Hoi allemaal, Ik vraag me af of hier meiden zijn die hypermobiel zijn en ondertussen zwanger zijn of zijn geweest. Ik ben hypermobiel en heb daardoor vaak last van mijn polsen, maar vooral van mijn onderug/heupen/bekken. De fysio heeft me ooit verteld dat het tijdens een zwangerschap/vruchrbare periode erger kan worden omdat door de hormonen je banden soepeler kunnen worden. Nou heb ik vorige week pregnyl gehad (zwangerschapshormoon) en de dagen erna enorme last van mn onderrug en bekken gekregen. Nu is het weer bijna weg maar volgens de testen is de pregnyl ook zo goed als uit mn lijf. Mijn vraag is dan ook: Hebben jullie tijdens je zwangerschap meer last van de hypermobiliteit dan ervoor? En zoja, wat doen jullie ertegen? wij zijn bezig in de mmm ivm kinderwens en ik zou graag willen weten of het verstandig is bijv. preventief naar de sportschool en fysio te gaan.
Bij mij is 2jr geleden hypermobiliteit geconstateerd. Ik heb vooral altijd last gehad van mijn rug. Ben toen begonnen met fysio. Naja doe al ong 8 jr verschillende fysio. Maar ben toen begonnen met het dorsano programma om de buikspieren ect te versterken. Hier heb ik veel aan gehad. Maar.....ik ben hiermee gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Ik vond het eng om zoveel met de buikspieren ect bezig te zijn. Nu vanaf week 18 al last vd rug. vanaf week 22 bi en vanaf week 25 in ziektewet. Krijg nu oefeningen van de zw.fysio die lijken op her dorsano programma. Het domste wat ik dan ook gedaan is heb is daarmee te stoppen. Maar even antw. Op je vraag. Het is idd handig om alvast te beginnen met voor jou passende fysio. Om de klachten die je nu hebt te verminderen en je spieren sterker te maken. Als je zwanger bent, stop er dan niet mee. Je kunt altijd dan nog op zoek gaan.naar een bekkenfysio ed.
Sportschool kan idd nu ook voldoende zijn. Maar laat dan wel een schema maken met welke oefeningen geschikt voor je zijn. Maar denk idd dat ik tijdens de zw. Veel meer last heb van mn hypermobiliteit. Alle banden spieren verwerken en rekken nog eens extra uit. Succes
Mij is afgelopen zomer verteld dat ik hyper mobiel ben. Al mijn klachten van al die jaren vielen gelijk op zijn plaats. Ik heb vooral last van mn schouder, knieën en polsen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik veel last van mn knieën gehad, maar verder geen klachten, aan het einde veel last van mn bekken. Ben nu weer zwanger (weet het echt pas een paar uur..) en weet dus niet hoe deze zwangerschap zal lopen.
Hoi Ik ben al heel mijn leven hypermobiel. De pijn en last zit hier voornamelijk in knieën en handen. Toen ik zwanger was al vroeg bi daardoor(17 weken) Dit heeft groote gevolgen gehad kon amper werken van 38 uur terug naar 12 verdeeeld over 4 dagen. Gelukkig kon ik aangepast werk doen die tijd. Na de bevaling en verlies van wat overtollige kilo's gaat het nu beter. Moet zeggen dat het me niet tegen houdt voor een 2e mocht het gegund zijn. Als je nog meer vragen heb hoor ikhet graag! Groetjes paula
Jerami, gefeliciteerd ; )! Iedereen heeft idd andere klachten vd hypermobiliteit. Dus ook de klachten id zwangerschap zijn anders. Wel komen bekken klachten zowiezo veel voor tijdens zw. Dus om daar alvast wat aan te doen is altijd handig.
ik benhypermobiel en heb behoorlijk last gehad van bekkenpijn. Mijn schouder was een half jaar na de bevalling van de tweede flink overbelast vanwege het tillen van de oudste en de baby. Moet altijd opletten dat ik schouders, knieen en heupen niet overbelast want dan heb ik veeel pijn
Herkenbaar hier vloog mijn si gewricht er ineens uit. Dit is het gewricht dat schouder en arm aan elkaar koppeld . Overbelasting ook hier maar het is xo lastig om te minderen met die ukjes
Ik heb ook snel last vd schouders. Vind t dan ook niks om altijd n tasje mee te slepen. . Zal na de zwangerschap goed moeten zoeken naar een goede draagdoek voor minder belasting
Bedankt voor de reacties! Op zich ben ik heel fit maar extra buikspier oefeningen kan geen kwaad en mijn rug sterker maken ook niet. Zal de fysio in mijn pakket laten