Opnieuw zwanger

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Raatje, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Het was even schrikken, maar de zwangerschapstest liegt er niet om! De tweede streep kwam nog sneller dan de controle streep, ik ben zwanger!

Vanochtend getest en de afgelopen dagen al weer minder gekolfd op het werk.. Ik dacht eerst dat het kwam omdat mijn menstruatie eraan zou komen (dan heb ik altijd even een productie dip), maar dit is andere koek!

Voor mijn zwangerschap kolfde ik ongeveer 120 ml van beide borsten, nu met moeite 100 ml. Soms 90 ml. Nog niet heel weinig natuurlijk, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen hier mee zijn? Werd dit nog minder gedurende de zwangerschap? Ik heb niet het idee dat mijn zoontje nu tekort komt, hij is iig tevreden als hij gedronken heeft.

Even kort onze dag:
    In de ochtend drinkt hij verreweg het meest, dan ligt hij echt lang te drinken bij mij in bed.

Tussen de middag drinkt hij ook goed, maar wel beduidend minder lang. Soms een paar slokjes van de andere borst, maar soms ook niet.

Hij wilt ook drinken in de namiddag, dit gaat soms nog wat beter dan die bij de lunch.

In de avond voor het slapen gaan drinkt hij ook, maar is er ook iets sneller klaar mee.

Hij wordt niet wakker in de nacht, hoewel we hem soms op de avond soms horen. Hij huilt dan niet, dit kan dan geen honger zijn toch? Hij slaapt dan ook gewoon weer door. Ik zou het zo erg vinden als hij toch te weinig krijgt en ik het hem dan niet geef..

Het is hier trouwens (ook voor de zwangerschap nog!) een drama met de flesjes tussen de middag voor de oppas! Hij drinkt deze soms gewoon niet leeg. Als hij dan 60 ml drinkt is het veel! Hoe gaat dit bij jullie? Op het CB pas wel te horen gekregen dat het normaal is dat de melk wat afneemt omdat hij zo goed eet (fruit, brood, groente alles is lekker!). Ik ben hier ook gewoon blij om, maar nu heb ik toch dat knagende gevoel of ik nu niet te weinig melk heb voor mn mannetje.

Tips en info hoe ik dit kan zien altijd welkom:)

Oh bijna vergeten: Ik merk dat hij nu minder vaak grote slokken neemt. Hij begint gulzig te drinken en dan in ene keer houdt het op. Hij is dan niet onrustig of boos. Hij laat dan los, soms als ik hem weer wil aanleggen wordt hij wel bozig. Ik krijg dan nog wel melk uit mijn borst. Daarom onzeker of ik nog genoeg heb, hij is nog geen jaar, dus ik wil hem voor die tijd genoeg melk aanbieden! (en hoop zo dat ik geen kunstvoeding hoef te gaan geven, niet omdat het niet oke is, maar omdat ik gewoon lui ben denk en de borst te makkelijk vind!)

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
  3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap.
    Hier bijna hetzelfde meegemaakt. Raakte rond dezelfde leeftijd van onze eerste zwanger al bij jou nu het geval is.
    Bij mij liep de productie ook langzaam terug en toen mijn dochtertje 1 werd is het helemaal gestopt. Ik het toen nog een keertje gekolfd en er kwam maar 10 cc uit beide borsten. Vanaf die tijd kreeg ze gewoon koemelk en dit is altijd zonder problemen gegaan.
    Van het consultatiebureau mocht ik eventueel met 11 maanden al koemelk geven als dit nodig mocht zijn.

Maar wie weet loopt het bij jou wel anders, verschilt per persoon en sommigen voeden gewoon door.

4. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat jij bijna hetzelfde heb meegemaakt Margha. Het kan natuurlijk heel anders lopen bij mij, maar het geeft hoop dat ik het nog kan uitzingen tot in ieder geval zijn eerste verjaardag!

Wij wilden graag zwanger worden, maar omdat het bij ons zoontje lang heeft geduurd, dachten wij eigenlijk dat het nu weer langer zou duren (totaal onlogisch achteraf gezien natuurlijk!). De borstvoeding speelt iig nog zo'n grote rol hier, dat ik soms wel angstig ben dat dit zomaar afgelopen kan zijn door deze zwangerschap. Maar mocht dit zo gaan, dan mag ik ook trots zijn op wat we tot nu toe bereikt hebben!

Meer meiden met ervaringen zijn altijd welkom ;)

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier was ik weer zwanger toen de oudste 1 jaar was. Merkte ook dat kolven terugliep. Verder aan de borst leek hij steeds wel tevreden. Overdag at hij ook goed en drink soms water of thee. Heb tot 6/7 maand zwangerschap BV gegeven. Dat was toen alleen nog in de ochtend en avond. Overdag al over op koemelk. Toen was mijn oudste er klaar mee, wilde niet meer aan de borst en ik denk dat ik gewoon ook niet veel melk meer had........
    Je streven van 1 jaar zal ongetwijfeld gaan lukken hoor. Zo lang duurt dat niet meer. Overigens gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina