stuit, draaide de baby zelf?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bjanc, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

je baby lag in de stuit, draaide deze vanzelf?

1. ja, in week 36/37

2. ja in week 37/38

3. ja in week 38/39

4. ja in week 39

5. nee draaide niet meer zelf

6. heb hem laten draaien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Naja dr vraag spreek voor zich. Graag even stemmen... :)

Beeb ligt hier in de stuit. Gentle sectio is gepland..

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Alledrie met 38 weken

3. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft tot 37 weken jn stuit gelegen, draaipoging gehad die niet goed afliep. Spoed ks gehad.

Deze beeb ligt tot nu toe elke controle echo in stuit. Ben benieuwd.;)

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Gedraaid of laten draaien!?
    Zo laat nog?
    Jeetje, voelde je dat?

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nee, draaide niet meer zelf. Draaipoging gehad en ook niet gelukt helaas! Ben blij dat deze dame wel goed ligt :)

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Nee, niet gedraaid. Draaipoging ook niet gelukt; stuitbevalling met 36+2 (terwijl ks gepland was).

7. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste baby heel de zwangerschap in dwarsligging gelegen niet een keer met hoofd naar beneden.
    Met ruim 37 weken laten draaien en voordat ik de auto in stapte lag ze alweerin dwarsligging.

Met precies 38 weken lag ze voor de eerste keer in hoofdligging en ben ik meteen ingeleid en is ze geboren.

Tweede dochter hetzelfde en keizersnede stond gepland en de nacht ervoor gedraaid naar hoofdligging en ben ik ook weer ingeleid en is ze geboren.

Derde keer lag ze in stuitligging en is ze met ruim 37 weken gedraaid en met 38 weken geboren op de natuurlijke manier.

En heb de draaiing zeker gevoeld hihi zag er erg gek uit . Zo'n kindje wat dan op het laatste moment draait

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Meer ervaringen?

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik lees nieuwsgierig mee ... Nog maar 23 weken zwanger, meiske ligt ook met 't koppie naar boven.

10. Eef27

Eef27 Lid

14 okt 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees/volg ook even!Hier ook een meisje vanaf de 20 weken in stuit. Zegt nog niet zoveel maar mijn gevoel zegt dat ze zo blijft liggen. Bij mijn eerste nooit stuitligging gehad. Meer mensen die bij de eerste geen stuit hadden en bij de tweede wel?

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier in stuit tot 33 weken. Gestart met moxa en drie dagen later zagen we haar draaien op de echo, heel bijzonder.
    Als ze niet gedraaid was dan hadden we geen versie gewild. Ze ligt nu nog steeds goed gelukkig.

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Ja eef.ik dus.. eerste nooit geen stuit.. nu dus wel..
    Ergens kan ik ne niet voorstellen dat ie nog draiid... Ks staat gepland... Over 2 weken en een beetje..
    Heb t idee dat ie ook al indaald. Banden ed zijn af en toe gevoelig.. ben erg benieuwd.. zou zelfs wat teleurgesteld zijn als t niet door zou gaan... Klinkt miss raar.. maar ben wel klaar zg maar

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mijn eerste lag ook niet in een stuit. Mocht deze tweede dame in stuit blijven liggen, dan wil ik alleen acupunctuur/moxa proberen, geen uitwendige versie. En ook geen stuitbevalling.

14. Leos

Leos Lid

6 apr 2015
    32
    0
    0
    @Bjanc: heb je ooit gevoeld dat de beeb anders lag? Ik heb nog nooit echt het idee gehad dat deze met het hoofdje naar beneden lag:) Daarom denk ik dat deze ook niet gaat draaien.

Zijn er nog meer mamma's die ervaring hebben met dwarsliggers? Omdat het zo weinig voorkomt kan ik er niet veel over vinden. Gaat meestal snel over stuitbevalling. Bevallen van een dwarsligger gaat helemaal niet op de natuurlijke wijze.

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Ja voelde zin koppie uitsteken Hahah.
    Moet zo naar gynaecoloog. .. En, geloof dat ie of is ingedaald of gedraaid... Jullie horen t..

Soms weet ik ook niet is dit nu zijn hoofd? Of de billen?

16. samaa

samaa Niet meer actief

Met de 20 weken echo al in stuit. Ze draaide niet meer. Wel een draaipoging willen laten doen, maar kon niet ivm weinig vruchtwater. (Bij edn volgende zou ik dat niet laten doen,was zomopgelucht dat het draaien niet kon) Op de dag dat we datum voor ks zouden horen braken mijn vliezen, werd dus even tussendoor een ok vrij gemaakt, wel gedeeltelijk gentle sectio gehad toen.
    succes!!

17. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Lees ook even mee, mijne ligt ook in een stuit.
    En heb weinig vruchtwater .. Over 2 weken groei en lig echo. Als ze niet draait heb ik geen idee wat te doen.. Zucht

18. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ja, vrijwel gehele zw in stuit, was bij de voorbereidende echo op draaipoging goed gedraaid. Om week later overdwars te gaan liggen. Dag later weer spontaan goed gedraaid, was in week 38.
    zo blijven liggen tot aan bevalling

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier lag baby al vele weken in een stuit. Met 35+6 controle bij de vk (was op een vrijdagmiddag) en afspraak gemaakt voor een liggingsecho voor die dinsdag daarop. Gelijk hele uitleg gekregen over draaien en eventuele natuurlijke stuitbevalling.
    Die zondag ben ik (tip van de vk) met benen omhoog op bed gaan liggen met handen onder op mijn buik. Soms gaan kindjes naar je hand toe bewegen met hun hoofd. Heb zo een uurtje gelegen terwijl ze binnen lekker druk was. 2 dagen later was op de echo te zien dat ze keurig met het hoofdje naar beneden lag en op controle bij de vk was ze al helemaal ingedaald. Ik weet zeker dat ze die zondag, 36+1, is gedraaid.

Kies bij een stuit niet zonder meer voor een ks (tenzij je die graag wil en als je de keuze hebt natuurlijk). Een stuitbevalling is vaak heel goed mogelijk en heb al een aantal positieve verhalen hierover gehoord, helaas worden die ondergesneeuwde door de negatieve verhalen en reacties. Persoonlijk was ik (indien medisch verantwoord) voor een natuurlijke bevalling gegaan.

20. Leos

Leos Lid

6 apr 2015
    32
    0
    0
    Spannend Bjanc, ben benieuwd! 😆

Deel Deze Pagina