niet voldoende uit de borst haalt.

Heb ik het bij het goede eind, of zit ik er helemaal naast? Elke keer meer dan een uur borstvoeding geven is ook weer niet goed voor haar borsten neem ik aan, naast het feit dat het erg vermoeiend is voor mijn vrouw. Kunnen we beter dan gewoon 2 X15 minuten aan de borst, en dan bijvoeden met de fles zodat ze voldaan is?

ik hoop dat jullie het herkennen en ons kunnen helpen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

sorry dat je vraag zo lang is blijven liggen, we zijn een beetje achterop geraakt zie ik.
    Is je vraag nog relevant?
    Op zich kunnen baby's heel goed aangeven hoe vaak en hoe lang ze willen drinken. Maar een uur aan de borst is wel lang ja.
    Ik zou graag weten hoe het nu gaat. Of misschien heb je al een lactatiekundige gebeld?

Mirjam

Deel Deze Pagina