Beweging baby

Discussion in 'Aangeboren afwijkingen' started by kaartje200, Jul 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaartje200

kaartje200 Nieuw lid

Mar 14, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij hebben een dochter van 4.5 en een zoontje van een half jaar. Hij doet het verder heel goed ontwikkeld zicht goed. Alleen hij doe heel druk met zijn handjes als hij niks in handen heeft doet hij zijn handjes continu open en weer dicht en dit herhaald (grijpbeweging ) ik geef hem dan vaak iets in zijn handjes dit wil hij vaak wel maar als hij gefrestreed is gooit hij het speeltje weg en gaat dan verder met deze beweging . Herkent iemand dit ?

2. Mila2011

Mila2011 Actief lid

Oct 14, 2012
    268
    50
    28
    Volgens mij is dat volkomen normaal voor een baby. Hij ontdekt nu dat hij zijn handjes kan bewegen en dingen vast kan pakken.

3. kaartje200

kaartje200 Nieuw lid

Mar 14, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke want zie niet alle baby's dit doen en geen 1 kind is gelijk natuurlijk .als hij niks in handen heeft dan maakt hij deze beweging en dan continu open dicht enz .
    En let er misschien te veel op ik werk zelf in de gehandicaptenzorg met mensen tot een ontwikkelings niveau tot een jaar .
    Ik hoop op rectie of meer mensen dit tegen komen ?

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Bel het consultatiebureau anders even, als je je echt zorgen maakt.

5. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Zie je die mensen op je werk dit ook doen? Zo ja, dan is het dus volkomen normaal gedrag voor kinderen tot een jaar.

6. kaartje200

kaartje200 Nieuw lid

Mar 14, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het cb al gevraagd en zeggen ook geen zorgen maken de ene baby draait met de voetjes de andere baby mat handjes. Maar zou fijn vinden om te horen als andere moeders dit ook herkennen ?

7. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    gisteren nog een baby gezien die dat ook deed. was net 4 maand oud. Bij enthousiasme of schrik deed ie steeds handjes open en dicht. ons mannetje zwaaide heel erg met de armpjes, is gewoon een uiting van emotie denk ik. Heeft ie er controle over of doet ie het ongecontroleerd, als een reflex?
    is het een schokkende of vloeiende beweging?
    Dat schokkerige moet bij 5 maand wel overgaan in vloeiende bewegingen.

Share This Page