Hallo Lactatiekundige Linda of Ilse, Ik had 2 vraagjes. Vorige keer is de bv niet gelukt, en ben ik gestopt op dag 5 met heel veel stuwing. Is dat slecht voor je borsten? Als de borstvoeding nog een keer zou mislukken, zou ik dan meer kans op borstkanker krijgen later? Of heeft dat er niet mee te maken. Een vriendin van mij daar is het 2x mislukt en die heeft later borstkanker gekregen. Ik vroeg me af of dat verband heeft. Het gaat nu heel goed met haar. Maar bij mij zit de schrik er een beetje in. En hoe kom ik aan een lactatie deskundige bij mij in de buurt. Ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege ks. Maar is het mogelijk om tijdens de zwangerschap alvast een plan te maken over hoe we het aan gaan pakken? Groetjes Brechje
Hoi Brechje, Het is zeker een goed idee om van te voren een plannetje te maken met een lactatiekundige bij jou in de buurt. Je kunt haar vinden op www.nvlborstvoeding.nl Verder staat er beschreven dat het geven van borstvoeding het risico op het krijgen van borstkanker verkleint. Het is niet zo dat je nu direct meer kans hebt daarop hoor, andere factoren zoals erfelijkheid, voeding e.d spelen ook een rol. vr gr Linda
Hoi Linda, Bedankt voor je reactie. ER is helaas maar een bv deskundige in Friesland op een uur rijden. Maar misschien zit er ook wel een in het ziekenhuis. Hoe ik daar achter kom weet ik niet. Groetjes Elba
Als je op de site van het ziekenhuis kijkt kun je het meetal wel vinden. En anders even bellen naar het ziekenhuis. groet Linda