Zoals het al zegt heeft mijn dochter hypermobiliteit met pijnklachten en een zwakke spierspanning in haar lichaam. Daarbij merken we ook dat ze enorm last heb van drukte, ze reageert daar nu steeds vaker heel fel op. Ze zit op een reguliere basisschool met een hoge kinderaantal in de klas. Daarbij word natuurlijk de nodige geluiden gecreeerd en soms een botsing en dit vind mijn dochter dus het ergste wat er is. Vaak gaan dag 1-2/3 goed en daarna kakt ze volledig in en word ze een ramp ! Op school hebben ze nu aan de bel getrokken en ik ga maandag zelf weer terug naar de revalidatie arts. Ze klaagt namenlijk over veel pijn in haar benen en knieen vooral, ze draagt ook spalken voor ondersteuning. Zijn er hier meer ouders die bekend zijn hiermee?
Sneu voor je dochter. Misschien halverwege de week een dagje of een paar middagen thuis houden iom school? Ik ben alleen bekend met lichte hypermobiliteit. Doen jullie iets aan spierversterking, zwemmen b.v.?
mijn dochter is nog wat jonger ( 2.5), maar ook hypermobiel en heel erg (extreem?) gevoelig. gaat wel naar de peuterspeelzaal nu en als ze terug komt vertelt ze me in plaats van wat ze gedaan heeft wie er heeft gehuild, wie er boos was dat soort dingen. ook thuis merken we dat ze geoeliger is als gemiddeld, als wij boos zijn op haar is ze echt van de kaart. echt tips ofzo heb ik niet, ik hoop voor je dochter dat het haar beter gaat lukken op school. en anders is idd misschien halverwege de week een dag/middag thuis houden een idee.