Na van alles te hebben geprobeerd, dacht ik ik vraag het hier is. Onze Thirza slaapt s'avonds na haar 19:00 uur fles niet meer tot de 23:00 uur fles. Eigenlijk mogen we helemaal niet klagen want de rest van het slapen gaat super. Maar een avondje bankhangen zou ook wel eens een keertje fijn zijn. Haar ritme is nu: 6:30 fles 7:30 slaapje 10:45 insmeren/omkleden 11:00 fles en nexium 12:15 slaapje 15:00 fles 16:15 slaapje 18:30 omkleden/insmeren/badje (om de dag) 19:00 fles en nexium 23:00 fles En na deze fles gaat ze de nacht dus in en die slaapt ze heerlijk door. Wat we geprobeerd hebben: smiddags minder laten slapen. Laten huilen. Laten huilen en om de 5min naar boven. Eerst in bad dan fles en andersom. Met gordijnen open/dicht Lamp aan/uit Voorlezen. Zingen. Ernaast zitten. Bij haar gaan liggen. Bij ons liggen. Masseren. In de bondolino. En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn. Niks helpt en op zich is het niet erg maar rond half 10/kwart voor 10 is het gedaan en is ze doodmoe en oververmoeid en blijft dan huilen van oververmoeidheid. Is dit een ritme en veranderd dit vanzelf?? Heeft iemand dit ook meegemaakt met haar kindje en heeft misschien wel de gouden tip??
Ik denk dat je een mooi ritme hebt, ziet er netjes uit! Wat mij als eerste opvalt is dat de nexium niet gelijkwaardig over de dag verdeelt is. 11 uur en 19 uur. Dus er zit de ene keer 8 uur tussen en de andere keer 16 uur. Mijn ka zei dat het voor de eerste fles, om 7 uur en dan weer om 19 uur 'moest', zodat er beide 12 uur tussen zit. Bij jou zit er een vrij groot verschil, heeft dit een reden? Hoe groot is de fles van 19 uur? Is deze te groot of juist te klein? Hoeveel krijgt ze totaal op een dag? Mijn jongens hadden het tot een maand of 3 wel, dat ze wakkerder waren savonds, maar daarna was het over.
Ja ritme is op zich goed, alleen de avonden. De reden zit in het ziekenhuis , namelijk onze assistent ka, we hebben juist dit schema zo gemaakt omdat zij deze tijden van de nexium doorgaf. Maar het gaat nu zo goed (na ruim 3 maand ook niet overdag te hebben geslapen) dat ik het niet durf te veranderen, binnenkort belt ze en wil ze gaan afbouwen hier ben ik al als de dood voor. Maar hoor telkens om me heen van, nou die van ons slaapt gewoon om 19 uur want dat is kindertjes bedtijd enz enz je kent het wel. Word er best onzeker van en ben ook bang dat ze straks helemaal nooit s'avonds wil slapen, maar we hebben al zoveel geprobeerd ik weet het gewoon niet meer. Ja er in mee gaan, maar dan stuit ik weer op zoveel commetaar pfff moeilijk hahahaha Ze krijgt 4 flessen van 180cc en de laatste fles voor de nacht is 200cc.
Ons kindje is een week ouder als Thirza zie ik. Levi begon ook steeds onrustiger te doen, maar dan overdag. Toen ik hem hapjes en papsflesjes ging geven verdween dit gedrag meteen! Helaas kan ik het niet helemaal met elkaar vergelijken omdat Levi van 20:00 uur tot 08:00 uur slaapt (gebeurde van de één op andere dag toen ik hem niet meer om 23:00 uur wakker maakte voor de voeding). Misschien is je kindje gewoon toe aan hapjes en merkt ze 's avonds dat ze door de dag heen ''iets'' gemist heeft?? En wat ik me ook afvraag.. Waarom geef je haar pas om 23:00 uur een fles als zij om 21:30 uur moe is?
Helaas is dit al sinds Thirza zon 3 weken oud was en sinds nu zon 3 weken slaapt ze overdag redelijk, daarvoor sliep ze ook niet overdag. Dus denk niet dat het met hapjes te maken heeft, hier wil ik ook nog even mee wachten. Maar wat ik aangaf eigenlijk zouden we helemaal niet mogen klagen, want ze slaapt nu goed overdag. En Thirza heeft reflux als ik haar om 21:30 al een fles geef dan zit er tussen de flessen te weinig tijd en komt meer dan de helft er weer uit. Ook slaapt ze, als ze eerder dan 23:00 de fles krijgt snachts niet goed en komt eerder voor een fles, wat weer resulteert in een heel verward schema met veel spugen, oprispingen en honger de volgende dag.
Situatie klinkt aardig bekend, mijn zoontje (nu 9 mnd) heeft ook reflux en sliep tot 2 weken geleden 's avonds slecht. De eerste 5 maanden kon ik hem tussen 19 en 21.30 niet eens op bed leggen dan was het alleen maar brullen, dus die uren zat hij steevast ik de draagdoek (en ik maar lopen lopen lopen, oh wordt alweer kapot als ik eraan denk). Daarna ben ik hem op bed gaan leggen en erbij gebleven, dan duurde het wel een half uur voordat hij sliep. Hij wordt sindsdien standaard na 45 minuten slapen wakker (vaak huilend). Soms was een speentje geven genoeg en soms niet, dan echt bij me nemen. Dit gaat pas sinds een week of 2 echt 100 x beter. Bij ons was tijd dus de heler, al moet ik zeggen toen zijn refluxmedicatie niet helemaal goed hielp werd hij savonds (en snachts) ook veel vaker wakker. Heel veel succes met volhouden, het is niet makkelijk...
Heb je al eens geprobeerd om dat badje 's avonds weg te laten? Hier was dat altijd juist een enorme drukte-veroorzaker, totaal geen ontspanning en slaperig worden iig... Verder zou ik denken dat als de nexium toch te dicht op elkaar zit, de onrust 's avonds daar misschien van komt en het wel echt de moeite waard is om de eerste dosis te vervroegen naar de ochtendfles. Hier moesten we ook echt zo goed mogelijk verdelen over de dag. Nexium kan darmklachten geven, dus mogelijk dat ze -als ze na 8 uur alweer de tweede dosis krijgt- even te veel verwerken krijgt. Als dat ook niks doet, zal het gewoon haar ritme zijn en dat verandert dan ook echt vanzelf wel. Haar signalen gewoon goed in de gaten houden en daarop inspringen. Hier ook lang de avonden niet voor onszelf gehad. Het hielp hier trouwens op een gegeven moment wel om 'r dan 's avonds op onze buik in slaap te laten vallen en dan over te leggen in de wandelwagenbak als ze goed vast sliep en haar daar lekker bij ons in de kamer te laten liggen. Dat hebben we denk ik tot een maand of 5-6 gedaan, voor ze echt een beetje normale tijd naar bed ging... (uur of 20-21). Mooie naam trouwens, Thirza
Ons meisje heeft tot ze een maand of 11 was altijd veel wakker geweest 's avonds. Ze sliep niet voor 23.00. Ze sliep dan eind middag, begin avond nog een keer. Uit het niets is het verandert en nu gaat ze rond half 7 de nacht in. Hopelijk verandert het snel bij jullie meisje.
Hier een Bondolino maar dat is eventjes leuk en daarna ook huilen geblazen, speciaal er voor aangeschaft maar ze vind die houding niet fijn. En wat je zegt zodra ze haar bedje ziet is het huilen geblazen, het is puur het erbij willen zijn hebben wij het idee, want zodra ze beneden uit bed is is het vaak goed. Tenzij ze echt oververmoeid is. Hopenlijk inderdaad is het gewoon de tijd die het moet doen. Bedankt en ik hou mezelf voor dat we al blij moeten zijn dat ze overdag wel slaapt.
Ze gaat niet elke avond in badje (douchen, badje heeft ze hekel aan haha), meestal om de dag en soms zitten er wel eens 2 dagen tussen ivm droge huid en wat jij ook zegt ze word er niet rustiger van. Ik ga het is met de assistent arts over de nexium hebben, binnenkort nl een belafspraak. Krampjes zijn het niet (helaas bekent mee) ze huilt eigenlijk puur van oververmoeidheid, maar ja slapen ho maar. Meestal gaan we s'avonds met de honden het bos in dan valt ze in de kinderwagenbak in slaap, maar zodra we thuis zijn is ze wakker. De laatste week valt ze ook niet meer bij mij in slaap, dus dat is wel erg vervelend voor haar zelf. Ze slaapt wel bij ons op de kamer maar dan in haar ledikantje.
Ja ik ben zelf ook een avond mens dus misschien heeft ze dat echt van mij, wie zal het zeggen. Het vervelendste voor haar vind ik dat ze op een gegeven moment zo oververmoeid is, maar dan toch niet kan/wil slapen.
Badje zou ik dan sowieso ergens overdag gaan doen en bij droog huidje max 2 keer per week. En ik zou haar niet meenemen met de honden uitlaten. Vanaf een maand of 2-3 werd rondkijken hier erg interessant en gaf buiten zijn alleen maar een hoop prikkels. Werd ze hier niet rustiger van iig ook. En wat betreft de darmen: hoeven niet perse duidelijke krampjes te zijn he? Kan ook dat de darmen gewoon net even te hard moeten werken als ze te dicht op elkaar krijgt, wat ook weer prikkels zijn, wat weer kan maken dus dat ze niet slaapt. Maar goed, kan ook zijn dat ze van gewoon de hele dag aan het einde van de dag gewoon wat te moe is/beetje overprikkeld. Dan helpt uiteindelijk vaak niets, maar blijft het wel het beste om het zo rustig mogelijk te houden. Dus ook als het niets lijkt uit te maken zou ik badje 's avonds niet meer doen en een van jullie beiden met haar thuis terwijl de ander de honden uit laat.
Okeej nou dan kan ze gewoon s'ochtends mee douchen dat is totaal geen punt, ik douche nl 2 keer per dag Ooh ik had juist het idee dat ze daar wel rustiger van werd omdat ze dan juist wel slaapt? We blijven nl al overdag zo veel mogelijk thuis of regelen hier oppas zodat ze niet afwijkt van haar ritme, maar mocht het aan het overprikkelen liggen op welke leeftijd is dit meestal wat minder?? Op die manier, ja dat zou inderdaad wel kunnen natuurlijk, want pijn heeft ze niet. Net schoot mij wel te binnen, het rare is dat we nu zon 4 verjaardagen s'avonds hebben gehad en ze dan wel gewoon slaapt in de drukte en ook nergens wakker van word.