Ik vond geen recente topic terug hierover dus.. Ervaringen en/of tips zijn welkom! Ik heb 18,5 week exclusief bv gegeven, heb ervan genoten maar vind het nu tijd om stilaan te gaan stoppen.. Ik wou dit schema gaan volgen (Afbouw bij 8 voedingen) : Afbouwen en stoppen Heb nog enkele vragen : - Ik begin dus best met de namiddagvoeding te schrappen.. Maar ik voed op verzoek.. Dus de ene dag is dat 14u, de andere dag 15.30.. Maakt dat wat uit? - Normaal drinkt dochter telkens van 1 borst, maar moet ik met het afbouwen haar terug van beide laten drinken? Omdat bijvoorbeeld : 12u rechts drinken, 15u flesje KV, 18u links drinken en dan rond 20u pas terug rechts.. Is daar niet teveel tijd tussen of is dat net de bedoeling?? - Volgende zaterdag moeten we 's avonds naar een trouw, mag ik ons mama dan een flesje KV laten geven? En dan kan ik voor ik vertrek best kolven want die bv is eigenlijk nog niet weggevallen? - Ik zit momenteel nog op 9 voedingen per 24u, de vroedvrouw zei me 2-3 dagen te tellen per voeding die wegvalt, klopt dat?
Ziet er goed uit,met als enige opmerking dat de vroedvrouw geen advies meer mag geven en snel op borstvoeding cursus moet.Wil ze je een borstonsteking laten krijgen? Je kan uitgaan van minimaal 5 dagen. Maar sommige borsten hebben wat langer de tijd nodig. Als de spanning te groot is, kolf die er dan van af. Géén rode plekken of knobbels. Wil je helemaal stoppen? Of nog een tijdje bijvoorbeeld de ochtend/avond behouden? Ook dan is rustig afbouwen het beste advies.
Ik heb ook begrepen dat je het beste een week kunt aanhouden per laten vallen van een voeding. Ik lees even mee, wil nog lang niet afbouwen maar is wel goed om alvast voorbereid te zijn