Hoe dit nou weer af te leren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ik heb het speciaal voor jullie eens opgenomen.

Mack huilt mee - YouTube

Mijn hond van 4 jaar oud. Sinds een maand of 3 huilt hij mee met Joshua. Iedereen die het hoort vind het grappig en wij konden de lol er ook wel van inzien. Maar op een gegeven moment word je het zat.

We hebben alles geprobeerd; corrigeren, straffen, negeren.. Meneer weet dat inmiddels en kruipt onder de tafel om alsnog mee te gaan janken. Joshua zit nu met zijn tandjes en oefeningen die hij van de kinderfysio moet doen, en kan dus lekker mopperen en/of huilen. Hoppa, gaat de hond weer. Heb al een keer de buurman aan de deur gehad wat ik in vredesnaam aan het doen was...

Joshua stil krijgen is op dit moment de enige manier die helpt. Maar zo krijg ik wel een zoon die nu verwacht bij elk kikje opgepakt te worden... Iemand tips?

(Tijdens het filmen was de fles voor Joshua al onderweg ;))

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik weet dat de hond bij mijn ouders ook altijd meejankte met de kinderen als ze verdriet hadden.
    Denk meer uit onmacht dat ze niets kunnen doen.
    Toen de kinderen ouder werden is het vanzelf weer over gegaan.

Verder ben ik geen gedragsdeskundige voor honden, misschien daar eens vragen.

Maar de hond bij mijn ouders werd ook altijd onrustig en ging janken en piepen

3. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    A GOS.. Misschien word de hond er zelf ook onrustig van... Levi huilde in het begin ook heel erg en merkte aan de hond dat hij echt afstand ging nemen hij wilde dat niet horen en ging in de slaap kamer op ons bed liggen.. Of geen je hem al de keuze om ze eigen gang te gaan??? Dat hij zich terug kan trekken??

4. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Eindelijk een lotgenoot :)
    Hier 2 golden retrievers die het ook doen. Vreselijk!! Vaak genoeg een hok vol herrie omdat er 1 begint met huilen, andere mee doet om het meedoen en dan nog 2 honden die ook nog bginnen.
    Geen tips voor je, wij hebben het al 3,5 jaar.

5. Within

Within Niet meer actief

We laten hem gewoon z'n gang gaan, dan gaat hij onder de tafel liggen janken, of in zijn mand. Of zoals in het filmpje, gewoon op de bank.
    Joshua huilt helemaal niet veel of lang, maar Mack kan er schijnbaar dus echt niet tegen..

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier ging het vier na de castratie.

Kan het filmpje trouwens niet afspelen :(

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je het weet, laat het mij dan ook even weten? De hond van onze bovenburen doet hetzelfde, maar die hebben een huilbaby, vreselijk!
    Zij heeft er al 3 gedragsdeskundigen bij gehaald, maar niets helpt, het beest blijft janken

8. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Als je baby begint te huilen, laat de hond dan even alleen in de tuin tot de bui over is. Misschien dat dit helpt...

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Desensitisatie schijnt hierbij een methode te zijn die kan helpen (maar niet bij alle honden helpt). Dat betekent dat je je hond gaat blootstellen aan de prikkel, eventueel in afgezwakte vorm, en gaat zorgen dat hij eraan gewend raakt en dus niet zo in de stress schiet. Misschien kun je het geluid van Joshua opnemen en een paar keer per dag even oefenen met Mack. Eerst op laag volume, en dan steeds harder, tot hij er niet meer op reageert. Een traktatie als hij niet huilt zodra hij het hoort kan daarbij ook helpen.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jeetje. Ik zou ook een gedragsdeskundigen contacteren.

Hier wordt niet meegehuild, maar ik merk wel dat als Eva de sirene op standje maximaal aanzet, dat onze hond de tuin in wil, die neemt echt afstand dan .

Aan de andere kant, als Eva een beetje ligt te jengelen, en ik ben aan het koken, dan is hij ook wel zo dat hij wel even komt polsen hoelang ik nog denk in de keuken te blijven staan. Hij staat dan ook echt in de hal naar me te kijken en krijg dat 1 kordate blaf.

11. Within

Within Niet meer actief

Als ik een tuin had gehad misschien wel ja ^^ Maar bedankt voor de tip!

Desensitisatie; Is dat dezelfde methode als voor vuurwerk en/of onweer? Want ook dan gaat hij op standje luchtalarm en we hebben vele pogingen gedaan om dat eruit te krijgen... Zonder resultaat.

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    De eerste 3 dagen heeft onze Golden Retriever teefje hond het ook gedaan toen onze dochtertje geboren werd. Vanzelf overgegaan maar lastig dat het bij jullie niet vanzelf over is gegaan. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik moest doen als de onze dat had blijven doen.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Is je hond af te leiden met een speeltje, oefeningetje etc?
    Zo ja, dan zou ik het als volgt doen (moet je even een paar keer voor met zijn tweeën zijn):

Als je kleine man gaat huilen, gelijk de hond bij je roepen, bv laten zitten, poot geven etc en dan een heerlijke kluif geven waar hij een heel tijdje mee zoet is. Je hond is solidair met je kindje en moet leren dat er niets aan de hand is en hij niets hoeft te doen als je kindje huilt.
    Als dit goed gaat, zal je hond op een gegeven moment automatisch naar je toekomen als je kindje gaat huilen en dan kun je hem af en toe een kluif gaan geven na een oefeningetje.

Zo zou ik het aanpakken.

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Haha.. ik weet dat het niet grappig is maar het ziet er echt wel grappig uit. Je hond heeft gewoon een drupje olie nodig :p

Nee zonder dollen, succes.. kan me voorstellen dat het niet leuk is.

15. carebear

carebear Niet meer actief

Mooie naam heeft je hond.
    Vind het een schattig filmpje.
    Heb je niks aan natuurlijk.
    Maar wilde dat even zeggen hoor.

16. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Hier is het overigens echt alleen een reactie op onze kinderen. Andere baby's die hier zijn en huilen daar reageren ze niet op. Bij de oudste hond zie je echt een soort van 'help de baby dan toch' uitdrukking. De jongste hond die doet mee omdat de oudste 'jankt'. Ik heb hier alles al geprobeerd.

Helaas was onze jongste een huilbaby die tot 7 maanden echt gegild en gekrijst heeft zeer regelmatig. Al deed ik de hond buiten dan stond hij buiten te janken. Hier hebben we de buren aangegeven wat het probleem was. En andere buren van verderop hebben zelfs eens gevraagd wat er toch aan de hand was bij ons.

Echt niet leuk! En volgens mij is dit niet echt op te lossen. Onze dochter (de oudste) daarbij ging het ongeveer over toen zij 2,5 was en ging praten en dus niet meer zo hoefde te huilen/gillen wanneer er wat was. Onze zoon is nu 1 dus we hebben nog even te gaan.

Deel Deze Pagina